Mistä vois johtua sydämen "muljahtelut"
Tätä jatkunut n. pari viikkoa ja varsinkin iltaisin. Sydänalassa "muljahtelee", mut ei tee varsinaisesti kipeää, outo tunne vain. Muistan joskus teininä ja lapsena olleen tällaisa myös, mutten koskaan aikuisena...
Johtuisko raskaudesta, nyt menossa rv 20
Kommentit (15)
Mulla alkaa kanssa iltaisin muljahtelemaan jos oon juonu liikaa (mun tapauksesa liikaa on 3 isoa kuppia) kahvia muutamana päivänä peräkkäin. Selviä rytmihäiriöitä. Loppuvat saman tien kun vähennän kahvin juontia.
Tuleehan kahvia juotua, mutten mielestäni hurjasti (n. 2 kuppia/pvä). Täytynee silti yrittää vähentää, vaikka vian aamukahviksi, jos se auttais näihin vaivoihin.
Ap
vaikka minusta se tuntuu enemmän siltä kuin lyönti jäisi väliin. Minulla johtuvat väsymyksestä ja stressistä, esim. silloin oli kun oli aamu- ja iltatyössä opiskeluaikaan tai kun lapset sairasti ja valvoin pari yötä. Kävin silloin opiskelijana lääkärissäkin kysymässä ovatko vaarallisia. Sanoi ettei ole, mutta jos liiaksi vaivaa niin voi hoitaa betasalpaajilla.
Myös magnesiumin puutteesta voi tulla rytmihäiriöitä.
lääkäri sanoi että levossa tulevat muljahtelut eivät yleensä ole haitaksi, vaan se jos sydän oireilee rasituksen aikana.
Mulla olisi lisälyöntejä tuhansia päivässä ilman lääkitystä.
Tuntuvat juuri tuollaisina muljahduksina tai tykytyksenä. Todettiin sydänfilmillä, mutta ovat tosiaan vaarattomia. Eivät rytmihäiriöitä vaan sydämen rakenteesta johtuvia.
Sillä raskaana, työssäkäyvänä, pienen lapsen äitinä, sitä kyllä on useinkin. Ja kun nämä oireet liittyvät pääosin iltaan.
Taidan ottaa kuitenkin puheeksi seuraavalla neuvolakerralla.
kun rauhoittuu paikoilleen nukkumista varten. Päivällä kun on liikkeessä sata lasissa, ne jää usein huomaamatta.
Suomi24:n terveys/sydän- ja verisuonitaudit-osioista löydät paljon tietoa lisälyönneistä. Jos olet herkkä, ei kannta liikaa surffailla sivuilla...löydät pian itsestäsi kaikki mahdolliset vakavat sairaudet.
Lisälyönnit ovat yleensä vaarattomia : )
epäilivät aiheuttajaksi stressiä. Saattoi kylä olla sitäkin (vaikken tuntenut olevani stressaantunut) mutta muutaman viikon muljahteluita tunnettuani sairastuin pahaan flunssaan. Podettuani sen (sänkypotilaana)hävisivät myös muljahtelut.
Eli ehkäpä olinkin stressaantunut ja kroppa pakotti lopulta sänkypotilaaksi?
väsymykseen liittyviä nuo muljahdukset. Meilläkin lapset välillä valvottaa, monen huonosti nukutun yön jälkeen muljahduksia alkaa tulla. Siitä tiedän, että nyt pitää saada enemmän unta: mennä aikaisemmin nukkumaan, otettava päikkäreitä. Parin päivän kunnon unet jo auttaa asiaa.
väsymys, kahvi ja stressi. Stressiä aihetutti juuri ilman tukea seisomaan opetteleva lapsi, joka kupsahteli milloin minnekin. Ja esikoinen vaati samalla jotain koko ajan hänkin. Eli kyllä kävi kotiäitinä olo raskaaksi mulla :-)
Nyt pari vuotta myöhemmin voin taas juoda kahvi normaalisti, vuoden verran olinkin ihan ilman. Ja muutenkin elämä helpompaa kun lapset isompia jo.
Kilpirauhasarvot kannattaa testata.
En mielestäni ole stressaantunut.
Rytmihäiriöt, mistäs ne sitten tulee ja mitä niile voi tehdä?