Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko naiset kun 80-luvulla oli sellainen kirjeenvaihtokaveri haku

Vierailija
29.04.2010 |

systeemi jonka kautta sai kirjeenvaihtoystävän ulkomailta, itsekin sain jopa useita, ja ollaan vieläkin yli 30 vuotta kirjoiteltu,muistaako kukaan mikä syteemi ja järjestelmä se oli?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli IYS.

Vierailija
22/37 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kirjoiteltiin vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itselläni oli joskus 80-luvulla italialainen kirjekaveri juuri tuon IYS:n tai PFS:n kautta.

Ei osannut juurikaan englantia, mutta tosi oli tosi innokas. Kirjoitteli vielä aikuisiälläkin ja pari viikkoa sitten tuli Facebook-kutsu. En ole vielä selvittänyt olisiko se kielitaito siitä parantunut ;-)

Vierailija
24/37 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja my name is...

sain kirjeen joltain, mut en ymmärtänyt juuri mitään, mitä siinä luki, enkä kehdannut kysyä keneltäkään. tai siis en halunnut tunnustaa, etten ymmärrä:(

Vierailija
25/37 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oli semmoisia arkkeja, joihin kerättiin nimiä luokkakavereista ja tutuista. Muistaakseni 2 kirjekaveria per ruutu. Yritettiin valita mahdollisimman eksoottisia mutta ei niistä kuitenkin saanut kirjekaveria vaan ne oli aina jostain Kanadasta, USA:sta, Japanista tms. isosta maasta. Intia tais olla eksoottisin, josta samanikäinen poika mulle kirjoitteli.

Vierailija
26/37 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan, paljonko tästä huvista maksettiin?

Vierailija
27/37 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti muistaakseni maksaa jotain että sai sen osoitteen. Muistanko oikein? Minulla oli kirjekaveri Singaporesta monta vuotta. Lähetin joskus hänelle tervehdyksen c-kasetillakin :)

Vierailija
28/37 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti muistaakseni maksaa jotain että sai sen osoitteen. Muistanko oikein? Minulla oli kirjekaveri Singaporesta monta vuotta. Lähetin joskus hänelle tervehdyksen c-kasetillakin :)

ei jessus.. ONpas tää vanha ketju ja mun puheet ja vastaukset edelleen samanlaisia. Bongasin tuolta alusta oman vastaukseni vuodelta 2010.

Vierailija
29/37 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jessus.. ONpas tää vanha ketju ja mun puheet ja vastaukset edelleen samanlaisia. Bongasin tuolta alusta oman vastaukseni vuodelta 2010.

Joo, nostin vanhan ketjun kun rupesin miettimään, että montako markkaa se maksoi tyypiltä, vai olikohan siinä joku isompi summa jolla sai monta osoitetta?

Vierailija
30/37 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä oli ihan 2000-luvullakin :D Mulla oli Israelista kirjekaveri, tyttö joka tykkäsi katsoa animea.

Vierailija
31/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 mk maksoi. Mun uusiseelantilaisen ja brasilialaisen kirjekaverin kanssa kirjoitellaan nykyään Facebookissa 😊

Vierailija
32/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli IYS. Mulla on ollut ehkä 10 kirjekaveria. Olisipa kiva tietää mitä heille kuuluu.

Vierailija
33/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta. En tiedä, miksi vähitellen vain jäi. Opsikelut molemmilla puolilla harventivat ja sitten se vain unohtui kun tuli poikaystävät ja muut, jäi joulukortteihin ja vähitellen nekin pois. Mulla on ollut omia ilmoituksiakin joskus. Minulla oli kaukaisin Intiasta, joka säikäytty vihjailemalla, että hän ehkä voisi tulla suomeen ja ehkä löytää sieltä tyttöystävän "perhaps marry one of them". En uskaltanut enää kirjoittaa, tää oli 20 ja minä 16-17. 

Olisiko se ollut joku YUF tai joku sen tapainen. En saa päähäni mistä se muodostui, mutta joku tuon tapainen se oli, mutta arvelisin että siinä tulee mukaan kansainvälisyys, nuoriso ja ystävät. 

Mulla oli useita Norjasta (oli oma ilmoitus jossain nuorten lehdessä ja sain 82 vastausta), Ja useita keski-Euroopasta. Puolalaisen kirjekaverin kirjeessä oli aina sentapainen leima, jossa oli nie zensoravana tjsp. 

Vierailija
34/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli IYS:n kautta Uudesta-Seelannista, Espanjasta, Kreikasta, Argentiinasta, Turkista ja Tanskastakin vähän aikaa. Englannin taitoni kyllä koheni kovasti ja muutenkin se oli hauskaa. 

Vierailija
35/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirjeenvaihtokaverit olivat Fitzi-saarilta (aika eksoottinen) ja Filippiinit. Pari muutakin oli. Saamani kirjeet ovat tuolla tallessa. Joitakin vuosia sitten löysin nämä kaksi FB:stä ja siellä ovat kavereinani. Kumpikaan ei asu synnyinmaassaan.

Vierailija
36/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kirjeenvaihtokaverin Hevoshullu-lehden kautta.  Vastasin ilmoitukseen, jossa luki lopussa: "Kuva ois kiva ja rillipäät älkää vaivautuko."

Vierailija
37/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekat oli jo jotain 10-vuotiaana, kun osasin vasta muutaman lauseen.  Krjoitin muutamalle että I am a finish girl.