Minkä todella suosittujen nimien suosiota et käsitä?
Eli mitkä tällä hetkellä erittäin suosituissa nimissä ovat sellaisia, joita et voisi ikinä harkita omille lapsillesi?
Kommentit (100)
Pahimmat Veeti.Leevi,Iida,Minja,Pinja,Sofia.Kaikki nimet missä väenvängällä tungetaan c-kirjain vaik suomenkielestä löytyis hyvä vastine nimelle.Esim.nämä Nico,Mico,Jessica,Micaela,Jennica...Ja sit jostain syystä inhoon nimiä Kerttu,Sirkka,Pirkko,Pertti yms.Ja sit inhoon kaksiosaisia nimiä kuten Eveliina,Karoliina,Vilhelmiina,Isabella,Mirabella...Ja sit inhoon nimiä Tatjana,Ludmila,Tamara,Sergei,Omar,Muhammed,Mustafa,Aislin.Ehkä mä lopetan tähän.Niille tiedoks jotka loukkaantuu tälläsistä niin mun oma etunimi on sellanen jota ei sais antaa kellekään eikä sitä oo ees vielä mainittu.?!
Inhokkeja: mummo- ja pappanimet kuten Hilma, Lempi (jep, tiedän 2 pientä), Tyyne, Kerttu, Martta, Aino, Väinö, Eemeli, Jooseppi, Viljo jne.
Lähiönimet Veeti, C-nimet,J-nimwt, keksimällä keksityt kuten vaikka Milaja
Liian yleiset ja/tai hienostelevat kuten: Olivia, Cecilia, Emilia.
Rumalta kuulostavat: Ronja, Sara, Taru, Mervi, Tuire, Terhi, Pirkko, Ritva
Veetu (tarviiko selittää)
Eevi (en vaan käsitä, mitä kaunista tässä on)
Arttu (kurttu, narttu, ym. mielleyhtymät)
Noora (loora)
Juuli (muuli)
Fanni
Siksi 90-luvulla annettiinkin erilaisia nimiä. Eivät ne mitään lähiönimiä ole ne J-nimet esim. tai c:llä kirjoitetut.
Muistan vaan lapsena kun oli Marttoja, Helmiä, Saimoja, Emmoja jne.
Ne on ne lapsuuden mielikuvat jotka sen tekevät, jokaisella on oma makunsa ja ikänsä onneksi.
Meidän lapsilla on kiva J-nimet, eikä heidän ikäluokastaan kukaan niitä pilkkaa. Palstamammat vaan:) Kaikilla kavereilla samanlaisia nimiä.
Eniten minua oikeastaan ihmetyttää joku nimi Sebastian vaikka täysin suomalaisella pojalla??
Yäk yäk yäk. Niin muotinimiä, etten yhtään tykkää. Vähänkö noi nimet on kaikkien mielestä karseita 20v kuluttua (vrt. Sari, Jarkko, Pirkko, Jorma, Maarit).
Harmittaa oikein, kun se on niin yleinen, muuten voisin antaa omallenikin. Enkä asu lähiössä ja akateeminenkin olen. =D
Muita kivoja, mutta täällä parjattuja ovat mielestäni Ronja, Kerttu, Amos, Aatos, Miro ja Jade.
Itse en pidä suosikkinimistä Eeli, Minja, Lumia, Jere, Veeti ja Ella; ihan äänneasun perusteella.
Pojista: Onni, Oliver, Miro, Nico, Ukko, Mohammed, Veli ja kaikki Veli- etuliitteiset. En myöskään antaisi pojalle tytön nimeä, kuten Kari tai Mika.
Tytöistä: Sisko, Olivia, Jemina, Jasmin ja Jessika väännöksineen.
No Jimi Henrikki. Hei kamoon! Tiedän näitä ainakin kolme.
nousee Emmiina. En voi käsittää miksi joku antaa noin kamalan nimen lapselleen! Eikö ole osannut päättää antaako nimeksi Emma, Emmi vai Miina, joten näppärästi laittaa sitten kaikki samaan pakettiin. Hyi yök!
Tiedän perheen jossa Emmiinan pikkusisko on Emmaliina. Kyllä jäin suu auki kun sen kuulin!!
kun lapsen kavereilla on näitä nimiä.
Laitan kehiin Aavan.
ja pojilla Klitoristo.
Toisaalta kauniita mutta jotenkin en vaan tajuu suosiota.
Mutta jotenkin taas kauhistuttaa miten ihan tavallisia ja suosittujakin nimiä voidaan noin INHOTA?? Kyse on pienten lasten nimistä, ja ne sitten aiheuttavat vastaajissa yökkimistä ja monenlaista ällötystä.
Eikö riittäisi, että mielipide tuodaan esille. Kysymyshän oli ihan asiallisesti muotoiltu: "minkä nimen suosiota ette ymmärrä".
Minja
Luca
EMMA
LENNI (oksennus)
Verneri
Nea/Neea (voi yrjö)
Leevi
Kaikki väkisin väännetyt, "kunhan on erikoinen" -nimet!