Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa "hyväksyttävää" syytä sille ettei isä tapaa lapsiaan?

Vierailija
23.04.2010 |

Oma työkaveri sanoi äsken syyksi sen et lastensa äiti on hankala ja ero oli riitaisa. Ei tapaa pieniä lapsiaan ikinä. Mun mielestä se ei ole hyvä syy olla tapaamatta LAPSIA vaan hyvä syy olla tapailematta exää. Onko hyväksyttävää syytä teidän mielestä olemassa ja mikä sellainen voi olla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS ON SOPIMUS että molemmat osallistuvat 50/50 periaatteella?

Työttömyys ja sairaus heikentää taloutta ja silloin elatusmaksun suuruus ja osallistuminen matkakustannuksiin on tarkistettava uudelleen.

Toimeentulotukena voi saada avustusta tapaamisesta aiheutuviin matkakustannuksiin ainakin silloin tällöin.

Kun henkilö on tarpeeksi sairas ja perhe siitä syystä ihan solmussa, ei välttämättä sovita asioista lainkaan minkään virallisen kaavan mukaan vaan huolehtimaan kykenevä hoitaa kaiken 100 %. 

Vierailija
22/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti estää tapaamiset ja isä ei halua järkyttää pientä lasta paukkaamalla poliisien kanssa ovelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille se on vaan niin helppoa hylätä ne vanhat lapset uusien tieltä, tunneköyhiä kun ovat.

Vierailija
24/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lasten ja isän välimatka on 500 km, lasten matkat vaikka junalla tekee 130 e. Äiti on sopimuksessa luvannut osallistua matkakuluihin, ei kuitenkaan osallistu. Isä on työtön, saa 1000 e kk. Äiti ei ole suostunut alentamaan 340 e elareita työttömyyden takia.

Olisiko tässä syy, tavata lapsia harvemmin kuin kerran kuussa?

Ei äiti pysty tuota tekemään. Jos isä on vähävarainen, elarit voidaan laskea vaikka kymppiin kuussa per kersa, ja kela maksaa sen loppuerotuksen siihen minimiin, mikä se nykyään onkaan 150€ per kersa. Isän pitää vähän vaan itse tehdä jotain asian eteen, ei se muutu mihinkään jos sille eksakalle käy itkemässä, viranomaiset sen päättää.

Vierailija
25/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans voi käsittää sellasia vanhempia jotka voi noin vain hylätä lapsensa, yleensähän ne on isiä.

Mun lapsen isä on surkee juoppo luuseri ja mielenterveysongelmista kärsivä ja lisäks ollu vankilassakin (älkää kysykö miks mulla on lapsi sen kanssa :D ) ja on silti ollu isä pojalleen.

Aika surkee isä kaikenlisäks, mut lapselle se on tärkee kaikesta huolimatta.

Poika on nyt jo lähes aikuinen ja on tekemisissä isänsä kanssa ihan omasta halustaan.

Vierailija
26/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa yksi hyväksyttävä syy ja vain ainoastaan se, että mies on kuollut. Muut "syyt" ovat vain tekosyitä sille, että "mies" on täysi surkea p***akasa

Vierailija
27/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa yksi hyväksyttävä syy ja vain ainoastaan se, että mies on kuollut. Muut "syyt" ovat vain tekosyitä sille, että "mies" on täysi surkea p***akasa

Jep, kyllä mies on paska, kun vuosia käy oikeutta, että saisi tavata lastaan. Äiti ei noudata sopimuksia vaan piilottaa lapsen eikä isästä saa edes puhua.

Ja kun sitten viimein vuosien oikeustaistelu on saatu päätökseen, rahat on loppu ja mielenterveys alkaa olla hajalla, niin oikeus katsoo, että lapsi vierastaa isää niin pahasti, kun ei ole vuosiin tavannut, että tapaamiset voidaan järjestää enintään valvotusti ja muutama tunti kerrallaan. Tässä kohtaa äiti muuttaa lapsen kanssa 500 km:n päähän.

Mutta kyllä on huono isä!!

Vierailija
28/28 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on aika hyväksyttävä syy jos äiti ei anna tavata, lapset eivät suostu tapaamaan tai viranomaiset estävät tapaamasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme