Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää joidenkin pikkulasten äitien elämän "kaventuminen"

Vierailija
23.04.2010 |

vain lastensa ympärille.

Keskittyvät koko ajan vain lapsiin ja puhuvat heistä koko ajan muille.

Ja otetaan hirveät paineet (ja onnistuessaan älyttömiä "meriittejä" joita sitten hehkutetaan joka ikiselle) kun yöt nukutaan läpi jo 3 kk iästä saakka, opitaan/yritetään opettaa konttaamaan jo puolivuotiaana, tuttipullosta vieroitetaan viimeistään vuoden iässä, potalla pitää käydä jo vuoden iästä, ja tuttia ei tietenkään syödä enää 1,5 vuoden jälkeen!

Sitten sitä mietitään päivätolkulla minkälaisen kurahaalarin ostaisi ja siihen sopivat rukkaset ja pipo. Ja lätistään näistä kavereille niin ettei huomatakaan kuinka kaveri on jo kuukahtanut tylsyydestä kuunnellessaan.

Mä en ole -ainakaan omasta mielestäni- ikinä ollut tällainen äiti, vaikka nytkin mulla on yksi pieni lapsi, ja osa jo isompia.

Kunhan purkauduin, arvaatte varmaan että olen taas tänään saanut kuulla useammaltakin taholta näitä lapsihöpinöitä, argh!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat, että ei ole mitään muuta yhteistä kuin lapsi, niin puhutaan sulle sitten lapsiasioita.

Vierailija
2/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hyvinvoinnista kuin toiset, me ruvettiin potalla käymään 9 kk, koska haluan että oppii kakkimaan pottaan kun menee tarhaan(jos vaan onnistuu, jos ei niin ei), kato jotkut tekee töitä, ja mitä mitä järkeä on tuttia mussuttaa vielä 3 v? tai imeä tuttipulloa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita puheenaiheita, eivät innostu näistä ja asia palaa jälleen lapsiin, nukkumisiin, kakan koostumukseen, uusiin lastenvaatteisiin, neuvolakäynteihin jne. EN KESTÄ!!

Vierailija
4/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin lasten kerhoissa ja päiväkodissa. ei kiinnosta, vaikka 3 omaa onkin.

Mua vituttaa taas naiset jotka puhuu vaan miehestään ja kaikki lauseet alkaa sanalla ME. Me mentiin kauppaan, me oltiin risteilyllä jne jne. ARGH!!!

Vierailija
6/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssimaankin pääsin, kun esikoinen täytti 8 v

Vierailija
7/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun yrittää oikeesti puhua jostain muusta (esim. nyt tuhkaongelmasta tai asuntojen hinnoista) niin kaverin seuraava kommentti on tasan tarkkaan jotain mitä lapset oli ko. asiasta sanoneet tai tehneet...

elämä pyörii vaateostosten ympärillä ja on pelkkää perhettä.

mä oon erittäin onnellinen äiti ja vaimo ja nimenomaan täs järjestykses, mutta on mun elämässä muutakin sisältöä.

Vierailija
8/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei näkynyt kiinnostavan. lapsiasiaa tuli vaan tuutin täydeltä.

ap

Vierailija
9/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puhumaan lapsistani vaan silloin, jos aiheesta keskustellaan tai toinen osapuoli haluaa lapsista puhua tai sitten JOS EI OLE MUUTA PUHUTTAVAA.

Toiset ei ees lue lehtiä tai seuraa millään lailla ympäröivää maailmaa!?! Mistä niiden kans puhutaan?! Naapurin eukosta varmaan pitäs juoruta... Jees... Puhun enemmin lapsista, jos niitä molemmilla keskustelijoilla on. Se, et puhuu lapsistaan, ei tee kestään hölmöä, koska se on sentään jollainlailla järkevä puheenaihe. Toivottavasti saat vertaistasi seuraa. Ei kannata mennä ainakaan puistoihin, kerhoihin tms. missä lapselliset liikkuu sitä hakemaan. Eikö sulla oo ystäviä, joiden kanssa puhua muustakin kuin lapsista?!

Vierailija
10/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika moni keskustelunaihe on ihan yhtä tyhmä kuin lapset. Minulla ei ole paljoa sanomista Salatuista elämistä tai jonkun kynsilakan kuivumisajasta, naisista suurin osa kun ei osaa keskustella mistään abstraktista. Yritä kahvipöydässä virittää puhetta vaikka kvartaalitalouden mukanaan tuomista ongelmista niin haloo - kukaan ei osaa puhua siitä, siirrytään siis vertailemaan marketin tarjouksia.

Vierailija
11/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näistä kolme on muuttunut lasten myötä tällaisiksi, jotka eivät enää puhu mistään muusta kuin lapsista.

Kaksi ystävää onneksi on pysynyt ennallaan, heidän kanssaan voi puhua kaikesta muustakin, esim. maailmalla tapahtuneista asioista, omista ja kaverin tulevaisuuden suunnitelmista ja haaveista, ajatuksista, parisuhteesta, lomamatkoista, harrastuksista, hauskoista jutuista yms. yms.

ap

Vierailija
12/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kvartaalitalouden ongelmista" sellaisessa seurassa, jossa aihe ei todennäköisesti herätä intohimoja, vaan valitsee teemat seuran mukaan olematta kuitenkaan yhtään alentuva.

että aika moni keskustelunaihe on ihan yhtä tyhmä kuin lapset. Minulla ei ole paljoa sanomista Salatuista elämistä tai jonkun kynsilakan kuivumisajasta, naisista suurin osa kun ei osaa keskustella mistään abstraktista. Yritä kahvipöydässä virittää puhetta vaikka kvartaalitalouden mukanaan tuomista ongelmista niin haloo - kukaan ei osaa puhua siitä, siirrytään siis vertailemaan marketin tarjouksia.

Vierailija
13/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisko nyt mennä jonnekkin muulle palstalle keskustelemaan sua kiinnostavista asioista? Vauvan sivuilla varmaan on aika paljon ihmisiä joita kiinnostaa vaan nää vauva-asiat : )

Vierailija
14/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisko nyt mennä jonnekkin muulle palstalle keskustelemaan sua kiinnostavista asioista? Vauvan sivuilla varmaan on aika paljon ihmisiä joita kiinnostaa vaan nää vauva-asiat : )

Vierailija
15/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmisellä on liian pieni piiri. Siis ihan yhtä paljon rasittaa nämä vain lapsista puhjat kuin vaikkapa pelkästä kuntosalitreenistä ja juoksuohjelmasta jauhajat. Kaikki em aiheet ovat sydäntäni lähellä, mutta en hyvänen aika jaksa puhua vain yhdestä aihepiiristä koko iltaa!

Vierailija
16/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään jostain itsestään kiinnostavasta asiasta eikä mitään havaintoa että muita ei kiinnosta YHTÄÄN....Ja tää pätee mihin aiheeseen vaan...

Vierailija
17/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä ne kvartaalitalouden mukanaan tuomat ongelmat on?

Ap:n aloitukseen, että juu juu ja näin on, mutta lapsista puhuminen vaan taitaa olla sitä helpointa small talkia väsyneille äitiyslomalaisille. Jossain vaiheessa se varmasti helpottaa, kun lapset kasvavat.

Vierailija
18/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ystävänikin haluaa, niin mitäs sitten.. ja jos joku kysyy kuulumisia, niin mitäpä muuta yh-mamman elämässä on, kun vauva on ihan pieni. Lapsettomien kavreiden seurassa yritän välttää vauva höpinöitä.

Vierailija
19/19 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista, että niitä äitejä itseäänkin ärsyttää aivan suunnattomasti se, ettei elämässä ole mitään muuta kuin ne lapset, aina vaan ne lapset ja lasten asiat.

Minä olen huomannut, että on oikeasti tosi vaikeaa irrottautua lapsista edes keskustelun tasolla, kun ensin on kuusi päivää ollut vain ja ainoastaan lasten kanssa ja jutellut niiden lasten kanssa ja kiroillut, että voisihan tässä elämässä olla muutakin kuin pelkkää kakkapyllyn pesua, vaipanvaihtoa, syöttämistä ja nukuttamista. Sitten, kun kerran viikossa pääsee jonkun kanssa juttelemaan, ensimmäiseksi tajuaa, että eihän mulla ole aavistustakaan mistään, mitä maailmassa edes on meneillään tällä hetkellä, kun kaikki päivät täyttyvät niistä lapsista. Siinä sitten vaihtoehdot on joko kuunnella muiden keskustelua ja yrittää siitä päätellä, mitä maailmassa on tapahtunut, tai puhua lapsista. Ja taas ärsyttää suunnattomasti, että miksi koko mun elämä pyörii näin lasten ympärillä...

Mulla on käynyt näin, koska ei juuri ole tukiverkostoja. Ainoa mahdollinen lapsenvahti on mieheni, töissä käyvä yksilö, joten en näe kovin kohtuulliseksi sitä, että kun hän on koko päivän ollut töissä, niin mä jätän pienet, töitä teettävät lapset hänen hoidettavakseen ja häivyn itse maailman tuuliin. Ja tietysti imetyskin on sellainen tekijä, ettei ihan onnistuisi mikään iltaliitely ympäri maailmaa. En jaksa iltaisin keskittyä uutisiin, surffailla netissä uutisia lukemassa tms., joten olen oikeasti usein tosi ulalla maailman tapahtumista. Enkä toisaalta jaksa senkään vuoksi kiinnostua niitä seuraamaan, koska mitä hittoa minä oikeasti millään tiedolla mitään teen, kun kuitenkin muita aikuisia joiden kanssa pitää keskustella näkee tasan kerran viikossa kaksi tuntia. Ei ole niin suuri määrä, että jaksaisin siihen kovasti panostaa. Näin ollen en voi juuri muusta puhuakaan kuin lapsistani, koska muusta en mitään tiedä.

Tuhkaongelmastakin tiedän tasan sen verran, että mieheltäni peruuntui työpalaveri maanantaina siksi, etteivät neuvottelukumppanit olleet päässeet lentämään maahan. Mun elämääni vaikutti siis tasan sen verran, että kerrankin pääsin kauppaan yksin, kun mies sai puoli päivää vapaaksi ja oli sen ajan kotona lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi