Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vattu. Huutis ja ohikaupat. OV

Vierailija
26.04.2010 |

Juu, tiedän, että nuo on aina riskaabeleja kauppoja. Ja yleensä olenkin vastannut kysyjälle, että tee kohteeseen huuto, en myy ohi huutokaupan.

Yks kohde sulkeutui viime viikolla (ja oli vasta toista kertaa myynnissä) ja yks tyyppi laittoi kysymyksen, että myytkö hintaan 50 euroa, sisältäen postikulut. Jos käy, niin laita meiliä X osoitteeseen. Tyyppi oli myös tehnyt aikaisemmin kysymyksen kohteen kunnosta, johon vastasinkin.

Kohteen lähtöhinta oli 60 euroa ja sisälsi useamman tavaran, kaikki uudenveroisia ja noiden yhteenlaskettu hinta kaupassa olisi n. 150 euroa.

Laitoin meilin, että ok, voin myydä tuohon hintaan, kun tarttis saada hyllyihin lisää tilaa ja tarkoitus on saada turhat tavarat pois.

Vastaus tuli perjantai-iltana, että kiva juttu, kun X nettikaupassa nuo kaksi tuotetta maksavat 25 euroa ja tuossa olisi pari muutakin kivaa juttua. Ja hän maksaa viikonlopun aikana, kun eihän posti kulje viikonloppuna ja hänellä on sama pankkikin ja hän sitten laittaa vielä tarkemmin viestiä, kun on maksanut ym.

Vastasin, että ok. Palaillaan asiaan. Noh, tänään on maanantai, tyypistä ei kuulu mitään eikä rahoja näy. Juu, eihän tässä ole mennyt kuin vasta "yksi ylimääräinen päivä", mutta mulla on se periaate, että jos jotain luvataan, lupaus pidetetään tai jos suunnitelmiin tulee muutos, siitä ilmoitetaan. Ja tuolla tyypillä on sentäs jo 200 palautetta eli..

Laitoin tuolle nyt vielä viestin, että odotan huomiseen asti ja sitten laitan nuo myymättä jääneet kohteet uudestaan myyntiin. Katsoo nyt vastaako tuo vaiko ei.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuolle tiukan viestin, että odotan maksua vielä neljä päivää (välissä oli viikonloppu) ja jos rahat eivät ole tiistaina tililläni, perun kaupat ja annan sulle negan. Kummastippas ne rahat sitten tuli seuraavana päivänä tilille.. Eli tais olla vaan tekosyy.

Typeriä nämä negoilla kiristävät myyjät. EIkö nyt yksinkertaisesti vain voisi sanoa että kohde menee myyntiin jos maksua ei ole tullut silloin ja silloin.

Vierailija
2/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nega on kuule ihan ansaittu, jos ei lunasta huutoaan! Ei tuo ole mitään kiristämistä. Taidatkin olla noita tyyppejä, jotka huutelee huvikseen!

Ja muuten, olen joutunut antamaan ainoastaan 10 kertaa negan lunastamattomasta huudosta (ja myyntejä on takana n. 300 kappaletta) ja tuolloinkin huutajat katosivat kuin pieru Sahraaan. Yleensä se vastaus ja maksu on tullut viimeistään muistutuksen jälkeen. Ja silloinkin olen antanut positiivisen palautteen. Kun kaupat kuitenkin tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäilen. Kun tuo syy oli juurikin tuo "postit ei kulje viikonloppuna".

Nyt tuo oli vastannut viestiini, missä selittää olleensa niin täpinöissään, kun oli voittanut jonkun kohteen ja maksoi sen eilen ja ihan unohti tämän. Ja hän maksaa tänään ja älä laita kohdetta uudestaan myyntiin. Ja hyvä kun muistutit.

Juupa juu, katsotaan nyt tuleeko ne rahat tnnään tilille vai onko tuo vaan joku pilipali tyyppi. Ainakaan äsken eivät rahat olleet tilillä. No, ehkä se maksaa illalla tai sitten ens vuonna tai ens vuostuhannella..

Mutta mua ihan totta ihmetyttää tuollaiset tyypit, miksi pitää pantata maksua, kun sen voisi tehdä heti, kun saa tilinumeron. Eihän siinä kauaa mene.

"Paras" selitys maksun viivastymiselle oli yhdeltä mammalta tämä: En mä voi vielä maksaa, kun yksi myyjä ei ole ilmoittanut tilinumeroa ja hänhän EI maksa jokaista kohdetta yksitellen! Kohde oli sulkeutunut viikko sitten ja mulla on tuo viikon odotusaika kohteiden tiedoissa ja laitan vielä 6-7 päivän päästä muistutusviestin ja odotan sen jälkeen vielä pari päivää.. Laitoin tuolle tiukan viestin, että odotan maksua vielä neljä päivää (välissä oli viikonloppu) ja jos rahat eivät ole tiistaina tililläni, perun kaupat ja annan sulle negan. Kummastippas ne rahat sitten tuli seuraavana päivänä tilille.. Eli tais olla vaan tekosyy.

Vierailija
4/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo lähettänyt tavarat? Jos et, niin en kyllä ymmärrä, mikä on ongelma.

Vierailija
5/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo lähettänyt tavarat? Jos et, niin en kyllä ymmärrä, mikä on ongelma.

Mua vaan hatuttaa tuollaiset tyypit, jotka eivät seiso sanojensa takana vaan tekevät turhia lupauksia.

Vierailija
6/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kannata heti panikoida, jos ei vastausta kuulu.

Mä laitoin viikonloppuna kahdelle sähköpostia, että onhan ne huomannu mun vakioviestin meklarin sähköpostissa ja toinen vastasi, että maksaa joko eilen tai tänään.

Onhan mulla sekä myynti-ilmoituksessa, omakuvauksessa ja vakioviestissä, että jos ei yhteydenottoa 7pv:n sisään niin kohde menee uudelleen myyntiin.

Että katselen tässä tuohon loppuviikkoon ja laittelen sitten sähköpostia, että jos ei ala maksua kuulumaan niin laittelen tosissaan ne kohteet myyntiin.

Vierailija
7/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viestit myös katoaa...

Vierailija
8/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan parin päivän jälkeen kyselyä varulta, että ovatko saaneet tilitiedot, jos ei kuulu mitään.

-4

Vierailija
9/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillä on mun tilinumero, kuten ekasta viestistä selviää.. Ja tyyppi lupasi maksaa viikonlopun aikana, sitä mä kyllä ihmettelin, että miks hitossa se ei voinut heti maksaa, kun kerta koneella oli. Miksi pitää pantata rahoja pari päivää? Vaikkei posti kuljekkaan viikonloppuna, niin ei sitä voi käyttää tekosyynä..

Vierailija
10/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin myös myydä tuotteen yhdelle kyselijälle kaupan sulkeutumisen jälkeen. Ensin ei kuulunut muutamaan päivään mitään. Kyselin maksua niin kysyi, että käykö, että maksaa viikon päästä. Vastasin ok käy. Eipä kuulunut mitään.

Eihän tässä nyt suurta vahinkoa ole käynyt, vienyt vain minun aikaani kaupata tuote. miksi ei voi sitten suoraan sanoa jos ei olekkaan varaa?

Vierailija
11/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo totta.

Samaa itsekin ihmettelen, että kun huutaa kohteen niin eikö voi samalla lukea sitä meklarin viestiä loppuun, jos vaikka se tilinumero ois siellä.

Mutta onhan tietty sekin, ettei kaikilla ole välttämättä just sillä hetkellä nettipankkitunnukset mukana.

-4

Vierailija
12/12 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeastaan tää tuote oli tulossa sen miehelle. Joka ei nyt sit enää haluukkaa sitä. jne selityksiä toisilla riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä