Toimivia vinkkejä lapsen kynsienpureskelun lopettamiseen?
Onko kokemuksia/vinkkejä, kuinka saada 4v tyttö lopettamaan kynsiensä pureskelun? Kynnelin voimaan en usko, olisiko muita toimivia keinoja?
Itsekin sanoo ettei halua purra, muttei pysty kuitenkaan lopettamaankaan. Aivan nysäksi jyrsii sormensa:( Huonompiakin tapoja varmasti on, mutta olisi tämäkin mukava saada loppumaan!
Kommentit (22)
Mä olen lapsesta asti syönyt kynsiä, jossain vaiheessa revin ehkä enemmän kynsinauhoja kuin kynsiä. Ja se ei ollut mitään mallioppimista, vanhempani eivät sellaista harrastaneet. Mulla asiaan on auttanut vasta se, että aikuisena olen laittanut geelikynnet, joiden avulla kynnet on huolitellut ja siistit. Se, että ehdottaisit tytölle käsien hoitoa, voisi auttaa. Voisitte rasvata käsiä ja kynsinauhoja ja laittaa jotain nättiä vaaleaa lakkaa kynsiin. Mulla auttoi se, että jos kynnet on tosi kauniit, niintä ei tee mieli pureskella.
Meidän 2v tyttö lopetti pureskelun kun laitoin kynsiin säännöllisesti jekovit d-tippoja! Nyt 3v pojalla sama ongelma ja tipat taas kokeilussa, toistaiseksi ei vielä ollut vaikutusta, mutta kannattaa kokeilla. Aina kun näen että pojalla menee sormi suuhun laitan uudet tipat kynsiin tekemättä siitä sen suurempaa numeroa.