Minkä todella suosittujen nimien suosiota et käsitä?
Eli mitkä tällä hetkellä erittäin suosituissa nimissä ovat sellaisia, joita et voisi ikinä harkita omille lapsillesi?
Kommentit (100)
Oikeasti, en voi ymmärtää miksi koiralle pitää antaa ihmisen nimi. Säälittävää jotenkin, lapsenkorvikkeita vissiin ovat ottaneet.
Itse en taas pidä yhtään Jessica, Jessika, Jenniina, Janniina, Janina, Jemina tms. nimistä. Tytöistä myös Kia/Kiia ovat ihan kummia! Poikien suosikkinimistä Nikon, Nicon, Mikon ja Micon suosio syvästi ihmetyttää.
Matilda, Helmi, Sofia - koska ovat niiiiin yleisiä ja muka arvostettuja, "parempien" lasten nimiä. Emilia, niin hölmöstä syystä, että lempinimi saattaisi olla Emppu, joka kuulostaa kauhealta. Elias ja Julius ja monetkin s-kirjaimeen päättyvät poikien nimet. Taas tulee sellainen "hienostelu" mieleen. Vähän persoonallisuutta kehiin nimiä annettaessa :)
tiedän veljekset Elias ja Julius, mutta eipä mitään mahtuu katraaseen myös Vesa. :D
*Eino - sano tämä oikein huolellisesti ja hitaasti -> kuulostaa oksentamiselta, ihan kamala
*Lenni ja Ella: ponnettomia, lässyttäviä, luonteettomia nimiä (puolustaavat paikkaansa, jos sukunimi on todella kova ja terävä)
*teennäiset nimet "amishienoudet": näistä onkin jo monta hyvää esimerkkiä, sis. c- ja j-nimet
*Carla/Karla: mikä mies-a?
*Olivia: olisi sitten reilusti pelkkä Oliivi
*Juuli: tulee mieleen jullikka eli sellainen vuoden ikäinen sonni tai vaihtoehtoisesta auton peräkärry
eikä minua ärsyttävä? Olen varmaan outo av:lla, tai sitten olen jo liian vanha lukemaan vuosi toisensa jälkeen näitä ketjuja. Nimet vaan aina vaihtuu :)
Jere: Tunnen yhden fiksun, mukavan, akateemisen Jeren. Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä :D
Vee-/eev-äänne on vaan niin ruma; sitä ääntäessä mene suu leveään irvistykseen.
narttu vielä äänteellisesti lähellä.
Toinen suosittu nimi, joka minusta on ruma, on Noora. Mulle tulee siitä jostain syystä mieleen joku iso koura tai ranka :O
monikaan mainitse Fannia/Fannya. Kuitenkin se, että nimi tarkoittaa pimppiä, olisi minusta luonteva tekijä estämään nimen yleisyyttä...
Ai, eikö semmoista bändiä ole kuin Veeti& the Velvets?
Eli Nuutti ja Roope sekä kaikki, joissa on c-kirjain ängetty k:n paikalle.
Myös Jiri koirannimi ei kelpaisi lapselleni.
Joku Jessica on niiden rinnalla ihan järkevä ja kaunis nimi.
kuulostaa kuin kynsillä raavittaisi liitutaulua...
Nousi ihan ihokarvat pystyyn :D
Menevät jos muun kielisiä juuria, mutta ihan supisuomalainen Nico Möttönen vaan on minun mielestäni typerä. Miksei Niko käy?
Oi emma emma oi emma emma kun lupasit olla minun omani... tulee mieleen se laulu, mikä on ihan kamala.
Paavot, Väinöt, Martat ja Helmit jotenkin vaan rasittavat. Ihan kivoja nimiä sinänsä joo, mutta tuntuu että moni antaa niitä kuitenkin vähän humoristinen pilke silmäkulmassaan ja jotenkin tämä ilmiö on nyt nähty. Itse tykkään enemmän vaikka niistä "kamalista" Lukasta ja Jerestä. Ja olen akateeminen heh.
Oi emma emma oi emma emma kun lupasit olla minun omani... tulee mieleen se laulu, mikä on ihan kamala.
sopii tosi hyvin koiran nimeksi:). Lapselle en sitä nimeä antaisi.
Silloin kun meidän Eetu on kastettu oli harvinainen nimi..mutta mä tykkään ja jokainen antaa nimen joka on itselle sopivin
mä en käsitä nimee Minja, mikä helevetin Minja???
Ja Mico... jotain niin järkyttävää!!
sopii tosi hyvin koiran nimeksi:). Lapselle en sitä nimeä antaisi.