Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia painonvartijoista?

Vierailija
23.04.2010 |

Mietin sinne menoa mutta olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli pakko lopettaa ja kilot tulivat muutaman vuoden päästä korkojen kanssa takaisin. Nyt yritän laihduttaa ihan normaalisti itsekseni.

Olin tulla hulluksi Painonvartijoiden pisteenlaskuohjelmalla. Olen perfektionismiin taipuvainen ja aloin kytätä pisteitä vähän liiankin tarkkaan. Tuntuu, että pisteiden merkintä vihkoon ja pisteiden etsintä toisesta vihosta johti siihen, että ajatukset pyörivät vain syömisen ympärillä. Ja laihduttajalle olisi parasta, jos ajatukset pyörisivät jossain muussa kuin ruoassa...

Mietin jatkuvasti, mitä vielä saan syödä. Jos ruoan pistemäärä jäi epäselväksi, siitä tuli ahdistus. Aloin säästää pisteitä herkutteluun (josta juuri pitäisi päästä eroon!), kuten ohjelmassa neuvotaan. Lopputuloksena laihtuminen pysähtyi, kun söin liian vähän.

Kokoukset tuntuivat herätyskokouksilta, joukkopunnitukset olivat nöyryyttäviä. NAurettavinta oli se, että tietyn määrän laihdutettuaan sai jonkun tarran korttiin ja prinikan rintapieleen. Taitaa olla joku amerikkalaisten juttu tuo pinssien jakelu...

Olin toivonut maksullisilta viikkokokouksilta asiantuntijaopastusta. Tilaisuuksia vetivät kuitenkin ihmiset, jotka itse olivat laihtuneet Painonvartijat-menetelmällä, eivät ravitsemuksen tai terveydenhoidon ammattilaiset. Usein kokousten anti oli niin heikkoa, että naistenlehtiä lukemalla saa parempaa tietoa terveellisestä ruokavaliosta ja kuntoilusta.

Painonvartijat on toiminut monilla. Minulla ei toiminut. Alkoi tuntua rahastukselta. Nyt harjoitan päivittäin tunnin liikuntaa monipuolisesti ja pyrin syömän terveellisesti ihan omin voimin. Startti on ainakin ollut hyvä. Kun saan vähän kiloja pois, hankin personal trainerin tueksi.

Suosittelisin, että käyttäisit Painonvartijoihin menevän rahan kuntosalikorttiin tai hyviin liikuntavälineisiin ja ajan liikkumiseen. Syö lautasmallin mukaan, luovu makeista ja rasvaisista herkuista. Jos tarvitset ryhmän tukea, hakeudu paikallisen terveyskeskuksen laihdutusryhmään.

Vierailija
2/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä sulle liikunnan ja ruuan suhteen :9

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudotin Painonvartijoiden ohjeiden avulla viitisen vuotta sitten 20kg. Minusta se oli helppoa. Sen jälkeen tuli todella mullistavia elämän muutoksia ja näin tunnesyöppönä tuli sitten taas syötyä katsomatta yhtään ja välittämättä mitä suuhunsa laittaa. Nyt ois taas sitten urakkaa edessä ja Pisteiden lasku menossa parhaillaan.

Ryhmässä en ole koskaan käynytkään, joten siitä en osaa sanoa mitään. Tilasin ohjeet itselleni ja ne on olleet nyt tukena Pisteiden muodossa tässä "projketissa". Muun tiedon mä kyllä hankin muualta. Pisteet vaan on mulle kätevä ohjennuora pitää mielessä, minkä verran on syönyt päivän mittaan. Olen meinaa aika kätevä "unohtamaan" määriä ja syömisiäni :)

Vierailija
4/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PV:lla pääsee hyvin alkuun. Keittokirjoissa hyviä kevyitä ohjeita. Minusta kuitenkin helpompi ja halvempi ja ehkä tehokkaampikin on Kalorilaskuri tai Kiloklubi netissä. Se kyllä vaatii useasti päivässä tietokoneella käymistä. Liikunnan kalorit saa syödä kaikki, silloin jaksaa liikkuakin paremmin.

Vierailija
5/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin reilu viikko sitten, ensimmäisen viikon pudotus oli huimat 3,9 kg... =)

No, tarkoitus ei kuitenkaan ole pudottaa nopeasti, vaan "varmasti" eli opetella syömään oikein. Minkä hyvänsä dieetin jälkeen lihoo takaisin, jos ei ole muuttanut pysyvästi ruokavaliotaan.

Olen aloittanut noin 5 kertaa painonvartijoissa, kerran pudotin painoa 10 kg. Mutta muulloin olen aina lopettanut kesken, ja syy ei ole PV:n vaan itseni =)

Vierailija
6/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma oli ainakin aiemmin että perunaa ja ruisleipää sai syödä reilummin... Ihmiset laihdutti vähällä proteiinillä lihaksensa pois (lihaksissahan se energia palaa paljon tehokkaammin kuin rasvassa) ja sitten taas paino tuli takaisin kun lihakset olivat kadonneet... monelle tuplana. Kuin myös minulle.

