Huonot jumppaajat hoi!
Miksi te, jotka ette pysy rytmissä tao muuten teette liikeet väärin, menette aina eturiviin jumppaamaan? Kun sali on täynnä, ohjaajaa ei näe, ja edessä olevat tekee väärin niin ei voi heiltäkään katsoa mallia!
Kommentit (16)
eikä edelleenkään osaa chassee-askelta, niin ei se siinä eturivissä pönöttäminen auta...
ap
Jospa kyseinen(set) henkilö(t) itse luulee jo osaavansa. : DDD
ole näyttää muille mallia, heille ei siitä makseta. Chassén osaa tehdä jokainen kun kuuntelee ohjaajan neuvoja.´
Eniten minua potuttaa ne jotka tule elähes kylkeen kiinni, eivät osaa katsoa että toisille jää myös tilaa jumpata.
Tiedätkös, suurin osa jumppaajista tulee pitämään kunnostaan huolta ja tekevät sitä hauskasti ja häpeilemättömästi, mokailevat eturivissä ja nauravat niille mokille sitten itse...
Jos jumppa on sinulle tekniikkalaji, jonka yksityiskohtia täytyy hioa, niin ehkä sinun paikkasi olisi jossain esiintyvässä ryhmässä, eikä kuntojumpissa?
niissä jumpissa, joissa itse käyn, on yleensä eturivi tehjä tai sitten vikana tulleet joutuvat sen täyttämään.
Ja aika täynnä on salin oltava, ja eturivin hyvin tiivis, jos ei kerta ohjaajaa näe. Ja jos tunnet ongelmaksi, ettet osaa askelta, etkö voisi huikata opettajaa luoksesi tunnilla? Tai sitten tunnin jälkeen pyytää näyttämään? Itseäni on ainakin käyty neuvomassa ihan vieressäkin, tosin se oli bodypump-tunti..
eikä minua siis ärsytä muu kuin se että tullaan ihan kylkeen kiinni seisomaan. Mokailla saa tunnilla, eikä toisten pidä katsoa mallia mokailijoita vaan ohjaajasta. pitää valita paikka mistä näkee ja kuulee ohjaajan.
ovat eturivissä. Takarivistö ei sitten näe mitä MASTER neuvoo. Sielä takarivissä heiluvat avuttomasti, eikä kukaan näytä.
Saavat rahoilleen vastinetta.
eikä minua siis ärsytä muu kuin se että tullaan ihan kylkeen kiinni seisomaan. Mokailla saa tunnilla, eikä toisten pidä katsoa mallia mokailijoita vaan ohjaajasta. pitää valita paikka mistä näkee ja kuulee ohjaajan.
Kukaan ei muista aloittaja aikoja. Jokainen on tunaroinut aikanaan. Yllättävää on, että jo 15 vuotta jumpassa käynyt ei osaa perusasioita, sillä luulisi hänenkin olevan jo opettajatasolla.
Niin pitkään jumpassa ollut osaa jo jumpata yksinkin ja kykenee soveltamaan nopeasti ohjaajan selitykset, silmätkin sidottuna.
Jos ei, niin opetuksessa lienee vikaa?
mutta silti tykkäävät käydä jumpassa. Tämä on taas yksi tuhansista pienistä asioista joita ihmisten pitäisi suvaita. Meitä on moneen junaan.
i] Kukaan ei muista aloittaja aikoja. Jokainen on tunaroinut aikanaan. Yllättävää on, että jo 15 vuotta jumpassa käynyt ei osaa perusasioita, sillä luulisi hänenkin olevan jo opettajatasolla. Niin pitkään jumpassa ollut osaa jo jumpata yksinkin ja kykenee soveltamaan nopeasti ohjaajan selitykset, silmätkin sidottuna. Jos ei, niin opetuksessa lienee vikaa?
[/quote]
Kuka ja missä sanoin etten MINä osaa perusasioita? halooo... minä sanoin vaan että aloittelijoilla on paha tyyli tulla seisomaan kylkeen kiinni.
se 15 v. jumpannut..
Tällöin tulisi panostaa enemmän perusasioihin. Perusta on löydyttävä.
Voi tietenkin olla niin, että opettajanne opettaa teille hienoja juttuja, ettette kyllästyisi jumppaan.
Silti perusta on se joka, pitää terveyden yllä.
Minusta tuntuisi että teidän opettajanne on huono.
Sillä aina, jos valittamista löytyy niin löytyy myös parannettavaa.
Onkin kummallista, kun asiat eivät parane? Edes jumppaajat. Sensijaan ärtyvät muihin jumppaajiin. MAhdollisesti liian pienet tilat, liian vähän opettajia, liikaa viihdyke liikkeitä jotka vievät aikaa miettimiseen, tällöin myös kuntoilu kärsii.
Hikeä pitäisi irrota. Kun hiki irtoaa, ei ajattele muita.
että liikkeet tulee tehtyä oikein. Väärin tehdyistä liikkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
10.
Harva kykenee siihen henkisesti. Se on rankkaa rääkkiä että oksat pois. Jumpan tehokkuuden vuoksi sitä käytetään myös sotilaille.
Luulen että, jos näille mammoille annettaisiin jumpan perusliikkeitä koko sen 2h joka päivä muutaman vuoden ajan, jotta oppisivat alkeet.
Niin kovinkaan moni ei jumpassa kävisi, sillä se on a)vastenmielisen rankkaa, b) tylsää, c) tarjolla on muutakin.
Jumppa on silti tehokkain liikuntamuoto, jos sen suorittaa oikein. Jumppa kehittää nopeutta, ketteryyttä, notkeutta, sopivasti voimaa niin ettei muut osa-alueet kärsi ja henkistä lujuutta.
Hyvä ohjaaja ja ilmastointi on tärkeitä.
T: N42
Olen harrastanut aikoinani myös kilpaerobiciä, mutta jumppaaminen ei sovi todellakaan kaikille, ja se vaatii nimittäin luontaista liikunnallista lahjakkuutta ja rytmitajua.
10.
Pitää tulla riittävän ajoissa, että saa parhaat paikat.
Mene itse seuraavalla kerralla eteen, niin näet, sillähän tuosta pääset.