Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kuuluu maksaa bensakulut jos sinä

Vierailija
02.05.2010 |

pyydät tuttavia avuksi teidän kesäasunnolle?

Pikku hommiin, haravointi, kasvimaan lannoitus ym

Matka on 700 km.

Mukaan lähtijät saavat samalla mökkeillä ilmaiseksi.

Maksetaanko matka lähtijöiden kesken vai "kuuluuko" minun maksaa? koska olen heidät mukaan pyytänyt.

Toki se on meidän sopimusasia, mutta mikä olisi sinusta reilua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinö maksat niin bensat kuin ruuatkin ihan yksin, koska olet sen työleirin järjestänyt!

Vierailija
2/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä pyydän ihmisiä talkoisiin niin silloin minä maksan siitä aiheutuneet kustannukset. Toi ei kuitenkaan ole mitään kevyttä pikkuduunia mitä sinne 700 kilometrin päähän pitää lähteä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältyy. Maksatko esim. ruuat ja juomat? Myös tuo matkan pituus on aika ratkaiseva. 700 km matkaan menee bensaa jo aika paljon, joten ainakin osaksi maksaisin bensakuluja. Eihän talkoolaisten pidä maksaa siitä, että lupautuvat ilmaiseksi työvoimaksi.

Vierailija
4/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidät sinne töitä pyytänyt tekemään.

Vierailija
5/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä maksat kulut. Voi olla lähtijät vähissä jos pyydät tuttavia tekemään sulle ilmaiseksi hommia ja sitten vielä perit heiltä matkakulut ja kenties osuuden ruokalaskustakin. Aika pihi taidat olla.

Vierailija
6/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunomaan, kalastamaan, grillaamaan.

Työ oikeastaan vapaaehtoista.

Itse toisten mökeillä automaattisesti aina autan ja viemme omat juomat&ruuat, en odota että meitä kestitään.

ap

Vierailija
7/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi vähän epäselväksi tulevat siis sinun kyydissäsi vai omalla autollaan?

sinä maksat kulut. Voi olla lähtijät vähissä jos pyydät tuttavia tekemään sulle ilmaiseksi hommia ja sitten vielä perit heiltä matkakulut ja kenties osuuden ruokalaskustakin. Aika pihi taidat olla.

Vierailija
8/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän autolla

Vierailija
9/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksikäyttö. Pyydät ystävät teidän mökille saunomaan ym. He tulevat omalla kustannuksella ja omien ruokien ja juomien kanssa. Sinä olet sitten "hyvänä emäntänä" järjestänyt heille ohjelmaa (haravointia, lannoitusta ym. "pientä"). Eipä tarvitse varmaan toista kertaa pyytää kavereita "kylään".

saunomaan, kalastamaan, grillaamaan. Työ oikeastaan vapaaehtoista. Itse toisten mökeillä automaattisesti aina autan ja viemme omat juomat&ruuat, en odota että meitä kestitään. ap

Vierailija
10/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä itsekseen ja tehdä työnsä ihan itse.

Talkoolaisille kuuluu tarjota yösija ja ylöspito jos talkoopaikka on noin kaukana.

Ilmeisesti haluat vain ilmaista työvoimaa ja jonkun joka maksaa mökkimatkojesi bensat. Voi elämä.

Vierailija
11/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunomaan, kalastamaan, grillaamaan. Työ oikeastaan vapaaehtoista. Itse toisten mökeillä automaattisesti aina autan ja viemme omat juomat&ruuat, en odota että meitä kestitään. ap

Vierailija
12/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista mielestäni.

Vierailija
13/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus pyytänyt rahaa siitä että ystävät mökkeilee teillä?? Ja ajattelitko ihan oikeasti pyytää bensarahaa? Huh huh mitä porukkaa...

Vierailija
14/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma mikä kysymys! Ihan oikeasti mieti nyt: "Hei, lähdettekö meidän möksälle vähän talkoisiin? Matkaa on 700km, joten jaetaan sitten bensat ja tuotte omat sapuskat. Reilua eikö totta?" :)

Itse nykyään en enää tässä iässä (30v) lähde mihinkään kylään, jossa minun on vietävä omat ruoat ja kaikista tarjoiluista sitten maksetaan. Jos ei ole varaa vieraita kestitä, niin ei niitä kannata sitten kutsuakaan.

Vierailija
15/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he itse haluavat tulla, tulevat omilla autoilla eli maksavat bensat tietenkin itse.

Kai heillä on omat eväät ja juomat tullessaan?

On se lomaa kun saa olla mökillä, meillä ei itsellä ole omaa eli olen iloinen jos joku kutsuu ja toki myös teen siellä jotain, en vain makoile auringossa.

Vierailija
16/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saavat mökkeillä ilmaiseksi" viikon keskenään esim heinäkuussa niin sitten maksavat osuutensa bensoista. Muuten te kyllä maksatte kokonaan bensat ja tarjoilun.

Vierailija
17/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä on aina kuluja, verot ym. sitä ei vieraat tule ajatelleeksi.

Entäs puut joilla saunotaan, takkaa lämmitetään?

-ei ilmaisia nekään.

Itse en kehtaisi mennä mihinkään osallistumatta kuluihin, bensoihin ja ruokaan. Lisäksi kysyn aina mennessä tuonko jotain. Se kohteliasta ja huomaavaista.

Mökillä on AINA jotain rästihommia ja sanomaton sopimus on että jokainen tekee jotain ja auttaa tarvittaessa.

Vierailija
18/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en pyytäisi bensakuluja. Asia tietysti erikseen jos tarjoutuvat maksamaan.

Vierailija
19/19 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä on aina kuluja, verot ym. sitä ei vieraat tule ajatelleeksi.

Entäs puut joilla saunotaan, takkaa lämmitetään?

-ei ilmaisia nekään.

Itse en kehtaisi mennä mihinkään osallistumatta kuluihin, bensoihin ja ruokaan. Lisäksi kysyn aina mennessä tuonko jotain. Se kohteliasta ja huomaavaista.

Tsiisus mika vastaus. Jos pyydat teille kotiin ihmisia kylaan, niin pyydatko maksun? Onhan siita kodista aina kulua.

Jos pyytaa itselleen ilmaista tyovoimaa, niin kai minimivaatimus on se, etta siita ei aiheudu talkoolaisille kuluja.

Mökillä on AINA jotain rästihommia ja sanomaton sopimus on että jokainen tekee jotain ja auttaa tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme