Tunnustan, tekeydyn avuttomammaksi kuin olen ihan vaan siitä syystä
että teen kuitenkin aika lailla kaikki kotihommat ihan tuosta vaan rutiinilla.
Mielestäni auton pesu, katsatus, tapetoinnit ja remontoinnit, roskanviennit, ikkunanpesut, miehen vanhempien auttaminen, mitä se pitääkin sisällään kuuluu miehelle. Olenko kohtuuton?
Omasta mielestäni en.
Kommentit (6)
kyllä mä osaan roskat viedä, ei siinä paljon taida auttaa, vaikka kuinka avuttomaksi tekeytyy! =D Taitaa muut pitää sua aika vajaana, jos ei toikaan sujuisi...
Ikkunatkin pesen itse, mutta auto on täysin miehen vastuulla! Sitä en suostu pesemään enkä imuroimaan.
Mutta mä teen muuten melkein kaiken kotitöistä ja "hätätilanteessa" ruohonleikkuunkin. Perjaatteessa munkin auton hoito kuuluu miehelle, mutta kummasti kotiäitinä minä paremmin kerkeän viemään auton huoltoon tai kauppamatkalla ajaa huuhtelemaan painepesurilla autoni. Joudun joskus jopa tankkaamaan itse autoni :)
ja jos mies ei auta, niin mies maksaa- esim. autonpesun saa huoltoasemalta
Kotityöt sujuu kyllä automaattisesti noin about puoliksi. Se hoitaa homman joka ekaksi huomaa/kerkeää. Ainoastaa pyykkien viikkaus ja silitys on selvästi mun homma ja mahd. seinien poraaminen ja auton renkaiden vaihto miehen homma, jossa kyllä joskus oon ollut mukana...
Mutta heittäydyn kyllä joskus vähän avuttomaksi tai "söpöksi" jos ei jaksa ottaa sitä tuolia ja kiivetä hakemaan jotain ylähyllyltä tai jos on vaikka mielenkiintoinen homma itellä kesken niin voin pyytää miehen tuomaan jotain mitä tarvitsen, kun en jaksa nousta ja keskeyttää omaa puuhaa.
nyt avuttomaksi tarvii heittäytyä, kaikella raja mitä jaksaa tehdä. Mäkin yritän tasata välillä näitä kotihommia ja laitan ukon tekemään koska mä en kerta kaikkiaan pysty hoitamaan kaikkea itse. Tai pystyisin kai jos olis pakko, mutta olisin ihan rauniona (ja joskus ollutkin kun mies pitkään reissussa jnejne). Silloin kellään ei ollut kivaa.