Otetaanko nykyään kaikki monikko-odottajat sairaalaan muutama viikko ennen synnytystä?
Minulle heräsi tämä kysymys tuosta ketjusta, jonka ap odottaa kolmosia ja miehensä haluaa eron.
Siellä yks kirjoitti, että kaikki monikko-odottajat otetaan sairaalaan muutama viikko ennen synnytystä. Onko todellakin näin?
Meillä on nyt 10v ikäiset kaksoset ja he syntyivät aikoinaan rv 35, mutta en minä kyllä ollut ennen synnytystä sairaalassa muutamaa viikkoa vaan mentiin sairaalaan kun synnytys käynnistyi.
Kommentit (5)
mut ainakaan kaksosten odottajia ei mitenkään automaattisesti oteta osastoille odotteleen.
Minulla heidän odotusaikansa sujui melkeinpä ongelmitta, lukuunottamatta pahoinvointia, joka kesti koko raskausajan (rv 35+4asti), tosin loppuvaiheessa oli lähinnä enää kuvotusta ja oksensin harvoin.
Minä en ollut ennen sektiota sairaalassa. Pari tuttua ovat saaneet kaksoset eivätkä hekään ole olleet sairaalassa muutamaa viikkoa ennen synnytystä.
Ei oikein tiedä pitäisikö sitä itkeä vai nauraa näille kaikille "oletuksille" mitä kaksosiin tai sen odotukseen liitetään. Aivan uskomattomia juttuja..
Tietenkin jos raskaudessa ongelmia, otetaan sisälle sairaalaan - odotti sitten yhtä tai useampaa.
Mutta että otetaanko vain sen takia, että odottaa kaksosia - ei varmasti ! Toki kysessö on ns. riskiraskaus, mutta ei se tarkoita sitä, ettäkö toimittaisiin jotenkin eri tavalla jos kaikki aivan hyvin.
Meidän kaksoset nyt 1 v. ja syntyivät 39+2. Olivat molemmat yli 3 kg, en oikein pystynyt loppuraskaudesta enää kävelemään jalan hermon ollessa puristuksissa ja vaikka miten sairaalassa pyysin.. aina vain panivat kotiin odottamaan,,)) Ei kertaakaan annettu ymmärtää , että kun nyt odotat kahta -niin siksi toimittaisiin niin tai näin, eli aivan tavalliseen tahtiin mentiin..)
No, kun meidän lapsoset syntyivät, syntyi kättärillä samaan aikaa 4 kaksoset.. ja kaikki oltiin samalla käytävällä vauvoinemme ..))
kyllä ihan suunniteltuun sektioon sektioaamuna sairaalaan. Kaksoset 1,7kk
että automaattisesti sinne monikko-odottajat sisään otettaisiin. Enkä kyllä usko että asia niin olisi. Itse olen viettänyt pitkähkön ajan synnyttämättömien osastolla vuodelevossa (odotin yhtä) ja kyllä kaikki, jotka sisään tulivat kärsivät jostain ongelmasta (ennenaikaiset supistukset, kohdunkaulan liian varhainen kypsyminen, vuodot) KUKAAN ei kertonut olevansa siellä vain ja ainoastaan monikkoraskauden takia, joskin moni kyllä odotti kaksosia, mutta heillä oli sitten noita muita syitä joiden vuoksi tilanne vaati tarkkailua.