Eikös leikkipyssyn heiluttelu julkisella paikalla ole kiellettyä?
Voisinko saada sakot tms. jos menisin kadulle leikkipyssyn kanssa ja osoittelisin sillä ihmisiä? Vois kyllä äkkiä olla poliisit perässä. Entäpä jos kyseessä on lapsi? Saako lapset osoitella kadulla ohiajavia autoja leikkiaseilla?
Kommentit (8)
Aikuisen perään soittaisin poliisit, lapsen perään en.
lapselle sallittua. En kyllä epäile lapsella olevan oikeata asetta.
Aikuisella jos näkisin, niin juoksisin karkuun.
Toki lapset leikkii noilla lelupyssyillä yleensä kotipihallansa.
Meidän poika on kerran heiluttanut laserpyssyä keskustassa, kun ostimme sen kaupasta.
Oli kyllä valot ja äänet, joten täytyisi olla melko sokea, että luulisi sitä oikeaksi pyssyksi.
lapselle sallittua. En kyllä epäile lapsella olevan oikeata asetta. Aikuisella jos näkisin, niin juoksisin karkuun. Toki lapset leikkii noilla lelupyssyillä yleensä kotipihallansa. Meidän poika on kerran heiluttanut laserpyssyä keskustassa, kun ostimme sen kaupasta. Oli kyllä valot ja äänet, joten täytyisi olla melko sokea, että luulisi sitä oikeaksi pyssyksi.
en minä ainakaan ole yhtään perehtynyt pyssyihin. tottakai säikähtäisi, jos näkisin jonkun pyssyn.
Nää pyssynheiluttelijapojat oli kyllä ainakin 12-vuotiaita, vaikee arvioida kun tosiaan ajettiin vaan autolla ohi, mutta ihan isompia lapsia olivat. Eihän ne kouluammuskelijatkaan montaa vuotta vanhempia oo ollu, että kyllä mua vähän ahdisti kun osoittelivat autoamme aseella.
Juu olen varmaan nipo, mutta mun mielestä jos lapsille on pakko leluaseita ostaa, niin ainakin pitäis sit huolehtia, että lapset älyää pysytellä pois julkisilta paikoilta pyssyineen.
Jenkeissä on poliisi ampunut lapsen jolla oli leikki ase. Sekunnissa ei ehdi tajuta onko ase oikea vai lelu. Sattui vielä sellainen poliisi joka katui ampumistaan. Ampuminen oli oikeutettu maan lakien ja tilanteenkin mukaan. Se ei lohduta eikä herätä kuollutta eloon.
Ihmisillä on muutenkin jokin kollektiivinen vika. Me ihmiset olemme pallon hallitseva laji ja eniten me käytetään rahaa aseisiin. Toiseksi suurin bisnes on laittomat huumeet. Me todellakin eletään tuhomme edellä.
mutta ainakin hieman ajattelematonta. poliisit varmaan tulee huomauttamaan..