Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia trampoliineista

Vierailija
26.04.2010 |

Nyt se tulee meillekin! Tuo hirvitys pihamaalle. Suunnitelmissa on hankkia reilun kokoinen trampoliini suojaverkon kera. Lapset 3 - 9v.

Millaisia kokemuksia teillä on eri valmistajien trampoista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun sitä parasta ei ole kaupoissa. Tai pitää siis odottaa monta viikkoa. Halpismallia ei kuulemma kannata ostaa, siinä ei viitsi pomppia.

Tuo merkki on siis Acon.

Vierailija
2/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tuota kuumeilua. Eikä tekeisi mieli ostaa sellaista,jolla ei voi kunnolla hyppiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sanana vain, että turvallisuuteen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Suojaverkko on ehdoton ja vain 1 hyppijä kerrallaan. Sehän lapsista on tietysti tylsää, mutta kaikkea ei voi saada. Lisäksi valvonta-asiaa kannattaa miettiä, lapset eivät välttämättä käytä leikkivälineitä siten kuin aikuiset luulevat vaan kehittelevät omia, vaarallisia virityksiä.

Ja tämä turvallisuusasia ei ole mikään leikin asia tai ylihysterisointia. Itse hoidan kesäaikaan päivittäin tramppavammoja: on rannemurtumaa, vaikeita kyynärpään seudun murtumia (joista tulee jäämään ojennusvajaus), aivotärähdyksiä, kaularangan murtumakin, jalkavammoja.

Vierailija
4/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

trampoliinien hysterisointi on kumma juttu - kyllä, minusta tämä on hysterisointia. Paljonkohan lapsille tapahtuu onnettomuuksia fillarilla? Miksi kukaan ei hysterisoi siitä?

TOTTA KAI trampassa on verkko. Kuka hullu ilman verkkoa siinä hyppäisi. Sen hankkiminen ei ole hysterisointia. Ja kunnon trampassa on kunnon pehmuste, jolloin jalat eivät mene jousien väliin.

Mutta pelottelu on hysterisointia. Minä tunnen lukemattomia lapsia, joilla on tramppa (tietysti suojaverkolla) ja jotka hyppivät porukalla, eikä kenellekään ole koskaan kaveriin kolauttamista kummempaa sattunut.

Vierailija
5/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iMutta pelottelu on hysterisointia. Minä tunnen lukemattomia lapsia, joilla on tramppa (tietysti suojaverkolla) ja jotka hyppivät porukalla, eikä kenellekään ole koskaan kaveriin kolauttamista kummempaa sattunut.

[/quote]

ja minä tutustun lapsiin, joilla on näitä vakavia tramppavammoja, joista osalle jää pysyvä haitta.

t. 6

Vierailija
6/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti väitän, että kunnon välineillä ei tapahdu onnettomuuksia.

No, tietty nämä skeittailijat, jotka harjoittelevat takaperinvoltteja, on asia erikseen.

Vierailija
7/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaintekijöitä ovat suojaverkon puuttuminen ja useampi kuin 1 hyppijä. vaarallista on erityisesti eripainoiset hyppijät. tästä muuten on tehty ihan tieteellinen tutkimuskin, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18704889

t.5

Vierailija
8/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on varmaan perää. Olen itse (65 kg) hyppinyt lapseni (20 kg) kanssa. Se vaati minulta aikamoista ponnistelua, etten vaan kaadu päälle.

Minulla on kaksi poikaa. Olen tämän talven takia vienyt toisen neljä kertaa lääkäriin ja röntgeniin tapaturman takia. MIlloin on ollut päässä reikä, milloin käsi toimintakyvytön. Olen tottunut tällaiseen....näitä sattuu joka tapauksessa, oli tilanne mikä tahansa. (Mutta trampalla ei ole mitään sattunut, vielä)

6 ja 9

Vierailija
9/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hinta-laatu suhde on ollut todella kiitettävä! Meillä tuo on nyt viidettä kautta käytössä ja edelleen hyvässä kunnossa, jouset ei ole yhtään löystyneet. Suojareunuksen kiinnitykseen jouduttiin nyt laittamaan yhteen kohtaan uusi kuminauha ja turvaverkon vetoketju ei aukea ihan ylös asti.

Kavereilla on samaan aikaan ostettu Aconin trampoliini (paljon kalliimpi) ja he ovat jo joutuneet uusimaan jousia ja muutenkin alkaa olla jo tosi huonossa kunnossa..

Vierailija
10/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fit'n Shape (tai jotain sinne päin), kolme kesää siinä on hypitty ja enpä keksi siitä mitään moittimista. Useammalla tutulla on tuo Acon tramppa, mutta en ole juurikaan eroa huomannut noiden välillä. Prisman trampassa matto on aika "jäykkä", eli siinä ei nähdä kovin hurjia ilmalentoja... Toisaalta, se on ihanteellinen juuri aikuiselle, joka hyppii kuntoilumielessä.

Vierailija
11/13 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankittiin, kun kuopus oli 2v.

Sääntö on, että korkeintaan 2 saa hyppiä yhtäaikaa. Jos enemmän niin vuorot on sovittava.

Turvaverkko ja pehmuste jousien päällä tottakai.

Ei ole sattunut onnettomuuksia.

Tosi hyvää liikuntaa, aloittivat tänä keväänä jo tosi aikaisin kun toi Acon voi olla talvetkin ulkona.

12/13 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Acon tramppa kesti alle puoli vuotta, kunnes jouset hajosi. Reklamaatioon Aconin vastaus oli, että ”tee keväthuolto”. Sisätrampalle keväthuolto kun ensimmäisestä keväästä kyse ja pomppijat 30 kiloisia lapsia? Acon oli suuri pettymys.

Vierailija
13/13 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-8977925

Muistakaa, ei voltteja trampoliinilla. Tulee yhteiskunnalle kalliiksi nämä onnettomuudet ja korona-aikana ei välttämättä riitä hoitajiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän