Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummon 80-v yhteislahja, mikä on kohtuullinen summa per hlö

Vierailija
29.04.2010 |

Ja pitäisikö se olla suhteutettuna antajan tuloihin? Itse olen opiskelija ja 270 € on kk-tulot. (+ 300 laina, mutta lasketaanko se mukaan). Kesällä olen 3 kk töissä, josta jää käteen ~1000 € /kk

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä sitä, että jokaisen pitäisi antaa sama summa riippumatta tuloista. Älytöntä! Ja kun vielä jokainen meistä ajattelee eri tavalla lahjojen antamisesta niin kyllähän siitä aina riita saadaan aikaiseksi.

Miksei jokainen voi laittaa pottiin sen summan, kun hyväksi tuntee ja sillä mitä kertyy ostetaan lahja. Näin toimimme ystäväni tuparilahjan kanssa ja summat vaihtelivat hurjasti!

Sellaisissa tapauksissa, että useampi perhe jakaa jonkin tietyn lahjan ja summa on helppo laittaa osiin on saman summan maksaminen mielestäni ymmärrettävää. Mutta jos kyse on yksineläjästä saati vielä opiskelijasta, on mielestäni kohtuutonta ajatella jotain 50e lahjarahoja.

Itse antaisin sinuna tuon 20e, se on sinulle suuri raha! Jokainen toimikoon sen mukaan mitä sdän sanoo. :o)

Vierailija
22/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sydän sanoo!

t.28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyse on yksineläjästä saati vielä opiskelijasta, on mielestäni kohtuutonta ajatella jotain 50e lahjarahoja.

(miehen bruttotulot noin 2500 € / kk)

mutta myös 2 pientä lasta, joten menojakin on...

Vierailija
24/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä osallistumatta jos se on niin vaikeeta.

Vierailija
25/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä osallistumatta jos se on niin vaikeeta.

Vierailija
26/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan vapaaehtoista?Ostat jotain,mihin kukkarosi riittää..Minusta tuon ikäiselle joku vähän parempi brandypullokin voisi riittää.

Vierailija
27/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin haluaakaan.

Kenellekähän tuon yhden kirjoittajan suku rantasaunaa korjasi, toivottavasti perinnön jaossa ei riidellä kuka siihen saunaan eniten sijoitti.

toisissa sitten taas ei. ap

Vierailija
28/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oikeasti välitä ja rakasta mummoasi???

Jos koet että kaikki on vaikeaa, niin sanot vain ettet ole lahjassa mukan ja olet estynyt tulemasta.

Näin varmasti kaikkille parasta!

Vierailija
29/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oikeasti välitä ja rakasta mummoasi???

Jos koet että kaikki on vaikeaa, niin sanot vain ettet ole lahjassa mukan ja olet estynyt tulemasta.

Näin varmasti kaikkille parasta!

tämä käännettiin hienosti minun syyksi (niin varmasti kaikille parasta). Puhin nyt meidän suvusta yleisesti, en yksittäisistä suhteista. Ja mitä niinhin yksittäisiin suhteisiin tulee, niin mummo on kyllä ihan lapsesta saakka kohdellut lasten lapsiaan eri arvoisesti. Nykysisinkin hän on aina serkkuuni yhteydessä, mutta ei minuun ollenkaan. Ja mummoni on antanut vaikuttaa suhteeseemme sairaan, väkivaltaisen alkoholisti isäni, johon varmasti olin lapsena puolustuskyvytön.

Ei ole kyse siitä, ettenkö kykenis sukulaisiani rakastamaan, rakastinhan toista mummoa varmaan enemmän kuin vanhempiani. Hän olikin aito, välittävä ja koko sydämestään minua rakasta ihminen, jota rakastan ja muistelen lämmöllä koko loppuelämäni, vaikka myöhemmin olen tajunut, että mummolla oli mielenterveysongelmia. Mutta niistä huolimatta hän puolusti lapsen lapsiaan viimeiseen asti! (esim. tuolta sairaalta isältämme...)

Ja mennään nyt alkuperäiseen asiaan ja tosiseikkoihin; Kyllä nyt jonkun verran välitän mummostani, mutta kaikki huomioonottaen (yleiset mielipiteet, mummon ja mun suhde, suku yleensä, mummo ei välttämättä pidä edes juhlia, olen perheellinen opiskelija) 20-30 €/hlö olisi varmasti sopivampi summa kuin 50 €/hlö. ap

Vierailija
30/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään olen lahjassa mukana, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
31/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko olet mukana tai et. Lahjan hinta on aina x, mikä jaetaan OSALLISTUJILLA. Hinnan ollessa liian korkea kerrot siitä, tai et ole mukana.

Aikuinen ihminen ja jaksaa valittaa yhdestä lahjast!

Vierailija
32/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko olet mukana tai et. Lahjan hinta on aina x, mikä jaetaan OSALLISTUJILLA. Hinnan ollessa liian korkea kerrot siitä, tai et ole mukana.

Aikuinen ihminen ja jaksaa valittaa yhdestä lahjast!

28 kanssa, ap

tai sitten tavoitettakaan ei pidä ottaa liian korkeaksi, niin että tulee 50 €/hlö

Vierailija
33/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mitään ajatusta siitä, mikä se lahja on, vai keräättekö kolehdin ja katsotte sitten, mihin se riittää?

Vierailija
34/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyväkuntoinen ja teräväpäinen, lahjakin varmasti maksaa enemmän. Mutta jos kyseessä on vanhainkodissa asuva dementikko, riittää varmasti uudet collegehousut (tarpeeksi isot, etteivät heti kutistu, kun joudutaan kovissa lämmöissä pesemään infektioiden takia) ja kukka (jos mummo ei syö niitä kukkia) sekä suklaata.

Vierailija
35/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mitään ajatusta siitä, mikä se lahja on, vai keräättekö kolehdin ja katsotte sitten, mihin se riittää?

Vierailija
36/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti ei sinun tarvitse enää montaa lahjaa ostaa mummollesi!

Vierailija
37/46 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jaatte sen summan tietysti lahjoittajien määrällä. Tasan.

Vierailija
38/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikilla suunnilleen sama tal. tilanne. Mummon ilahduttaminen oli pääasia.

Vierailija
39/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki maksavat saman verran tai sitten hankkii jotain muuta. Meillä suvussa maksu menee aikuisten mukaaan, eli 2 aikuista ja lapsi maksaa saman summan kuin 2 aikuista ja 3 lasta...

Summana vaikkapa 20€ aikuinen.

Ja itsekin olen opiskelija, sama tulotaso...

Vierailija
40/46 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan ilmoittaa tulojaan ja sitten summa jyvitetään osallistujien kesken.

En ole kuullut koskaan tehdyn näin.