Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kahvipöytään ulkkareille?

Vierailija
29.04.2010 |

Ensi viikolla meille tulee käymään noin kymmenen hengen ulkomaalaisseurue, jotka ovat kiinnostuneita Suomesta ja suomalaisesta kulttuurista. Kahvipöytään pitäisi laittaa jotain tarjottavaa!

Asun itse Etelä-Euroopassa, niin että kaupasta ei löydy leipäjuustoja tai pullapitkoja, itse käytävä kaulimeen kiinni. Olen ihan kohtuullinen kotikokki - tosin mikä tahansa hiivalla nostatettu usein menee vähän vinksalleen, eli pullataikinaa välttäisin mieluiten.

Ideoita? Millä kirkastaisin Suomi-kuvaa? :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois joulupiparit ja joulutorttuja, ja suolakalaa noiden palttoonappien päällä löytyykö niitä?

Vierailija
2/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain aina merimieskirkolta kaikkea hyvää, poroa, karjalanpiirakoita, ruisleipää, mutta kirkolle oli matkaa max. 50 km.

Leiposin kyllä varmaan korvapuusteja. Aluksi meilläkään ei tosin ollu edes uunia =)

Mutta ainakin saat tehtyä voileipäkakun ja täytekakun, ainakin mun suklaakakku, voileipäkakku ja täytekakku oli aina tosi suosittuja paikallisten keskuudessa, ja ne oli erilaisia kuin paikalliset kakut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain porotäytteistä, vaikka voileipäkakkua. Ja piparit on kiva idea. Joulutortut ehkä vielä kivempi. Luumuhillon lisäksi/vaihtoehtona tortut voi täyttää välillä vaikka appelsiinimarmeladilla. Hanna-tädin kakkuja tai lusikkaleipiä kans. Tee sen seitsemää sorttia ja kerro että se on Suomessa (ollut) hienouden merkki. Riisipiirakat ois kyl ihania kans. Tai lörtsyt :D joko liha- tai omena-.

Vierailija
4/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö graavaamaan lohta ja tekemään lohivoileipiä (ruisleipää et taida tähän hätään saada?)

Yrittäisin leipoa korvapuusteja

Saatko esim. savulohta jostain? Olisiko savulohipasteijat mitään? Täyte riisiä, lohta, kananmunaa, tilliä ja kostukeeksi kermaa.

Onko suomalaisia marjoja käytettävissä? Kääretorttu esim. lakkatäytteellä tai puolukkatäytteellä. Puolukan kanssa käy muuten hyvin vaniljatuorejuusto, jos sellaista löydät.

Tiikerikakku

Vierailija
5/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka etukäteen, niin ei haittaa vaikka menee reisille. Ne voi pakastaa ja sulattaa uunissa miedolla lämmöllä vierailupäivänä, niin saa sen tuoksun tupaan. :)

Marjapiirakka murotaikinaan on aina hyvä!

Piparitaikinaakin voi tosiaan käyttää, voi tehdä vaikka sinihomejuusto-piparikierteitä (kauli taikina levyksi, levitä aurajuustoa tms. päälle, kääri rullalle ja leikkaa siivuiksi).

Sekahedelmäkiisseli ja riisipuuro toimivat vaikka jälkiruokana.

Vierailija
6/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä vois tehdä pieniä suolapaloja tai sellaisia rullia erilaisilla täytteillä.

Vierailija
7/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, olipa hyvä idea kysyä teiltä. Kiitos kiitos!

Jonkunlainen piirakka varmaan onnistuu takuuvarmasti, mustikoita luulen löytäväni (ainakin purkitettuna).

Voileipäkakku! Mahtava ajatus. En olekaan ikinä tehnyt, pitääpä perehtyä! Mahtaakohan täkäläisistä leivistä olla semmoiseen?

Ja noi piparirullat homejuuston kanssa on just sellaista outoa mutta hyvää mitä vähän haeskelin. :)

Mun korvapuusteista tulee aina väistämättä hullun näköisiä, ne lähtee aina töröttämään minne sattuu, niin että en ehkä rupee edes yrittämään... :D

T: AP

Vierailija
8/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupesikin itse tekeen mieli kunnon suomalaistyyppistä täytekakkua... Sellaista missä on raikasta kerma(rahka)vaahtoa. Luulen että uppoaisi täkäläisiin myös (ja jos ei uppoa, syön itse :D).

T: AP

Vierailija
9/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpaloita ja kinuskikastiketta kuumana?

entäs viinakaupasta saako sieltä esim. lakkalikööriä?

itse suosin piparkakkuja joidenka päälle homejuustoa

vispipuurokin on aika suomalainen juttu

Vierailija
10/10 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muffinivuokia? kato, teet muuten normi korvapuusteja, mut et leikkaa paloja kolmioiksi, vaan ihan suoraan ja laitat muffinivuokiin. Ei tartte huolehtia pullien ulkonäöstä :)

Muisteleisin, että ainakin osotteesta www.sekasoppa.vuodatus.net löytyy aikas näppärä ohje voileipäkakun leipään, jos muuten sopivaa ei löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi