Puuttuisitko 15-16-vuotiaiden koulukiusaamiseen?
eli tilanne siis se että luokan ns. kovis hakkaa poikaamme välitunneilla käsivarsiin niin, että olkapäät on mustelmilla.
Kommentit (10)
Tekisin suoraa päätä rikosilmoituksen pahoinpitelystä.
Nyt olen ollut yhteydessä rehtoriin ja opettajaan.
Itse olin koulukieusattu ala-ja yläasteella. Pääasiassa psyykkistä kiusaamisata mutta vähän myös fyysista. Nyt aikuisena vieläkin mietin miksi. Kaikki on nyt siis hyvin, koulut käyty, hyvä ammatti, ihana mies, kaksi lasta, mutta kyllä se vaan jälkensä jättää! Älä jätä selvittämättä!
ilman muuta.itseäni kiusattiin tuossa iässä,mutta vanhempani eikä opettajat puuttuneet...asiat ovat vaikuttaneet pitkälle elämässäni ikävällä tavalla.
omien lasteni kohdalla puutun herkästi kiusaamiseen!
Yhteys heti rehtorin ja opettajan lisäksi kuraattoriin ja tiedustele, mitä koulu aikoo tehdä tämän asian kanssa. Tekisin myös rikosilmoituksen.
Miten voit vielä kysellä täällä tämmööistä???
Yhteys heti kouluun ja jos koulussa ei reagoida, niin poliisiin.
yksi kiusaamisen pahimmista puolista on se, että aikuiset näyttävät hyväksyvän kiusaamisen. Se luo kiusatulle äärimmäisen turvattomuuden ja häpeän tunteen - on selvää että hänelle voidaan milloin vain tehdä mitä vain ja kaikki ovat sitä mieltä että hän on niin huono että niin saa tehdäkin. Kunnon rähinä vaan päälle, niin ainakin nuoresi oppii että joku on hänen puolellaan ja hän on arvokas ihminen!
Tuo on pahoinpitely ja poliisiasia. Ei se koulun alue siitä kiusaamista tee.
Tekisin suoraa päätä rikosilmoituksen pahoinpitelystä.