Onko VL:n säännöt löystymässä?
Heti alkuun anteeksi, en tahdo teidän uskoanne arvostella. Seuraan vaan mielenkiinnolla kaikkia uskonlahkoja joita tässä ympärillä on. Ja nyt on ihan noin vuoden sisään tapahtunut ihmetyttäviä asioita tuntemieni vl:n piirissä.
Pienessä piirissä jonka tunnen jo kahdella naisella on korvikset ja ihan ovat edelleen uskossa. Tänään näin tutun vl-äidin hiukset värjättyinä. Ja ällistyttävintä; kolme tuttua perhettä on hankkinut telkkarin! Lastenvideoitten katsominen on vissiin jo pitempään ollut sallittua? Tuntuu myös niinkuin perheiden koot olisivat vähän pienenemässä, varsinkin koulutetuilla äideillä tuntuu olevan vähemmän lapsia, monilla vain 6-7.
Onko siis jotkut muutoksen tuulet puhaltamassa?
Kommentit (7)
Ne on lähteneitä, kuten minäkin :) Ei lestat hiuksiaan värjää eikä korviksia laita, se on suoraan teolla uskon kieltämistä...
tai sitten tiesitkö, että on olemassa monia erilaisia lestaadiolaisuuden haaroja, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
nythän eletään 2000lukua eikä olla enää viime vuosisadalta. Kyllä voi käsittää itse vapauden elää miten haluaa. Näin minä ainakin teen ja silti kuljen siellä muiden mukana.
Kenellekkään ei ole annettu valtaa määritellä kuka on "oikeasti uskovainen".
Tämäkin hiuksensa värjännyt oli pari viikkoa sitten ry:n kevätmyyjäisissä myymässä. Ja nämä korvikset ottaneet käyvät kuulemma edelleen ry:llä seuroissa. Ja tiedän kyllä että ihan sitä vanhoillislestadiolaista lahkoa ovat kaikki. Ihan tuossa naapurissa on hankittu telkkari ja parista muusta perheestä oon kuullut myös. Elävät muuten kuten ennenkin siis.
uskonhaaran oppien mukaisesti. Se ei kuitenkaan tarjoita, että he uskovat lestadiolaisten tavoin.
Joillekkkin yhteisö ja siihen kuuluvat ihmiset on niin tärkeitä, että he haluavat kuulua siihen, vaikka uskon näkemykset ovatkin erilaisia.
tällainen on mahdollista? Ei ainakaan pk-seudulla...
minäki olen huomannut että joillain on korviksia ja nuorilla raitoja hiuksissa