Oleellista on se että jos menee painonvartijoihin, huolehtii että saa ravintonsa pisteistä tarpeeksi proteiinistä. Noin 80 kiloinen nainen tarvitsee proteiiniä päivässä lähes 100g. Ja jos liikkuu enemmän tarvitsee vielä lisää. Tärkeää on ottaa mukaan myös kasviproteiini (esim soija/tofu)

Vierailija
7/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..muiden materiaaleja, mut kaveri laihtui siellä kyllä. Tosin sanoi, et oli aina punnituspäivän ja edeltävän päivän pelkällä vesi/salaattilinjalla, kun ahdisti se punnitus niin paljon. Ja sanoi kyllä muutenkin syöneensä vähemmän kuin mitä ohjeissa. Suunnilleen vissiin salaattia, tonnikalaa&nuudeleita ja light-colaa. Mut sillä onkin ihan uskomaton itsekuri... Terveellisyydestä viis. Mä hakisin sieltä neuvoja, mut varmaan sitten pitäs omalle keholle säätää ne oikeat ruuat ja määrät. Mun mielestä vaan kaikki ei sille leipä/peruna linjalla laihdu, kuten ei protskuillakaan. Tsemit!

Vierailija
8/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut noin 5 kertaa painonvartijoissa, kerran pudotin painoa 10 kg. Mutta muulloin olen aina lopettanut kesken, ja syy ei ole PV:n vaan itseni =)

Tämä on juuri tosi kuvaavaa. Oikeasti PV:n ohjeet ovat liian vähäistä syömistä -> kova nälkä -> repsahtaminen. Ryhmäkokoontumiset ovat lapsellisia ja ravitsemustietämys kasaria. Siellä yritetään välttää rasvaa ja protskuja, koska ne vievät paljon pisteitä. Säästetään tosiaan herkuttelua varten vähäisiä pisteitä.

Harmi, ettei joku järkevämpi taho tarjoa ryhmäkokoontumisia. Esim. Keventäjät tai Kiloklubi. Terveyskeskusten ryhmätkin ovat kuulemma laadultaan tosi vaihtelevia, riippuen vetäjästä. Minusta olisi kiva saada asiallista informaatiota sekä kuulla painonhallinnan psykologista puolesta. Suurin osa lihavista tuntee ravitsemuksen, mutta laihdutus tökkää henkiseen puoleen.

Vierailija
9/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkisi ruoka-annokset siten, että kuinka paljon niissä on esim. pisteitä ja muille erilaisia dietteja vetäville olisi omanlaiset annokset, joista tietäisi mitän on ysönyt ja minkä verran. tiedä sitten menestyisikö, mutta itse kävisin tuollaisessa taatusti näin kuntosalitreenarin ominaisuudessa, kun saisi paljon proteiinia, hiukan hiilareita ja vähän rasvaa sisältäviä ruokia :)

Vierailija
10/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni työn puolesta messuilla ja taas tulin kurkkaamaan onko tullut lisää viestejä.

Ap kiittää :)

Vierailija
11/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tosi tarkasti ja tiukasti ruokavaliosta kiinni, mutten harrastanut oikeastaan ollenkaan liikuntaa. Laihdutusprosessin jälkeen aloin syödä normaalisti ja innostuin liikkumisesta ja paino pysyi. Päätös ja siinä pysyminen on tärkeintä, kun haluaa pudottaa painoa! Ei kannata maksaa 10e viikossa (tai mitä se nykyään maksaakaan?) ja löysäillä ohjelman suhteen.

Tuosta PV-ajastani on nyt 8 vuotta ja olen nyt lastensaannin jälkeen pudottanut menestyksekkäästi painoa itsekseni silloin saamieni ohjeiden mukaan. 2 kuukaudessa putosi ylimääräiset 7kg, eikä ole tarvinnut nähdä nälkää! :)

Vierailija
12/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pudotin reilut 20 kiloa painonvartijoissa. Tulihan se maksamaan aivan älyttömästi mutta nyt tiedän että pystyn siihen.

Paljon vaikuttaa ryhmänvetäjä siihen miten tapaamiset menee. Meillä oli asiansa osaava ja todella mukava ohjaaja, hänen kanssaan jaksoi laihduttaa. Onhan se tarrojen jakelu aikuisille ihmisille aika pöljää mutta jos on oikeasti innostusta laihduttaa, niin kyllä se tarra ihan kivasti ilahduttaa. Kannattaa ottaa kaveri mukaan niin on tsemppaaja ja joku jonka kanssa jakaa vinkkejä ja ideoita.

Vierailija
13/13 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on -8kg. Nyt reilun kuukauden paino junnannut suunnilleen samassa ja motivaatio lopettaa on toisinaan kova, mutta sitten ajattelen, että ilman viikottaista punnitusta repsahdan varmasti.

Itse en laske pisteitä orjallisesti, mutta olen vähentänyt annoskokoja ja herkkujen syöntiä ja pyrin muuttamaan pysyvästi ruokailutottumuksiani. Viikotaiset suklaapatukat kauppareissuilla olen vaihtanut läkeral askiin ja muutenkin pyrin ottamaan syödessä puole lautasen taktiikalla, eli puolet salaattia ja sitten loppuosa ruokaa.

Syön samaa kuin muu perhe, mutta siis pienempiä annoksia, enkä ota koskaan lisää.

Saunasiiderit viikolla on myös vaihtuneet light colaan. Tarkoitus olisi saada vielä toiset 8kg pois, mutta pikkuhiljaa. Kesään mennessä oli tavoitteena -10kg ja siitä siis enää muutama kilo puuttuu.

Itse olen tyytyväinen siis näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän