Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako antabus jotenkin fyysisesti, siis ettei biologia huuda alkoholia tms.?

Vierailija
27.04.2010 |

Vai perustuuko sen käyttö pelkoon niistä oireista, joita tulee antabuksen kanssa, jos nauttii alkoa?

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se perustuu ihan siihen, että alkoholin käyttö on mahdotonta noita syödessä. Jo yhdestä oluesta tulee "oireita" (omalla isälläni ne olivat mm. pahoinvointi) joten juominen stoppaa siihen.

Lääkkeiden vaikutus jatkuu niiden lopetuksen jälkeen vielä jonkin aikaa.

Vierailija
2/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kertoo Wikipedia asiasta.

"Antabus on lääkevalmiste, jota käytetään alkoholismin hoitoon. Sen vaikuttava aine disulfiraami vaikuttaa alkoholin poistumiseen elimistöstä estämällä aldehydidehydrogenaasin toimintaa. Tällöin etanoli jää elimistöön asetaldehydinä, joka puolestaan aiheuttaa voimakasta pahoinvointia (ns. Antabus-reaktio). Tästä syystä pienetkin alkoholimäärät yhdessä antabuksen kanssa aiheuttavat erittäin epämiellyttäviä oireita, ts. välittömän krapulan. Reaktion oireita ovat mm. pahoinvointi, huimaus, kasvojen punoitus, sydämentykytys ja päänsärky. Isot alkoholiannokset saattavat aiheuttaa hengitysvaikeuksia, pyörrytystä sekä verenpaineen laskua.

Lääkekuurin aikana seurataan säännöllisesti maksa- ja veriarvoja.

Myös jotkut kasvit ja sienet toimivat luonnollisena antabuksena, ja sopivat siten vain alkoholista pidättäytyvillelähde?. Kuten esimerkiksi Harmaamustesieni.

Disulfiraamin kemiallinen kaava on (C10H20N2S4), moolimassa 296,543 g/mol ja CAS-numero 97-77-8."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita - siksi olen epäilevä. Terapeuttini ehdotti ab:ta kuukausi sitten, itse toivon löytäväni jonkin syyn juomiselle, vaikka syyn löytyminen veisi aikaa.

Vierailija
4/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita - siksi olen epäilevä. Terapeuttini ehdotti ab:ta kuukausi sitten, itse toivon löytäväni jonkin syyn juomiselle, vaikka syyn löytyminen veisi aikaa.

toivot löytäväsi syyn, miksi juot nyt (piti vain varmistaa, koska lause voidaan tulkita myös toisin, tai ainakin minä voin =D ).

En tiedä, löytyykö syytä välttämättä koskaan. Otse kävin joskus aikoinani A-klinikalla, mutta koskaan ei varsinaista syytä löytynyt, alkoholi vain vei mennessään. Tietenkään ei kannata luovuttaa, vaan yrittää muut keinot ennen lääkkeitä. Kyllä nekin kroppaa rasittavat.

Tuosta Antabuksesta. Minun mielestäni annosta pystyy säätelemään, jotta löytyy se itselle hyvä. Ehkä noissa tuttaviesi tapauksessa annos on ollut liian pieni. Omassa lähipiirissäni kokemusta Antabuksesta on isälläni, exälläni sekä eräällä kaverillani ja kaikilla se toimi.

-2-

Vierailija
5/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras ilmaus.

Vierailija
6/7 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismissa voimakasta on sekä henkinen että fyysinen riippuvuus. Enkä tällä tarkoita nyt mitään krapularyyppyä tai tasoittelua.

-ap

Vierailija
7/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie pois sen alkoholin käyttöön liittyvän hyvän olon tunteen.