mitä mieltä nimestä Frans? mitä tulee mieleen?
mietin vauvalleni sitä nimeä.
Entä Aamos? mitä siitä tulee mieleen?
Kommentit (36)
Minun enoni oli Frans, jostain syystä mummollani oli paljon ruotsinkielisiä sanoja puhuessaan, mutta murteella. Frans- enoa kutsuttiin Ransuksi. Oli positiivinen ihminen, aina iloinen.
Ransuksi sitäkin taidettiin kutsua :)
Frans Frangen. Simon ja Rosan lapsi.
mietin viitinkö antaa sitä nimeksi pojalleni, jos siitä tulee semmonen mieleen..?
Frans.
Mukava mies, lempinimeltään yllättäen Ransu.
Tulee mieleen sen sijaan parikin alle 5-vuotiasta Fransia mieleen ja yksi aikuinen sekä tietenkin Sillanpää. Tuntuisi, että on nousussa olevia nimiä. Vähän vaikea käytännössä suomea puhuttaessa, joten saa varmasti herkästi lempinimen.
Olisin antanut kutsumanimeksi, mutta mies ei halunnut. Ollaan 2-kielinen perhe ja mies pelkäs, että saa pilkkanimen "Frasse" (=kolli).
Mua harmitti, mutta pojalla oli vaikeuksia kauan r-kirjamen kanssa, joten olin lopulta vähän helpottunut nimivalinnasta. Mutta kaunis nimi, joka kulkee meillä suvussa...
Aamos on mielestäni kaunis ja harvinainen nimi, tiedän vain yhden Aamos-pojan. Tulee lievä mielleyhtymä raamattuun, mutta oikein hieno nimi, eikä helposti kait väännetä miksikään muuksi.
saa laittaa lisää mielipiteitä ja ehdotuksia vastaavista nimistä!
on tää nimen päättäminen niin vaikeaa..
Jotenkin freesi kun ei kuulu tämän hetken top10 suosittuihin nimiin.
Mä tykkään Frans-nimestä! Tietysti jos sukunimi on Virtanen tai Härmälä tms., niin voi kuulostaa vähän hienostelevalta mun mielestä. Aamos-nimi on jostain syystä mun korvaan jotenkin neitimäinen, eli pisteet Fransille!
fransista tule mieleen ensimmäisenä fransu-transu.. Sori mut...tulee vaan mieleen.
Aamos on mukavan kuuloinen ja pehmeä nimi.
tuli ekana Frans E. Sillanpää. Ei mitään trans juttuja ollenkaan.
Frans on ihan hyvä nimi, tosin jos on sukunimi tämä Virtanen, Nieminen, Järvinen tai Mäkinen - linjaa, niin ei oikein sovi. Tai no miksi ei. Paremmalta kuulostaa tietysti jos on vähän vierasperäinen sukunimi.
Aamoksesta tuli ekana mieleen kaamos:) tai vanha ukko:) sori.
Aamos, Aatos.....Hyi yök, millasia nimiä. Frans on miljoona kertaa parempi.
nuo kaikkein ihanimmat nimet sen takia..
Aamoksesta tulee mieleen Aamos anderssen (?) joku taiteilija..
Kivoja nimiä kumpikin, Frans Aamos Virtanen?
Aamos taas tuo mieleen taiteilija Amos Anderssonin. Mielestäni Aamos on kivampi nimi, mutta ei Fransissakaan mitään vikaa ole.
Trans-mielleyhtymää en ollut edes ajatellut enne kuin luin sen täältä.