Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet ravintoloissa..

Vierailija
01.05.2010 |

Olimme tänään vappuaterialla Rossossa ja liikkeellä oli usea muukin lapsiperhe. Silmään pisti taas kerran se, miten huonoti jotkut vahtivat lapsiaan.

Onhan se tietysti kiva, että vanhemmat saavat syödä rauhassa kun istuvat toisella puolella ravintolaa ja lapset ovat keskenään leikkipaikalla. Mutta kanssaihmisistä se ei ole kauhean mukavaa, kun saa vahtia toisten ipanoita jotka repivät leluja kädestä ja tönivät pienempiä kumoon. Itse päästän lapsen leikkipaikalle vain jos minulla on näköyhteys sinne.

Ärsyttävää on myös se jos vieraat lapset tulevat ruokapöytäämme kyselemään, kun haluaisimme syödä ja keskustella rauhassa. Myös tällaisessa tilanteessa vanhempien olisi hyvä ohjata lastaan, ettei moinen ole suotavaa käytöstä. Ja onkohan tällaisten vanhempien mielestä sekin ihan ok, että lapsensa käy tyhjissä pöydissä nuoleskelemassa edellisten jättäiä astioita?

Joo ja olen pipo kireällä oleva hiekkap*llu.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn tyyppisissä ravintoloissa käy tietyn tyyppisiä asiakkaita..

Vierailija
22/40 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn tyyppisissä ravintoloissa käy tietyn tyyppisiä asiakkaita..

itse todennäköisesti pääkaupunkiseudulla tai muussa isossa kaupungissa jossa on paljon valinnan varaa. Meidän kaupungissamme on vain Rosso, pari pizzeriaa ja yksi tasokkaampi pihviravintola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmaailman roskaväki.

Vierailija
24/40 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvailitpa tarkkaan luokanopettajan työtä. Olen samaa mieltä, kamalaa se kasvattaminen, varsinkin vanhempien, olikin.

Terveisin entinen luokanopettaja

Olisi kamalaa olla itse töissä niin, että pitäisi varsinaisen työnsä lisäksi ruveta kasvattamaan muiden mukuloita tai niiden vanhempia.

Vierailija
25/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte pysyneet kotona, niin ei tarvitsisi täällä valittaa.

Vierailija
26/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä jos sinä vahtisit niitä kakaroitasi?

Vierailija
27/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä jos sinä vahtisit niitä kakaroitasi?

Vierailija
28/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat niin kännissä etteivät pysty valvomaan tenavien touhuja.

Vierailija
29/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aika hiljaisiksi, kun niille vastaa, että "jos et katoa siitä niin ensi yönä äidillesi käy todella, todella huonosti pidä kuule varasi".

Sillä saa aika monen lapsen parahtamaan itkuun ja palaamaan äidin luokse.

Vierailija
30/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä tasokkaasti?

Rosso on Rosso. Paska paikka missä aterioi kaikenlaista väkeä...

Olisitte menneet johonkin kalliimpaan ja tasokkaampaan paikkaan missä asiakkaatkin ovat tasokkaampia.

Vierailija
31/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sen takia, että aloittajalla itselläänkin on lapsia. Jos ap olisi vienyt lapsensa chez dominigueen niin saisimme lukea sitten siitä.

syödä tasokkaasti?

Olisitte menneet johonkin kalliimpaan ja tasokkaampaan paikkaan missä asiakkaatkin ovat tasokkaampia.

syödä tasokkaasti?

Vierailija
32/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran mieheni kanssa syömässä, kun pöydän ääreen tunki n. 5-vuotias poika. Oli ilmeisesti paha kyselyikä sillä kysymystä tuli toisensa perään "mitä te syötte?", "mitä toi on?", "onko hyvää?", "onko tuo oliivi?", "mitä juot?" jne. Vastasimme näihin mahdollisimman lyhytsanaisesti ja tympeästi, jotta pentu tajuaisi jättää meidät rauhaan.

Ja tällä aikaa äitinsä katseli parin pöydän päästä ihastunut hymy kasvoillaan. "Kyllä meidän Nico-Petteri on sitten hurmuri". Lopulta oli pakko sanoa pojalle, että "voisitko antaa meille ruokarauhan". Siltikin pentu jäi siihen vielä pyörimään. Onneksi kiinnitti pian huomion johonkin muuhun ja häipyi.

Jos lähden mieheni kanssa kahdestaan syömään en halua viihdyttää vieraita pentuja.

