Minkälaiset äitienpäiväkortit askarrellaan 2-vuotiaan kanssa mummoille?
Aina tehty niin että olen antanut lapsen maalailla nätinväriselle paperipahville, mutta voisikos nyt keksiä jotain ideaakin? :)
Kommentit (5)
esimerkiksi mustalla, ja väritä sitten itse viivojen välejä vaikka sattumanvaraisilla väreillä. Tulee hauskan näköisiä kortteja. :)
tehdä tänä vuonna sellaiset, että lapsi saa kertoa sadun, jonka minä kirjoitan korttiin. Ideaalisti siten, että sadun aiheena olisi mummo, mutta katsotaan nyt sitten mitä syntyy...
Kuvitus joko piirtämällä, maalaamalla tai lapsi saa leikata lehdestä kuvia ja liimata niitä. Edelleen taas katsotaan, mikä lasta sillä hetkellä innostaa.
painaa kämmenen kuva pahville ja tehdä siitä kukka. Eli kämmenen alapuolelle vaan kukan varsi ja lehdet.
yksi ja kaksi vuotiaina heidän käden/jalan tyynyliinalle. paketoitiin nätisti.
Maalaa sormivärillä/vesivärillä koko kämmen (vaaleansininen, harmaa) ja paina kartongille niin, että sormet ovat harallaan ja osoittavat alaspäin. Peukalosta tulee kärsä, muut sormet ovat jalkoja. Kun väri on kuivunut piirrä tussilla norsulle silmä, suu ja häntä. Jos teet omalle äidillesi, niin voit painaa oman kädenjälkesi ja perään lapsen pikkunorsuksi.Sitä hauskempi mitä pidempi letka!