Kuuluuko äitienpäivälahja saada jo raskausaikana?
Eli jos äitienpäivän aikaan satut olemaan raskaana (oletusarvoisesti ensimmäinen lapsi tulossa), odotatko miehesi huomioivan sinua jotenkin, vaikka vasta odottava äiti oletkin?
Kommentit (53)
olen myös jutellut jokaiselle lapselleni jo raskausaikana ja jo ensimmäisellekin kerroin, että äiti rakastaa sua.. olis vissiin pitäny sanoa, että tuleva äitisi....? huhhuh.. toisista ei kai koskaan tuu tunnetasolla vanhempia..
ja sinulla on mahassasi pelkkä sikiö. Vasta kun se on syntynyt, sinulle on syntynyt lapsi ja sitten kun se oikeasti elää, sinulla on lapsi ja sinä olet äiti.
Ei ole henkilökohtaisesti ratkaistavia kysymyksiä. Ilman lasta et sinäkään jää edes äitiyslomalle, kaikesta hörsöilystä huolimatta.
ja esikkoa odottaessa oltiin niin alussa raskaudessa, ettei olisi tullut mieleenkään. toista odottaessa mies sitten huomioi muuten paljon enemmän. Muuten äitienpäivänä tuon vanhemman lapsen kanssa tohissut ja antanut mun lepäillä enempi. Ei meillä kamalasti näitä mitään merkkipäiviä vietellä.
kaikki-mulle-heti-minä-minä-minä-minä!
Ja nytkin odotan vain lasten itsetehtyjä lahjoja. En odota siis mieheltä lahjan lahjaa, hän ei ole lapseni.
tai tietty jos lapsi menee heti hoitoon, siellähän tehdään kortteja vaikka taito ei ihan riittäisikään. Lapsi itse alkaa tekemään jotain vasta 5 vuotiaana ja voi loistavasti unohtaa koko äitienpäivän monta kertaa, jollei isä pidä asiaa esillä. Meillä vietetään isänpäivää sekä äitienpäivää. Kun odotin, oli isänpäivä ja tuleva isä sai hellyyttävän bodyn ja kakkua. Lapsi näkee asian huomioimista ja tottuu siihen että päiviä juhlitaan. Kyllä äitienpäivä saa erottua arjesta. Itse en toivo timantteja, vaan sitä huomioimista.
odotan vasta esikoistani mutta mieheni vaatii saada ostaa minulle äitienpäivälahjan, mikäs siinä :) itse en edes muistanut äitienpäivän olevan tulossa ennen kuin mies muistutti
Kyseessä on ÄITIENpäivä, eli kaikkia äitejä voi muistaa, ei ainoastaan omaa äitiään. Jatkossa mies on myös muistanut, eihän se lapsikaan opi muistamaan, jos ei kotoa käsin näytetä mallia.
ja sinulla on mahassasi pelkkä sikiö. Vasta kun se on syntynyt, sinulle on syntynyt lapsi ja sitten kun se oikeasti elää, sinulla on lapsi ja sinä olet äiti.
Ei ole henkilökohtaisesti ratkaistavia kysymyksiä. Ilman lasta et sinäkään jää edes äitiyslomalle, kaikesta hörsöilystä huolimatta.
mut ihan sama saako joku jotain muistamista tai ei, ei multa ainakaan pois ole jos joku juhlii. meillä ei varmaan muisteta, jos ei huviksi keksitä. aina on syytä juhlaan ja sen voi keksiä mistä vain.
Kuulostaa kateellisten/katkerien ihmisten puheelle. Jollain pitää puolustella sitä, kun oma mies ei halua muistaa ja näin ollen ketään muutakaan ei saa muistaa.
ap on ahne....
Ap:han vain avasi keskustelun aiheesta eikä puhunut omista odotuksistaan mitään.
Siis minun kohdallani silloin, kun potkut alkoivat tuntua kunnolla. Nyt raskausviikolla 26 koen olevani tämän vielä syntymättömän lapsen äiti. 22. raskausviikosta lähtien puhutaan lääketieteellisestikin synnytyksestä, ei enää keskenmenosta. En koe kuitenkaan olevani sen äiti alkiolle, jonka menetin raskausviikolla 6 keskenmenossa.
elävää lasta ei olisi synnyttänytkään. Kun raskaus on kestänyt n. 5 kk, on äiti oikeutettu n. 3 kk äitiysvapaaseen. Näin todetaan Kelan sivulla.
meinasin kysyä yhden kaupan kassalta, että kukas se isä sitten on, kun oli aika lopussa raskaana, ku joku kysy, että juhlitaanko teillä isänpäivää ja tämä totes, että ei ku ei se mies oo vielä isä..
kyllä mulle ainakin syntymätön lapsi on jo lapsi, sikiövaiheessa, ei eilinen kätilökään rakenneultrassa puhunu sikiöstä vaan vauvasta. Mun mielestä se lapsi on tunnejuttu.. eli jonkun toisen mahassa voi olla mun puolesta sikiö tai mitä tahansa, mun mahassa on mun lapsi, joka tosin on vielä sikiövaiheessa, mutta aina ajattelen sitä lapsenani en ikinä sikiönäni..
Ja joo, koin olevani äiti, jo ennen kuin tuo vanhinkaan oli syntynyt. Siis jo raskausaikana. Ja ostin miehelleni isänpäivälahjan ennen vauvan syntymää.. Mutta nehän on jokaisen henkilökohtaisesti ratkaistavia kysymyksiä.. Voihan sitä vaikka kysyä isältä, että onko isän mielestä jo äiti, vaikkei pikkuinen olekaan vielä syntyny...