Vauvan syömäharjoittelu - vinkit kehiin!
Vähän alle vuoden vanha alkaa osoittaa kiinnostusta itse syömiseen, joskus jopa niin, ettei suostu syömään ilman ruokaan pikkuisen tökättyä lusikkaa omassa kädessä. Sitä sitten ohjaa suuta kohti. Ja hyvähän se on, että kiinnostaa, mutta mietin lähinnä, miten stä sotkua voisi minimoida.
Mitkä astiat, lusikat, ruokalaput, ruoat ovat osoittautuneet parhaimmiksi? Mitä muita vinkkejä jakaisitte?
Kommentit (3)
riisuin heidät vaippasilteen, levittelin lattialle syöttötuolien alle ja ympärille sanomalehtiä ja lykkäsin taaperoille lusikat käteen, söivät samalta lautaselta, minä välillä syötin omasta lusikastani ja tenavat syöttivät välillä toinen toisiaan (tai lähinnä tökkäsivät lusikoilla toisiaan poskeen), itselläni oli iso muoviessu päälläni. Sitten lopuksi vein nassikat suihkun alle ja suihkutin puhtaiksi :-)
Voi sitten syödä ne ohi menneet ruuatlin:)
ruokaessu. Sellainen jätti ruokalappu, jossa oli hihat. Se oli ihan huippu hyvä. Meillä oli myös Ikean Antiloop tuoli ja jos söi itse mustikkaa tai jotain muuta todella sottaista, niin riisuin ennen syömistä pelkälle vaipalle ja nostin tuolineen päivineen suihkuun sitten kun oli valmis.
Paras lautanen oli Ikean sammakkolautanen, jossa oli pohjassa silikonirinkula, jonka avulla lautanen yleensä pysyi paikoillaan. Ja silloin kun lapsi sai sen paiskattua maahan, niin pysyi ehjänä.