Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Muualla kasvatetaan hyväkäytöksisiä lapsia" yms. yleistävää roskaa...

Vierailija
26.04.2010 |

Tultiin just E-Euroopasta ja jälleen kerran pisti silmään se, että a) sielläkin lasten ylipaino on kasvava ongelma ja b) lapset kiukuttelivat ja teinit melskasivat ihan siinä missä täällä Koto-Suomessa. Ja juu: kotifrouvat kulkivat verkkareissa ostoksilla.

Eli ei lakkaa huvittamasta nämä "miksi vain Suomessa lapsia kasvatetaan huonosti/syötetään lihaviksi/naiset eivät huolehdi ulkonäöstään" tyyppiset potaskat.

JOKA maassa on syrjäseutunsa, huono-osaisensa, laiskat vanhempansa, epämuodikkaat homsunsa. Ja sitten vastaavasti hyvinpukeutuneita pääkaupungin bisnesnaisia.

Mikä siinä on, että joillakin on kova vimma paheksua suomalaisuutta? Kompensoidaanko siinä omaa, alitajuista huonoa itsetuntoa korottamalla itsensä jotenkin erilleen muista suomalaisista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Pariisissa olen nähnyt vaikka kuinka paljon huonosti pukeutuvia PAIKALLISIA ihmisiä. :D

Vierailija
2/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Italiassa ja minusta tuntuu välillä, että täkäläiset kakarat ovat paljon hemmotellumpia ja huonokäytöksisempiä kuin suomalaiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suomalaiset tai nykyajan ihmiset eivät ole muita kummoisempia.

Vierailija
4/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saman olen huomannut mm. Ranskassa ja Espanjassa.

ap

Vierailija
5/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

torstai-iltana oli eräs keskustan puisto täynnä kännisiä teinejä, samoin perjantaina keskellä päivää vastaan käveli lauma huumeissa tai vahvassa humalassa olevia 14-16vuotiaita.

Vierailija
6/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, elä viitti... just Italiassa me oltiin. Ja saman olen huomannut mm. Ranskassa ja Espanjassa.

ap

juuri ollut AP:n kanssa samaa mieltä?

Vierailija
7/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kasvatettuja lapsia on joka puolella, ja niin on kasvattamatta jaaneita.. Taalla on toi lapsuuden ja nuoruuden ajan lihavuus vaan jo ihan epidempia johon kiinnitetaan huomiota presidentti-tasolla...

Vierailija
8/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elä viitti" = no mutta hei just niin, kappas kun sattuikin.

ap

Vierailija
9/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epidempia on siis epidemia :-)

Vierailija
10/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa sinänsä, kun Suomessa tosiaan moni ihailee "etelä-eurooppalaisia" klimppinä. Voi olla, että jossain maassa on auvoista, mutta ainakaan täällä en ole törmännyt mitenkään erityisen hyväkäytöksisiin lapsiin.

Lapsista pidetään kyllä, mutta sen takia heille sallitaan aika lailla sellaista, jota suomalainen ei sallisi.

3

Vierailija
11/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutamia ulkomaalaisia perheitä (pari amerikkalaista, britti, ranskalainen) ja vain näissä ulkomaalaisissa perheissä olen kiinnittänyt huomiota lasten (suomalaisittain?) poikkeuksellisen kohteliaaseen ja sosiaaliseen käytökseen. En väitä, että pätee kaikkiin ei-suomalaisiin lapsiin maasta ja sosiaaliluokasta/taustata/whatever huolimatta, mutta ero on aika huisa moniin suomalaisperheisiin mun tuntemissa perheissä.

Vierailija
12/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolakäytöstä lapsilta olen kohdannut Italiassa. Lapset huiskivat jollain "vappuleluilla" eli ilmatäytteisillä nuijilla toisiaan niin, että naapuripöydässä oli päät ja lautaset vaarassa. Aikuiset nauroivat iloisesti.

Unkarissa ainakin juodaan myös känniin asti.

Kohteliaisuusfraasit ovat Suomessa vähissä, mutta onko ne lapset ulkomailla OIKEASTI kohteliaita siis ottavat toiset aidosti huomioon jne.

Vierailija
13/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan hyvällä alueella Englannissa. Meinasin tiputtaa korvani kun vastaan tulleet n. 15-vuotiaat pojat väistyivät toiselle puolelle ja sanoivat excuse me.

Suomessa olis teinit kävellyt päin ja haistatelleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän