Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikein tiedä mitä tekisin.

Vierailija
23.04.2010 |

Eli taustaa, mieheni käytti seurustelun alussa runsaasti alkoholia (niin käytin kyllä minä itsekin, mutta minulla oli enemmän motivaatiota käyttää vähemmän) ja hänellä oli tapa myös valehdella (satuilla) siinä samalla. Pahat valheet paljastuivat vasta myöhemmin, kun yksi lapsi oli saatu ja toinen tulossa. Annoin anteeksi. Mies lupasi kertoa loputkin valheensa, mutta eipä kertonutkaan. Hän ei kertonut mm. valehdelleensa äitinsä ja isänsä työpaikkaa.

Koska näitä sitten paljatui, niin sovittiin miehen kanssa (tai mä ehdotin ja mies hyväksyi), että, jos jostain asiasta tulee puhetta ja se on valhe, niin mies sitten paljastaa sen. Yhtä mies ei paljastanut ja näytti/näyttää hiukan siltä, että mies ei myönnä vanhoja valheitaan.

Vähän aikaa sitten, kun puhuttiin alivuokralaisista (alakerran miehen luona asuu milloin ketäkin...), tuli mieleen miehen seurustelun alussa kertoma juttu, että hänen luonaan on asunut joku nainen. Sitten minä miehelle, että ai niin (ja puhuin siitä naisesta), sitten kysyin, että onko se totta ja mikä sen nimi oli? Mies sanoi hänen nimen silleen hitaasti ja vaikeasti (myöhemmin kun kysyin, niin hän sanoi, että hän ei edes tienny sen sukunimeä! Miten tuokaan voi olla mahdollista?).

Sitten myöhemmin mies sanoi, mietin kukahan henkilö siitä tietäis (jolta voisit kysyä) ja sanoi yhden henkilön nimen. Mietin nyt, että soittaisinko tälle henkilölle. Ja miksi mietin; No ensinnäkin emme ole olleet moneen vuoteen yhteydessä ja mitähän sekin ajatteleisi, jos en mieheeni edes sen vertaa luottaisi (tai siten jos tuo olisi valetta, niin mikähän se noidenkin suhde on...)Sitten tämäkään henkilö ei "ihan täysillä vetele".

Sitten mietin vähän, että mitä se kokonaisuudessa haittaisi, jos mies ei olisikaan pystynyt kertomaan totuutta (vaikka valehtelu on varmasti väärin). Viimeisetkin luottamuksen rippeet menisi ja pitäisi särkeä 6 ja 7 v lasten perhe. Mies on kuitenkin ihan hyvä miehenä ja isänä. Ja puhuu pääsääntöisesti totta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul vähä samantapast...valehteli ym...

luottamus kärsi

Vierailija
2/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tekis... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli patologinen valehtelija, käytti perheen rahat niin että häätö napsahti pariin otteeseen, ryyppäsi jne.

Erohan siitä useamman vuoden kitkuttelun ja anteeksiannon jälkeen tuli. Kun luottamus on mennyt, niin mitä järkeä jatkaa pään seinään hakkaamista...

Vierailija
4/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis kerran valehteli heidän työpaikkansa?

ei hyvältä näytä, jotenkin sekava koko juttu.

Vierailija
5/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli patologinen valehtelija, käytti perheen rahat niin että häätö napsahti pariin otteeseen, ryyppäsi jne.

Erohan siitä useamman vuoden kitkuttelun ja anteeksiannon jälkeen tuli. Kun luottamus on mennyt, niin mitä järkeä jatkaa pään seinään hakkaamista...

mies ensinnäkään käyttäisi väärin meidän rahoja ja valehtelisi koko ajan (eli olisi koko ajan menossa ja rilluutteleisi), enimmäkseen on juuri toisin päin: Ei käy muualla kuin töissä ja lenkillä ja kuntosalilla. Ei enää ole alkoholistakaan suurempia ongelmia ollut (6 v aikana juonut 3 kertaa sellaisen illan ryyppäämisen, joista 2 suutuspäissään).

Sanoin miehelle tuosta (että ajattelitko, että minun pitäs soittaa ja kysyä sitä kämppäkaverijuttua siltä ko. henkilöltä, jolla ei ole ihan kaikki kotona). Mies suuttui silmättömästi ja sanoi, että minun pitäisi antaa olla 10 v vanhat asiat ja sanoi, että ei jaksa mun kaa jos aina jankkaan ja saat löydä sormet kirveellä poikki, jos valhetelen. Mutta oli myös sitä mieltä, että "hullukshan" ko. hlö, jolle soittaisin minua katsois, jos tuollaisista vanhoista asioista soittaisin.

Niin selkyyden vuoksi, siitähän on 10 v kun mies on mulle tuon kertonut, mutta vähän aikaa sitten se tuli mieleeni ja koska mies on muutenkin valhedellut, eikä ole myöntänyt valehdelleensa (vaikka olen kysynyt) niin on vaikea uskoa, että tämä olisi totta. Niin mies väittää kiven kovaa, että se on totta ja mä taas pelkään, että valetta. Jos joku miettii, että miks tällaisesta pikku asiasta pitää tehdä numero, niin tärkeintähän se on että ollaan rehellisiä; se onko joku asunut siellä asunnossa vai ei, sillä ei ole väliä.

Vierailija
6/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis kerran valehteli heidän työpaikkansa?

ei hyvältä näytä, jotenkin sekava koko juttu.

miehen kertomat työpaikoista oli eri kuin vanhempien.

Vierailija
7/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mä neuvoisin että annat olla noin vanhan asian, jolla ei edes ole merkitystä!

Rehellisyys on hyve ja oikein mutta koita säkin nyt olla sen arvoinen. Se että kaivelet 10 vuotta vanhoja merkityksettömiä juttuja ei teidän suhdetta paranna. Jos on kommunikaatio-ongelmia tai luottamuspulaa niin menkää puhumaan vaikka terapiaan. Toi vatvominen ei asioita vie ainakaan eteenpäin. Miehesi näkee asian omalta kannaltaan ja sä näät omaltas ja sitten jääräpäinä olette vaan napit vastakkain. Mistään suurista valheista ei ilmeisesti kuitenkaan ole kyse...

Vierailija
8/17 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mä neuvoisin että annat olla noin vanhan asian, jolla ei edes ole merkitystä!

Rehellisyys on hyve ja oikein mutta koita säkin nyt olla sen arvoinen. Se että kaivelet 10 vuotta vanhoja merkityksettömiä juttuja ei teidän suhdetta paranna. Jos on kommunikaatio-ongelmia tai luottamuspulaa niin menkää puhumaan vaikka terapiaan. Toi vatvominen ei asioita vie ainakaan eteenpäin. Miehesi näkee asian omalta kannaltaan ja sä näät omaltas ja sitten jääräpäinä olette vaan napit vastakkain. Mistään suurista valheista ei ilmeisesti kuitenkaan ole kyse...

ne liittyy entiseen elämään ja alkoholisimiin, joka nyt on ainakin kontrollissa ja niitä ei ole pystynyt jälestä päin myöntämään, että on valehdellut.

Nykyisin sellainen perusarki OK, huolehtii asioista jopa paremmin kuin mä.

Vierailija
9/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikein nyt tajunnut.

Miksi sä tälle naiselle soittaisit?

Sun mies on sen kans asunu kimpas? mutta mitä sitten, onko sillä oikeesti nyt niin väliä mitä aikoja sitten on tapahtunut?

Ymmärrän, jos he pitävät vieläkin yhteyttä ja näkevät, mutta jos ei niin mistä asiasta soittaisit?

Mitä naiselta kysyisit?

Siis häh.. Meni multa ohi, mutta jäi kiinnostamaan :D

eli hän on keksinyt elämästää perättömiä juttuja (mitä ei siis ole oikeasti edes tapahtunut), niin vähän epäilyttää, että onkohan hän edes asunut jonkun naisen kanssa. Niin kysyisin kolmannelta tai neljänneltä osapuolelta, onko hän edes asunut kenenkään naisen kanssa (siis kyse on vaan kämppäkavereista).

Voi olla että mies on valehdellut tästä, eikä kehtaa myöntää valehdelleensa.

Vierailija
10/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies on tehnyt ja kenen kanssa asunut ennenkuin sinä tulit sen elämään? IHME KYYLIÄ SITÄ ONKAAN...

Vierailija
11/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies on tehnyt ja kenen kanssa asunut ennenkuin sinä tulit sen elämään? IHME KYYLIÄ SITÄ ONKAAN...

kukaan ei ymmärrä pointtia. Joku ymmärsi, ehkä on vaikeeta myöntää, että on valehdellut.

Vierailija
12/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on alkanut satuileen 14 v yhdessä olon jälkeen. Ei mitään sellaista ettei kertoisi mihin menee, mutta kertoo totena juttuja jotka tiedän menneen toisin.

Voi vaikka kertoa meillä oleville vieraille, että mulla on töissä mahdollisuus pitää Pekkas-päiviä ja sitten jos sanon että ei ole niin sanoo että no ei nyt ihan pekkas-päiviä mutta ylimääräisiä vapaita kumminkin, siis ihan puuta heinää. En tiedä mistä se edes selittää noita juttuja, varmaan uskoo itsekin niihin.

En sitten viitsi vieraiden kuullen häntä alkaa nolta vaihdan vaan puheenaihetta.

Vierailija
14/17 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on alkanut satuileen 14 v yhdessä olon jälkeen. Ei mitään sellaista ettei kertoisi mihin menee, mutta kertoo totena juttuja jotka tiedän menneen toisin.

Voi vaikka kertoa meillä oleville vieraille, että mulla on töissä mahdollisuus pitää Pekkas-päiviä ja sitten jos sanon että ei ole niin sanoo että no ei nyt ihan pekkas-päiviä mutta ylimääräisiä vapaita kumminkin, siis ihan puuta heinää. En tiedä mistä se edes selittää noita juttuja, varmaan uskoo itsekin niihin.

En sitten viitsi vieraiden kuullen häntä alkaa nolta vaihdan vaan puheenaihetta.

siis jos sillä on jotain stressiä, eikä aivokapasitetti riitä. Siis jos ihan vahingossa puhelee noita ja on sekaisin kuvioistasi. En minäkään kaikkia miehen työkuvioita tiedä! Ja olen niissä ihan sekaisin. ap

Vierailija
15/17 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/17 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
17/17 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikein nyt tajunnut.

Miksi sä tälle naiselle soittaisit?

Sun mies on sen kans asunu kimpas? mutta mitä sitten, onko sillä oikeesti nyt niin väliä mitä aikoja sitten on tapahtunut?

Ymmärrän, jos he pitävät vieläkin yhteyttä ja näkevät, mutta jos ei niin mistä asiasta soittaisit?

Mitä naiselta kysyisit?

Siis häh.. Meni multa ohi, mutta jäi kiinnostamaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän