Säälitti.-( mies osti ison kossupullon ja vaimo+vastasyntynyt odottelivat Alkon ulkopuolella..
Kommentit (29)
ostimme 6 pulloa viiniä, pullon konjakkia sekä ison pullon minttuviinaa tässä keväämmällä. Ja toki nauroimme, että miltäköhän se näytti, mutta enpä jäänyt murehtimaan. Toivottavasti tilannetta olisi seurannut, joku ap:n kaltainen, niin olisi ihmisille ajateltavaa/ajanvietettä:)
Omassa elämässäänhän kenelläkään ei ole tarpeeksi tekemistä;)
ja tarkennukseksi todettakaan, että me ostettiin viinat veljeni synttäreille..
Ei kaikki vedä niitä viinoja heti kaikkea yksin nassuun. Olen käynyt ostamassa talkooväen saunaoluita vauvan kanssa ja muutenkin isomman väen juhlajuomia lapset aika-ajoin mukana.
Alkon asiakkaina on paljon ihmisiä, jotka osaavat ottaa kohtuudella ja viisaasti seurajuomana. Ikävää tollanen kyylääminen.
Toki jos tilanne ois se, että lapsiperheessä lutrataan viinan kanssa oikein kunnolla, niin se on väärin. Mutta älkää yleistäkö, jos ette tiedä, mistä kyse.
Joku ostaa vinkkupullon yksin itselleen, joku toinen ystävien kanssa illallisella nauttimiseeen.
kaupastakin ostanut olutta. Ja pienen vauvan kanssa sama. Eipä ole käynyt edes mielessä, että jotakuta asia voisi vaivata. Hyvä tietää, että näitä kyyliäkin on. Kun asia ei ole ongelma ja kännäystä ei harrasteta, niin ei sitä osaa edes hävetä.
On meilläkin kaappi täynnä viinaa, tosin mun raskausaikana+ lapsen syntymän jälkeen iso osa avatuista varmaan mennyt jo pilalle.
Kaupassa töissä olevana näkee kuitenkin suomalaisten lapsiperheiden surkeuden, mitä tulee alkoholin kulutukseen. Eikä ole kyse vain juhlapäivistä, vaan ihan jokaikisestä viikonlopusta.
Perjantain perussetti: äiti, isä ja kaksi tai kolme alle kouluikäistä lasta ostaa hirveät kasat ruokaa+ salkun bisseä ja kymmenisen tölkkiä siideriä/lonkkua. Ehkä olen moralisti, mutta minusta se on paljon. Ja ihan turha lässyttää että mistä tiedän mille talkooporukalle menee. Tuskin kukaan sponssaa joka viikonloppu milloin kellekkin tölkkikaupalla juotavaa.
alkoholinkäyttönsä ja kaikkien lapsilla on hyvät, riittävän raittiin isät. Sillä täällähän käykin vain ne äidit, jotka ovat kiinnostuneita lapsiensa hyvinvoinnista.
Joka viides lapsi kärsii vanhempiensa ylenmääräisestä alkoholikäytöstä - onneksi nämä lapset ovat jossain muualla kuin meidän av:läisten kodeissa...tuolla jossain naapurissa tai lähiössä.
ei surffaa ne on jo kännissä. Pitääkö niiden mätämunien vuoksi kytätä joka ikistä ihmistä joka alkossa käy?
alkoholinkäyttönsä ja kaikkien lapsilla on hyvät, riittävän raittiin isät. Sillä täällähän käykin vain ne äidit, jotka ovat kiinnostuneita lapsiensa hyvinvoinnista. Joka viides lapsi kärsii vanhempiensa ylenmääräisestä alkoholikäytöstä - onneksi nämä lapset ovat jossain muualla kuin meidän av:läisten kodeissa...tuolla jossain naapurissa tai lähiössä.
Ihme moralisointia taas... Jotkut meistä osaavat juoda niin, ettei koko pulloa kitata kerralla...
Tosin, mä kritisoin myös tapaa antaa pullo lahjaksi. Varsinkin, jos tietää jo antaessaan, että lahjapullo saattaa tuoda ongelmia perheelle.
Mun isäni oli alkoholisti (nyt jo toipuva sellainen, mutta aina kuitenkin alkoholisti) ja muistan sen, miten paljon äitiä vtutti, kun isä sai lahjana viinaa... Kaikki kuitenkin tiesivät isäni ongelmasta ja siitä huolimatta pulloja tuli. Sama jatkuu yhä sukujuhlissa yms... "kyllä sä nyt voit pari paukkua ottaa, oot ollut jo niin kauan selvänä". Onneksi isälläni on ainakin vielä riittänyt selkärankaa sanoa "EI".
Noh, tämä nyt aiheen vierestä, mutta avauduinpa kuitenkin.
Minulla on yksi uskova ystävä ja voi kauhea kuin hän siunailee ja päivittelee normaalia elämää.
Monet uskikset ei tajua että alkoa voi ottaa kohtuudella eikä sen käyttö mene kaikilta överiksi edes vappuna.
Meillä on alkoholia aina talossa, nytkin korkkaamattomia pulloja kymmenkunta ja muutama avattu. Viimeksi ollaan otettu pääsiäisaterialla punaviiniä.