Kokaiinin käyttö yleistyy - äiti viihteellä
Moni käyttäjä uskoo silti, että voi pitää käytön hallinnassaan. Heidän joukkoonsa kuuluu muun muassa helsinkiläinen nuori äiti "Anu", joka käy ulkona juhlimassa pari kertaa kuukaudessa.
"En koe, että viihdekäyttö vaikuttaa äitiyteeni. Vien lapseni hoitoon, kun lähden viihteelle", hän sanoo.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kokaiinin+k%C3%A4ytt%C3%B6+lis%C3%A…
Kommentit (75)
Noinhan se rappio alkaa, luulee että on kontrollissa eikä haittaa kun vähän ottaa
ollakseen hyvä äiti naisen on pysyttävä kotona 24/7 eikä edes röökiä vetää?!?
amen.
mä vedin yksi ilta 4kipaletta 0,5sidua ja ukko ei ees huomanu ett oon kännis.vauvan hoidin ihan hyvin:D
ollakseen hyvä äiti naisen on pysyttävä kotona 24/7 eikä edes röökiä vetää?!?
amen.
Olet aika yksinkertainen
Voiko tohon muuta kommentoida? :D
ollakseen hyvä äiti naisen on pysyttävä kotona 24/7 eikä edes röökiä vetää?!? amen.
kauheasti paheksua.
Alkoholin kanssa moni mammaa läträä täysin vapautuneesti. Jos "Anu" hommaa lapselleen turvallisen hoitopaikan biletyksensä ajaksi, eikä harrasta tuota kuin pari kertaa kuussa (siis arvioi totuudenmukaisesti), niin enpä tiedä...
Yhtä lailla sitä alkoholiin voi kehittyä riippuvuus.
Eikä kokaa kai yleensä voi nenään vetämällä ottaa "yli"? Se minua lähinnä tuossa arvelutti, että voi vetää överit ja kuolla.
kauheasti paheksua.
Alkoholin kanssa moni mammaa läträä täysin vapautuneesti. Jos "Anu" hommaa lapselleen turvallisen hoitopaikan biletyksensä ajaksi, eikä harrasta tuota kuin pari kertaa kuussa (siis arvioi totuudenmukaisesti), niin enpä tiedä...
Yhtä lailla sitä alkoholiin voi kehittyä riippuvuus.
Eikä kokaa kai yleensä voi nenään vetämällä ottaa "yli"? Se minua lähinnä tuossa arvelutti, että voi vetää överit ja kuolla.
ITse en käytä huumeita mutta alkoholia kyllä enkä osaa huumeitakaan sen kummemmin paheksua. Siis bilekäyttöä, toki narkomaanit on asia erikseen.
kauheasti paheksua. Alkoholin kanssa moni mammaa läträä täysin vapautuneesti. Jos "Anu" hommaa lapselleen turvallisen hoitopaikan biletyksensä ajaksi, eikä harrasta tuota kuin pari kertaa kuussa (siis arvioi totuudenmukaisesti), niin enpä tiedä... Yhtä lailla sitä alkoholiin voi kehittyä riippuvuus. Eikä kokaa kai yleensä voi nenään vetämällä ottaa "yli"? Se minua lähinnä tuossa arvelutti, että voi vetää överit ja kuolla.
ITse en käytä huumeita mutta alkoholia kyllä enkä osaa huumeitakaan sen kummemmin paheksua. Siis bilekäyttöä, toki narkomaanit on asia erikseen.
Narkomania ja alkoholismi ovat tietenkin isoja ongelmia ja tuhoavat elämän.
Mitenköhän paikkaansa pitävää on se poliisien väite, että kokaiini on hyvin ärhäkkäästi riippuvuutta aiheuttavaa? Toisaalta sanotaan, että tupakan aiheuttama riippuvuus on samantasoista, mutta ainakaan siihen en jäänyt mitenkään koukkuun, vaikka aikoinaan vuoden polttelinkin on-off.
-11-
[/quote]
Narkomania ja alkoholismi ovat tietenkin isoja ongelmia ja tuhoavat elämän. Mitenköhän paikkaansa pitävää on se poliisien väite, että kokaiini on hyvin ärhäkkäästi riippuvuutta aiheuttavaa? Toisaalta sanotaan, että tupakan aiheuttama riippuvuus on samantasoista, mutta ainakaan siihen en jäänyt mitenkään koukkuun, vaikka aikoinaan vuoden polttelinkin on-off. -11-
[/quote]
Esimerkiksi oma entinen nikotiiniriippuvuuteni oli enemmän tapa kuin fyysinen riippuvuus nikotiinista. Lopettaminen oli helppoa, kun hankki muuta tekemistä. Mutta, en tosiaan itsekään niin paljon tiedä kokaiinista että menisin antamaan kovinkaan yksioikoisia lausuntoja.
Kummeksun lähinnä sitä hysteriaa, millä av-mammat suhtautuu esim. kannabikseen. Toki se on laitonta, mutta jos aikuinen ihminen jää kiinni pilven polttelusta, siitä ei nykyään saa enää edes sakkoja, ja se on hyvä niin. Mielestäni tässäkin keskustelussa tietty suhteellisuus olisi hyvä muistaa.
kauheasti paheksua. Alkoholin kanssa moni mammaa läträä täysin vapautuneesti. Jos "Anu" hommaa lapselleen turvallisen hoitopaikan biletyksensä ajaksi, eikä harrasta tuota kuin pari kertaa kuussa (siis arvioi totuudenmukaisesti), niin enpä tiedä... Yhtä lailla sitä alkoholiin voi kehittyä riippuvuus. Eikä kokaa kai yleensä voi nenään vetämällä ottaa "yli"? Se minua lähinnä tuossa arvelutti, että voi vetää överit ja kuolla.
