Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostat kaupan simaa?

Vierailija
30.04.2010 |

Sehän ei maistu vappusimalta kuitenkaan. Vähän niinkuin sitruunamehun ja alkoholittoman siiderin sekoitukselta.

Jos haluat juoda vappuna simaa, mikse et tee itse? Eihän sitä ole pakko tehdä kuin pullo-pari, jos ei 10 litraa mene vapun aikana.

Halpaa ja tsiljoona kertaa parempaa kuin kaupan litkut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan sima saa kelvata.

Vierailija
2/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli jonkun kotitekemää, 2 e iso pullo, oisko 1½-2 litraa pullossa. maksan ilomielin niin ei tarvii vähäistä aikaa käyttää itse tekemiseen. mut niitä marlin yms. "simoja" en ymmärrä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riittää meille, kaikki ei edes mene.

Vierailija
4/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaista keksit ja miten se liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
5/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina sitä valmistautuu henkisesti että jos se ei onnistukaan!

Jos teen 2 litraa, teen samalla vaivalla 8 litraakin! Veden lämmitys ja sen maustaminen ja hiivat päälle ei ole vaiva eikä mikään mutta kyllä mää ymmärrän ettei aina nappaa.

Mulle tuli muutama viikko sitten kaupassa vaan puhdas himo saada simaa ja ostin pullon. Olis varmaan pitäny tehdä itse ja odottaa muutama päivä? :)

Ihme kyttääjä.

Vierailija
6/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat kaupasta teollisia makeisia? Helpolla kemiallisella reaktiolla saat aikaan myös salmiakkia.

Mikä teitä "tee-vain-kaikki-itse, tottakai-se-on-aina-vaivan-arvoista" -tätejä vaivaa? Ilmeisesti nämä aloitukset ja tällaisten ajatusten pyörittely ovat mainioita oman kruunun kiillottamisen paikkoja. Eiköhän jokainen joka haluaa juoda omatekoista simaa ja jolla on aikaa sen valmistukseen, tee sitä simaa itse.

t. eräs, joka juo juuri itsetekemäänsä simaa

Vierailija
7/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että vaikka lapsuudenkodissa äiti olisi ollut uusavuton ja ostanut kaiken valmiina, niin joku siman tekeminenkin on niiiiiiiiin helppoa ja vaivatonta ettei ole mitään syytä olla edes kokeilematta sitä.

Sehän nykyään on niin omituista, että eksoottinen kokkaaminen ja kaikenmaailman sushien väkertäminen on niin hienoa ja siihen riittää aikaa, mutta perusruokien ja/tai perinteisten leipomusten tekeminen "ei kiinnosta" vaan ne ostetaan valmiina.

Vierailija
8/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt ainakin viikon myöhässä sen itsetehdyn siman suhteen...

Minä tein

Äitinikin teki

Isoäitinikin teki (tosin tänä vuonna osti pullon - niin kuulin - on jo 91 vuotias)

Vierailija
9/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain vaiheessa ostin tuota kaupan simaa ihan muuten vaan, koska se oli musta hyvää. Ei se maistu ollenkaan simalta, mutta hyvää se on silti.

Vierailija
10/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ihan kaikki perinneruoka ja -juoma on varmasti kertaalleen kokeiltu. Mutta en todellakaan viitsi niitä kaikkia tässä arjen kiireessä väsäillä, mulle ei ole mikään itseisarvo tehdä kaikki itse. Käytän aikani mieluummin muuhun.

Vierailija
11/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ostan kössin tilan kotisimaa joka on siis kotitekoista. yksi pullo per vappu kunnes lapset kasvavat ja teen ite kunnon satsit.

Vierailija
12/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en näe siinä järkeä, koska perheestämme vain yksi juo simaa. Kaupan kylmätiskissa on myynnissä Kössin tilan Kotisimaa joka todellakin on kotona tehnyt veroista. Jos perheessämme juotaisiin simaa useampi pullo niin varmasti tekisin itse, on ihan kivaa puuhaa.

Vierailija
13/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen mukaan. Mekin kokataan välillä vähän "eksoottisempaa" tai hienompaa ja normaalisti suurin osa arkiruuista itse. Silti tänä vappuna meillä on kaupan simaa. Kauhistus..

AP:n tarkoituksena on herättää ihmiset siihen, että vaikka lapsuudenkodissa äiti olisi ollut uusavuton ja ostanut kaiken valmiina, niin joku siman tekeminenkin on niiiiiiiiin helppoa ja vaivatonta ettei ole mitään syytä olla edes kokeilematta sitä. Sehän nykyään on niin omituista, että eksoottinen kokkaaminen ja kaikenmaailman sushien väkertäminen on niin hienoa ja siihen riittää aikaa, mutta perusruokien ja/tai perinteisten leipomusten tekeminen "ei kiinnosta" vaan ne ostetaan valmiina.

Vierailija
14/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tehdä simaa...kaupan sima...yöäääkkkk...

Vierailija
15/18 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tehdä simaa...kaupan sima...yöäääkkkk...

kun sanoo jonkun olevan pahaa. Mä kirjoitin tuolla ylempänä tekeväni aina itse simaa, mutta nuorempana ostin kapuan simaa muuten vain, kun se on musta hyvää. Joten mä oon ostanut sitä ihan maun vuoksi, vaikka se onkin musta aivan eri asia kuin varsinainen sima.

Antakaa nyt ihmisten tehdä asiat miten itse tykkäävät. Naurettavaa alkaa väheksymään toisia jonkun simanteon perusteella...

Vierailija
16/18 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan sima saa kelvata.

Kuten myös Ruispalat, rasvaton maito, Arkijuusto ja ABC?

Vierailija
17/18 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen perinnetietoisuus ja syvempi ruokakulttuuri on Suomesta kadonnut. Jos ollaan kulinaristeja, kaikki muu kelpaa paitsi suomalainen.

Vierailija
18/18 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 1 pullon ruokalan pitäjältä, joka tekee kotisimaa. 2e pullo. En viitsi tehdä itse kun en oikeastaan saisi juoda tuollaisia sokerilitkuja, mulla on diabetes. Mutta se on vaan niin hyvää näin vapun aikaan. Aion jakaa ystävällekin tästä pullosta. Jos tekisin itse 10l simaa niin sokerit tulisi korvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi