APUA pastasalaatin tekoon ja säilytykseen!
Miten ja millaisen pastasalaatin voi tehdä jo edellisenä päivänä?
Olen joskus tehnyt niin, että pastaa ja kinkkuja ja he-ma-pa ja kermaaviiliä ja majoneesia
Hyvää tuli, mut seuraavana päivänä se on ihan tiivistä eikä enää niin hyvää
Kommentit (8)
Vaikka tietty se on makuasia:)
Vähän aikaa sitten tein tod hyvää pastasalaattia, laitoin siihen kanaa, vihreää omenaa, mangoa (kts että valitset kypsän mangon, muuten pahaa), pennepastaa, kevätsipulia ja hyvää juustoa kuutioina.
Kastike on liian tuhtia jos pelkkää majoneesia, itse sekoitan aina kermaviiliä ja majoneesiä+mausteet, ohennan joskus esim ananasmehutilkalla, valkosipulia murskaan vähän joka paikkaan.
-Adjö pottusalaatin tekijä-
Vähän aikaa sitten tein tod hyvää pastasalaattia, laitoin siihen kanaa, vihreää omenaa, mangoa (kts että valitset kypsän mangon, muuten pahaa), pennepastaa, kevätsipulia ja hyvää juustoa kuutioina.
Kastike on liian tuhtia jos pelkkää majoneesia, itse sekoitan aina kermaviiliä ja majoneesiä+mausteet, ohennan joskus esim ananasmehutilkalla, valkosipulia murskaan vähän joka paikkaan.
-Adjö pottusalaatin tekijä-
ettet sekoita sitä vielä vaan ainekset omiksi ryhmikseen ja sekoitus juuri ennen tarjoilua.
Pastat voit keittää ja huudella keittämisen jälkeen kylmällä vedellä ja säilyttää kylmässä vedessä yön yli jääkaapissa, eivät klimppiinny toisiinsa.
terv. ammattilainen
Ja kastikkeeksi kermaviiliä johon on laitettu pari rkl omenamehua (siis 2dl:aan kermaviiliä) + mausteita (suola, sokeri, sinappi). Hyvin säilyy ja on jopa parempaa seuraavana päivänä.
Miten ja millaisen pastasalaatin voi tehdä jo edellisenä päivänä? Olen joskus tehnyt niin, että pastaa ja kinkkuja ja he-ma-pa ja kermaaviiliä ja majoneesia Hyvää tuli, mut seuraavana päivänä se on ihan tiivistä eikä enää niin hyvää
ettei siihen jää vettä joka löysyttäisi liikaa salaattikastiketta.
ettet sekoita sitä vielä vaan ainekset omiksi ryhmikseen ja sekoitus juuri ennen tarjoilua.
Pastat voit keittää ja huudella keittämisen jälkeen kylmällä vedellä ja säilyttää kylmässä vedessä yön yli jääkaapissa, eivät klimppiinny toisiinsa.
terv. ammattilainen
terv. ammattilainen
eiks ne mee ihan pehmeiks ja ällöiks??
mutta anna keitetyn pastan marinoitua yön yli. Marinadista tulee tod hyvä kun teet sen öljystä, balsamicosta ja soijasta. Ja valutat pastan enne muihin aineisiin sekoittamista.
suolakurkkua sekä tilkka öljyä ja jätä sekoittamatta "salaatinkastike" sekaan. Jokainen saa itse lisätä haluamansa määrän.