Narkomania ja alkoholismi ovat tietenkin isoja ongelmia ja tuhoavat elämän.Mitenköhän paikkaansa pitävää on se poliisien väite, että kokaiini on hyvin ärhäkkäästi riippuvuutta aiheuttavaa? Toisaalta sanotaan, että tupakan aiheuttama riippuvuus on samantasoista, mutta ainakaan siihen en jäänyt mitenkään koukkuun, vaikka aikoinaan vuoden polttelinkin on-off.
-11-
Mutta jonain päivänä unohtuu hakea se lapsi hoidosta?
ole mitenkään huumemyönteinen, mutta miten kokaiinin viihdekäyttäjä unohtaisi hakea lapsen hoidosta yhtään sen helpommin, kuin ihan normaali perseet olalle vetävä äitikään?
Kokaiinihan ei ole verrattavissa missään suhteessa pilven poltteluun, viinan juontiin tai tupakointiin. Paitsi tietty kaikki aiheuttavat riippuvuutta, mutta kokaiini aiheuttaa riippuvuuden heti, ekasta käyttäkerrasta alkaen.Käyttömäärä kasvaa myös heti, ekasta kerrasta alkaen. Kuka muka kaipaa heti ekan tupakan jälkeen lisää koko ajan? Kaikki aineet aiheittavat riippuvuutta, mutta kovat huumeet tekevät sen heti.
Yliannostuksen voi vetää hyvinkin nenän kautta, miksei muka voisi. Samalla lailla kuin tykittämällä suoneen.
En ole varma, mutta luulisin myös että kannabis, tupakka ja viina eivät vaikuta keskushermostoon. Kokaiini vaikuttaa.
jotka oman kokemuksen perusteella eivät voi allekirjoittaa tuota. Sitten kun huomaa, että siitä ekasta kerrasta ei jääkään koukkuun niin minkä muun johtopäätöksen siitä voi vetää kuin että huumevalistus on ihan paskapuhetta? Just tämä "heti jäät koukkuun ja elämä menetetty..."
kokaiini aiheuttaa riippuvuuden heti, ekasta käyttäkerrasta alkaen.Käyttömäärä kasvaa myös heti, ekasta kerrasta alkaen. Kuka muka kaipaa heti ekan tupakan jälkeen lisää koko ajan? Kaikki aineet aiheittavat riippuvuutta, mutta kovat huumeet tekevät sen heti.
En ole varma, mutta luulisin myös että kannabis, tupakka ja viina eivät vaikuta keskushermostoon. Kokaiini vaikuttaa.
Tosin tossa hesarin jutussa sanottiin, että aiheuttaa riippuvuutta pidemmän päälle, eli ei HETI.
Kokaiinihan ei ole verrattavissa missään suhteessa pilven poltteluun, viinan juontiin tai tupakointiin. Paitsi tietty kaikki aiheuttavat riippuvuutta, mutta kokaiini aiheuttaa riippuvuuden heti, ekasta käyttäkerrasta alkaen.Käyttömäärä kasvaa myös heti, ekasta kerrasta alkaen. Kuka muka kaipaa heti ekan tupakan jälkeen lisää koko ajan? Kaikki aineet aiheittavat riippuvuutta, mutta kovat huumeet tekevät sen heti.
Yliannostuksen voi vetää hyvinkin nenän kautta, miksei muka voisi. Samalla lailla kuin tykittämällä suoneen.
on liikkeellä!
Kokaiini on kyllä ihan ns.kova huume ja hyvinkin aiheuttaa sekä fyysistä että psyykkistä riippuvutta. Vaikuttaa juuri tuohon keskushermostoon, kuten MYÖS alkoholi, tupakka ja kannabis.
Viihdekäyttö jää joillakin sellaiseksi, mutta liian usealla lähtee lapasesta ikävin seurauksin. Ja sitä kuka on alttiimpi millekin riippuvuudelle ei valitettavasti tiedä etukäteen.
Kokaiininkäyttö on tavallinen nuorten /aikuisten aivoverenkiertohäiriöiden
aihuttaja Yhdysvalloissa.Sekä kokaiini että amfetamiini voivat laukaista
aivoverenvuodon, lukinkalvonalaisen verenvuodon ja aortan repeämän, kun
voimakas verenpaineen nousu liittyy verisuonessa jo ennestään olevaan
heikkoon kohtaan (aneurysma tai arteriovenoosi epämuodostuma). Muita
mekanismeja ovat aivoverisuonten vaskuliitti, kokaiinikardiomyopatia
ja siitä johtuva empolia sekä vasospasmi. Kokaiinin tiedetään
myös edistävän ateroskleroosin kehittymistä sekä provosoivan sydän
infarkteja ja sydämen rytmihäiriöitä."
Kokaiinista tulee viihdekäytössä kyllä useimmiten todella upea olo - hetkeksi.
En ole käyttänyt vuosikausiin, onneksi.
Olen neutraali huumeiden suhteen, vaikka itse olinkin (kokaiini/heroiini)koukussa 90-luvulla, vieroituksen kautta pääsin itse pois niistä kuvioista.
Toivottavasti ihmiset tajuavat rajansa, ei se viihdekäyttö vielä vaarallista ole.
Mutta jonain päivänä unohtuu hakea se lapsi hoidosta?