Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laivalla vanhemmat vievät myöhään illalla lapset baareihin??

Vierailija
22.01.2009 |

Oli ihan järkyttävää katsoa kun ihan pieniäkin lapsia istutettiin tanssibaareissa kun vanhemmat joivat omia juomiaan...

Miksi pitää lähteä lasten kanssa laivalle jos se homma menee tuohon eikä mennä lasten ehdoilla??

Ihmeellistä....

Olimme muuten silja serenadella, jos vaikka jollain kolahtaisi omaantuntoon

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vedetään pää täyteen lasten nähden. Veisittekö lapsenne paikalliseen yökerhoon? ihan sama meno jos ei jopa hurjempi on iltaisin laivalla.

Viime syksynä oltiin miehen kanssa laivalla ja nämä tapaukset nyt ainankin jäi mieleen:

äiti aivan sekaisin, makasi diskon lattialla. Lapsi alle 10v huolestuneena yritti saada äitiään ylös ja pyysi, että lähdetään huoneeseen. Isä oli myös melko hilpeällä tuulelle ja käski lapsen jättää äiti rauhaan.

n. 13v tytöt minihameissaan dicossa puolen yön jälkeen. Pöytään tulee myös yli 30v miehiä tyttöjä jututtamaan ja lähentelemään. Tyttöjen äiti? tms. valvoja tanssii ympäripäissään tanssilattialla ja nuoleskelee useampaa miestä.

Ne jotka älähtivät miten miten kaikkea paheksutaan jne. niin oletteko olleet laivalla edes discossa tai ravintolassa puolen yön jälkeen?

Kyllä ihan hyvin voi ottaa muutaman drinkin ja lapset voi valvoa pitempään. Vaikka sinne puoleen yöhön asti, mutta vanhempien täytyy olla siinä kunnossa, että lapsista huolehditaan eikä heidän tarvitse pelätä tai jäädä yksin!

Vierailija
2/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ja ääneen monesti sekä laivalla että maissa. Ja olen se inhottava joka sanoo sen niin kovaa että vanhempien pitäs se kuulla.Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Ja mitähän luulet sillä saavuttavasi jos nenä solmussa mulkoilet muita ja kovaan ääneen tuot julki oman mielipiteesi?

Et kuule yhtään mitään.

Löysää pipoa ja anna muiden ihmisten hoitaa asiansa omalla tavallaan.

Jos sinä et osaa ottaa laivan raflassaa alkoa hillitysti se ei tarkoita että muut eivät osaa.. :D

Ja kyllä se sun 6v. voi varmaan joskus valvoa yli 20.30?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tällä viikoll silja serenadella, ja kyllä 3 lastamme olivat tanssibaarissa meidän kanssa, kaikki alle kouluikäisiä.

Menimme sinne klo 22 jälkeen kun leikkipaikka sulkeutui eikä lapset olleet yhtään väsyneitä. Menimme istumaan siihen ravitolaan ja joimme yhdet juomat ja lapset yhdet limpparit. Katseltiin siinä tanssivia ihmisiä ja ihmeteltiin.

Oli siellä paljon lapsia, mutta yhtään örveltävää aikuista ei näkynyt, vajaa tunti siinä oltiin ja sitten nukkumaan.

Mun mielestä tuossa ei ollut mitää kummaa, kummatkaan vahemmat ei humalassa, kuhan vain istuskeltiin kun ei jaksa hytissäkään kökkiä.

Eriasia on sitten tosiaan kun puolenyön jälkeen biletys alkaa menemään aikuisille päähän, silloin ei enään lapsia saisi olla, mutta miksi ei alkuillasta??

Meillä lapset halusivat seuraavanakin iltana katsomaan tanssia ja silloin taisimme juoda molemmat kahdet oluet.....

Vierailija
4/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta hauskasta ja iloisesta pitää vääntää moralistisia kommentteja ja ollaan niin siveyden sipulia....Lapsi ansaitsee paikan keskipisteessä EI keskipisteenä! Eli alkuillassa ravintolassa on keskipisteessä, mutta muukin perhe voi vähän nauttia. Eli lapsi otetaan huomioon, mutta KAIKKI risteilyllä tapahtuva ohjelma ei ole sitä, että lapsi on keskipisteenä. Tällaisesta keskipiste-hellan lettas -lapsesta tulee aikuisena sosiaalinen nolla.

Vierailija
5/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä halua olla tiukkapipo, mutta 27:n ja 28:n jutuista tuli kyllä tosi paha mieli. Tapahtuuko tuollaisia oikeasti?

Vierailija
6/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset näkee jo pienenä vanhempien mallia miten otetaan nätisti alkoholia hienoissa laivoissa, nii ei tarvi murkku ikäisenä vetää lärvejä! Ne muut paska vanhemmat jotka on perseet olallaan, nii ne on lapsille vain varoittavia esimerkkejä. Spugeja harvoin silja serenaadilla!

me otetaan aina lapsi mukaa laivalle ja siis myös tanssi ravintolaan!