Vierailija
33/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aika hiljaisiksi, kun niille vastaa, että "jos et katoa siitä niin ensi yönä äidillesi käy todella, todella huonosti pidä kuule varasi".

Minun lapseni ei kiertele ravintolassa muita häiritsemässä vaan istuu syömässä omassa pöydässään, ettei sikäli kalahtanut omaan nilkkaan tuo uhkauksesi.

Mutta jos näin kävisi... Pikku vinkki: kannattaa varoa lapsen vanhempia. Voivat vaikka hermostua. :)

Vierailija
34/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö tvn ääressä niin ei kukaan häiritse

Vierailija
35/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö tvn ääressä niin ei kukaan häiritse

tai pidä sinä ne pentusi kurissa niin kymmenien ihmisten ei tarvitse jäädä heidän takiaan kotiin. Vai kuvitteletko, että sinun pikku Jessica-Jaminasi Nico-Joacimisi ovat niin erityislaatuisia tässä maailmassa, että kaikkien muiden pitää jäädä kotiin jos eivät halua joutua sietämään näiden huonoa käytöstä? Voi kertoa: eivät he tosiaankaan ole.

Vierailija
36/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina mukana pieni värityskirja ja värit, tai kannettava dvd-soitin kuulokkeineen. Elokuvan parissa viihtyy parhaiten.

Näillä tyttömme viihtyy pöydän ääressä, kun on syönyt....ja vanhemmat voivat syödä rauhassa ja pidempään.

Jos virikkeitä ei ole mukana, niin ravintolassa käynnin voi unohtaa. Leikkipaikalla kyllä viihtyy, mutta ei voi luottaa siihen että sellainen on joka ravintolassa. (Joskus leikkipaikoilla on niin paljon porukkaa, että on ihan hyväkin kun on omat "lelut" mukana.)

Vierailija
37/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei kiertele ravintolassa muita häiritsemässä vaan istuu syömässä omassa pöydässään, ettei sikäli kalahtanut omaan nilkkaan tuo uhkauksesi.

Mutta jos näin kävisi... Pikku vinkki: kannattaa varoa lapsen vanhempia. Voivat vaikka hermostua. :)

Että mä tunnen paljon mörköjä, ja ens yönä yksi niistä on sun sänkysi alla, jos et katoa.

JA mitä mua haittaa, jos joku punaniska hermostuu, kun sen pentua on peloiteltu. Jos vielä käy päälle, niin hyvät rahathan siitä vaan saa.

Suurin osa vanhemmista on kuitenkin tolkuttomia paskahousuja, eikä uskalla todellakaan suutansa avata.

Vierailija
38/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oletakaan, että siellä olisi yhtä rauhallista kuin "ei-perheravintoloissa". Toki katson, että lapseni eivät kiusaa muita (aikuisia tai lapsia), mutta pientä ääntä voivat pitää ja liukumäestä laskea leluautoja tms. Perheravintolaksi lasken paikat, joissa on leikkipaikka lapsille.

"Ei-perheravintoloissa" lapset taas istuvat pöydässä ja ennen ruoan tuloa voivat lukea, piirtää tai ihan vaan jutella ja ihmetellä, mutta ruoan tultua kirjat ja muut laitetaan pois ja pöydässä istutaan loppuun asti syömässä ja juttelemassa. Joskus pitää vähän komentaa, mutta pääasiassa osaavat kyllä käyttäytyä.

Lapset ovat 4 ja 7.

Vierailija
39/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asian vierestä:

Mä olen tällä hetkellä täysin hattuuntunut lastenvaunuihin. Pakkoko ne vankkurit on aina ja kaikkialla parkkeerata mahdollisimman keskelle.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Kaduilla tullaan kahdet vankkurit rinnakkain, kaupoissa kuljetaan kahdet vankkurit rinnakkain jne.jne.jne.

Vierailija
40/40 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä tasokkaasti?

Oltiin joskus vappulounaalla eräässä Tampereen parhaista paikoista. Ja siellä lapset pitivät juoksukilpailuja ympäri ruokasalia, leikkivät piilosta tarjoilupöydän alla ja muuta "mukavaa". Lopulta tarjoilijat joutuivat puuttumaan jo turvallisuussyistä, kun vanhemmat eivät tehneet mitään.

Ymmärrän mielestäni lasten aiheuttamia häiriöitä aika hyvin, mutta nuo lapset olivat sen ikäisiä, että ymmärsivät puhetta, mutta vanhemmat eivät näyttäneet yrittävän edes hillitä menoa.

Onneksi suurin osa vanhemmista ei ole tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä