Asuntokuplasta itkevät ne joilla ei ole rahaa
Kommentit (13)
itketä ollenkaan vaan harkitaan toisen asunto-osakkeen ostoa : )
Moni sellainen, joka ei ymmärrä mitään pankkibisneksestä.
Pankki kyllä antaa tiukan paikan tullen lyhennysvapaita kk. Se mitä kaikki ei sano ääneen, et usein sekin maksaa erikseen, että saa lyhennysvapaata. Tyyliin korkeampi marginaali lainalle.
Tämän takia lainaa kandee antaa myös ihan kura marginaalilla, aina joku kompuroi ja marginaaleja voidaan korjata pankille tuottavampaan suuntaan.
Meillä on iso velaton talo ja kaks sijoitusasuntoa pk-seudulla eikä edes olla megatuloisia vaan ihan tavallisia duunareita.
Mua ainakin itkettää kun talot on niin kalliita eikä me olla rikkaita. Sitä en tiiä onko kyse kuplasta vai ei...
Mua ainakin itkettää kun talot on niin kalliita eikä me olla rikkaita. Sitä en tiiä onko kyse kuplasta vai ei...
Et vain taida osata käyttää rahojasi ja tuhlaat turhuuksiin.
Ei tarvii olla rikas voidakseen ostaa talon
ja ihan sh-poliisi -pariskunta ollaan eli aika pienituloisia ja ihan on pystytty taloa maksamaan, nou problem.
ei mitään jakoa ostaa taloa jos ei ota myös isoa riskiä lainan kanssa.
ja ihan sh-poliisi -pariskunta ollaan eli aika pienituloisia ja ihan on pystytty taloa maksamaan, nou problem.
Ei mulla liiemmin tuhlattavaa ole kun kotiäitinä olen. On me laskettu että 800e/kk voitaisiin laittaa lainanmaksuun, mutta ei ole vielä löytynyt sitä oikeaa taloa. Meidän tuloilla max. hinta on kuitenkin 150ke, kun ei säästöjäkään ole.
Täällä Keski-Suomessa tarjontaa on aika vähän ja asunnot menee kaupaksi nopeasti. Ainakin tässä hintaluokassa...
just nyt pientä kämppää helsingistä, tulis tosi kalliiks. odotellaan vähän ja katellaan.