Ehkä näille lapsille (joiden vanhemmat iha kännissä) on parempi et vanhemmat ottaa ne ravintolaan mukaan kun ryyppää kotona jossa ei ole kenenkää silmien alla. SIELLÄ VASTA VÄKIVALTAA on!

Vierailija
7/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan lasten paikka ei ole baarissa siinä vaiheessa, kun aikuiset alkavat olla kännissä.

Mutta alkuillasta on ok, jos lapsetkin tulevat kuuntelemaan musiikkia ja juomaan yhden limsan. Eli kohtuudella ja kohtuuaikaan on aivan ok!

Näkeväthän lapset alkoholinkäyttöä aivan ruokaravintolassakin, joten se ei sinällään ole kauhistus. Mutta mitään sikailua ei ole lasten syytä katsella tai joutua tuntikausia venymään silmät puolitangossa baarissa, kun vanhemmat haluavat dokata.

Vierailija
8/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsää, että joutuu menemään joskus yhdeksältä nukkumaan niinkuin kotonakin, oikeasti hei?? Kyllähän sen luulisi lapsillekin olevan tosi iso juttu,että saavat istua illalla jossain missä soi musiikkia ja juoda hienoja juomia. Lapsethan aina ihan onnessaan juoksentelee ne väritikut käsissään siellä lavalla, ei ne kamalan kärsiviltä kyllä näytä! Kyllä mun mielestä laivat on koko perheen juttu, ja ne ravintolat siellä on tarkoitettu koko perheelle, ei tietty joskus puolenyön jälkeen mutta jonnekin 22-23 asti voi ihan hyvin lapsetkin olla!

Vierailija
9/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka SIlja Serenadella oltiinkin. Meillä päivärytmi on sellainen, että lapsi nukahtaa yleensä lähempänä kymmentä. Laivalla meni yhteentoista, mutta en jaksanut ottaa siitä stressiä.

Eihän lapset tietenkään kännissä olevista ihmisistä tykkää, mutta laivalla saa kyllä piilotella hytissä jos niitä haluaa vältellä. Ja ei meidän lapsi ainakaan kotona opi, että liiallinen alkoholinkäyttö on vaarallista, niin että täytyy käydä jossain muualla esittelemässä vaikutuksia. Yksi känninen alkoholisti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa =).

Vierailija
10/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta hauskasta ja iloisesta pitää vääntää moralistisia kommentteja ja ollaan niin siveyden sipulia....Lapsi ansaitsee paikan keskipisteessä EI keskipisteenä! Eli alkuillassa ravintolassa on keskipisteessä, mutta muukin perhe voi vähän nauttia. Eli lapsi otetaan huomioon, mutta KAIKKI risteilyllä tapahtuva ohjelma ei ole sitä, että lapsi on keskipisteenä. Tällaisesta keskipiste-hellan lettas -lapsesta tulee aikuisena sosiaalinen nolla.

Sen takia suomalaisten lasten ja nuorten keskuudessa on niin paljon masennusta ja mielenterveysongelmia, koska aikuiset eivät välitä! Minä, minä ja minä.

Minä olen just sellainen paheksuva täti, joka ei kaihda sanoa yökerhon tassilattialla konttaavan VAUVAN äidille ääneen mielipidettään moisesta välinpitämättömyydestä. Sori vaan, jos se on sun mielestä muiden asioihin sekaantumista niin voi voi.

Mun lapseni ovat nähneet mun juovan viiniä ja kuoharia ihan kotonakin, mutta myös ravintolassa. Ovat olleet reissussa hotellin yökertsissäkin. Lapsille tarkoitetussa alkuillan lastendiskossa ja äiti pahus joi viiniä. Mutta muksut laitettiin nukkumaan jo paljon ennen humalaisten biletystä.

27, jonka kertomus Tallinnan laivalta vuodelta 2000 on ihan tosi. Surullista jos kuvailemani tilanteet ovat joidenkin mielestä ihan ok.

Vierailija
11/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kommentti oli suunnattu sinulle? Minä en ainakaan tulkinnut asiaa niin. Varmasti olemme kaikki samaa mieltä siitä, että vauvojen paikka ei totta vie ole konttailla keskiyöllä laivan yökerhossa. Mutta olen tuon kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että laivamatkojen ei tarvitse olla pelkkää pallomertakaan.

Vierailija
12/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipa kai sitten kaikki ole niin kannissa, etta oksentaisi.

Mutta onhan se nyt irvokkaan nakoista, etta lapsi nukkuu rattaissa eika paase omaan sangyyn rauhassa nukkumaan.

Mutta kaipa namakin on niita kulttuurikysymyksia.

Me vietetaan enenevassa maarin aikaa myos kotona tai vieraiden kotona. Olemme kai keski-ikaistymassa.

Vierailija
13/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin on erilaisia. Jonkun täytyy oikeasti olla sängyssä klo 20 tai pimahtaa ja joku voi mainiosti valvoa 23:een, ihan samanikäisetkin lapset.

Jos tila on savuton ja vanhemmat pysyttelevät parissa alkoholiannoksessa, niin miten ihmeessä lapsi voi sellaisesta kärsiä? Ei ravintola automaattisesti mikään synnin pesä ole.

Eri asia jos ravintolassa ollaan örvellysaikaan joskus klo 02 ja vanhemmat sellaisessa tilassa, etteivät pysty pitämään itsestään saati lapsistaan huolta.

Vierailija
14/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos humalaisia/krapulassa huojuvia haluaa välttää on parempi pysyä maissa koko sakki.

Sillä humalaisia näkyy aamusta iltaan kaikkialla.

Kävelykadulla, kaupoissa, ravintoloissa, leikkipaikoilla,saunassa,uima -porealtaalla etc...

Typeryyden huippu on alkaa mölistä tuntemattomille miten tulisi elää, se kertoo myöskin korkeasta sivistymättömyyden tasosta.

Terv. laivalla täysin selvänä lapsien kanssa matkustava.

Vierailija
15/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä, miksi sen jälkeen kun on lapsia hankkinut, ei saisi matkustaa minnekään? Tai miksi lapset ei saisi matkustaa? Eihän aikuinenkaan laivalla samoin toimi kuin kotonaan, saa kai lapsillakin jotain ekstraa olla. Sitä paitsi on olemassa lapsia, jotka eivät mene sekaisin, vaikka ruoka ja päiväunet eivät tulekaan sekunnilleen samaan aikaan kuin kotona, ja tällaiselle lapselle se iltavalvominenkin sopii ihan hyvin.

Vierailija
16/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni jo sanoi, kyllä laivalla voi lasten kanssa käydä ravintolassa mutta aikuisten täytyy todellakin olla kykeneviä huolehtimaan lapsista. Eli pari lasia ok ja puolen yön jälkeen viimeistään hyttiin. Tai no, minä olen 10-vuotiaana viettänyt yöni laivan käytävällä (jossain baarin edessä) lattialla nukkuen ja se oli vaan hauska kokemus! =o) Tosin tilanne ei johtunut humalaisista vanhemmistani vaan ihan siitä että meillä ei ollut hyttiä, niitä kun ei ollut yhtään vapaana ja automatkalta oltiin Tukholmasta kotiutumassa.

Vierailija
17/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniskelupaikkoihin on k18 raja. Onko laiva "ei kenenkään maalla" johon tällaiset lait ei ulotu. Samalla logiigalla voisin mennä la iltana klo 22 Wanhan kellarille katselemaan Paulaa ja ihastelemaan lapsieni kanssa "drinksut" kädessä. Lapset juovat mehua, vettä tai limsaa. Ei kuohuviinipullon näköisestä formaatista "kuoharia", tai "drinksuja".

Ja muuten, olen aikoinani viettänyt lapsena aivan tarpeeksi baarissa aikaa. On niin kivaa, että siksi suojelen siltä lapsiani. Mielikuvitukseni riittää muuhunkin virikkeelliseen ja lapsiystävälliseen toimintaan.

Vierailija
18/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka hyvä äiti kun lapses on aina hoidossa? jos ne siellä laivan baarissa olevat on aina laittamassa lapset nukkumaan, huolehtii siitä itse ja hoitaa lapset eikä tyrkkää niitä muualle hoitoon ja sit kerran laivalla antaa lasten valvoa myöhään, niin pidän sellaisia parempina vanhempina kuin niitä, jotka kiillottaa sädekehää ja laittaa lapset hoitoon kun lähtee rilluttelemaan. on se rilluttelu nii-in tärkeää, ei lapset kärsi, ne laitetaan hoitoon!

Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Vierailija
19/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos perhe käy siistissä paikassa jossa ei ole humalaisia niin eihän se limsa siinä vanhempien juodessa yhdet drinkit mikään paha asia ole. Tämä onnistuu esim. ruokaravintolassa alkuillasta. MUTTA, tanssiravintola jossa osa porukasta voi humalaisena käyttäytyä lapsen silmissä hyvinkin omituisesti, ei ole lapsille sopiva ympäristö. Me ollaan aina häistäkin lähdetty lasten kanssa pois ennenkuin alkaa se boolinmaisteluosuus.

Vierailija
20/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kotona isä joi aina itsensä kaatokuntoon ja me pienet lapset pidettiin isästä huolta kun se ei itse enää pystynyt kävelemään. Hoidettiin se kännikala yöllä sänkyynsä ettei jäisi koko yöksi olohuoneen lattialle makaamaan ja kyselemään toistuvasti: "Tiiäkkö mitä". Ei paljon naurattanut.

Näin jälkeenpäin olisin onnellinen jos isä olisi osannut lähteä sinne tanssiravintolaan juomaan ja lapset olis saaneet elää onnellisen tietämättöminä niistä hirveyksistä.

Minun mielestäni lapset pois tanssiravintoloista! Ihan kauhealta kuulostaa tuo kuvaus että 1v taapero konttaili lähellä tanssilattiaa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi