Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työantaja velvoittaa työtekijää käyttämään keksittyä nimeä

Vierailija
21.04.2010 |

asiakkaiden kanssa asioidessa? siis valehdella asikaalle oman nimensä? Jos keksin nimeksi itselleni vaikka Mirja Mikkonen ja sitten sellainen henkilö onkin olemassa, onko nimen käyttä rikos?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä tuollainen vaatimus voi olla? Ja miksi?

Vierailija
2/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin käyttää keksittyä nimeä asiakkaiden kanssa, mutta työnantajan mielestä se ei ollut laillista, joten jouduin käyttämään omaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi määrätä tuollaisista henkilökunnallaan.

Vierailija
4/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulle tultaisiin tollasta ehdsottamaan heräisi heti epäily, että firmassa puuhataan jotain epärehellistä. Siksi en suostuisi.

Vierailija
5/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ymmärtäisin. Mutta eikö sitten voisi käyttää pelkkää etunimeä? (Ja jos se on tosi harvinainen eikä halua kotiin häirikköpuheluita niin "lempinimen" keksiminen tuskin olisi kovin vaarallista.) Tyyliin "Täällä Niina Lehtifirma Oy:stä päivää."

Vierailija
6/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun numerotiedustelussa vastataan, niin he käyttävät ETUNIMEÄ. Ja voihan he sanoa olevansa vaikka Leena, vaikka oikea nimi olisi Tiina. Aikaisemmin numeropalvelussa kyllä käytettiin ihan oikeita etunimiä.

Vierailija
7/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin valehdella jotain, siitä on kyse nyt.

ap.

Vierailija
8/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ravintolassa töissä ja työnantaja vaati pitämään nimikylttiä rinnassa, siitä kävi ilmi koko nimi.

Itselläni on aika harvinainen nimi joten yhtään nimikaimaa ei ole olemassa.

Yhtään yövuoroa ei kulunut etteikö minulle olisi henk.kohtaiseen numeroon soitettu, lisäksi outoja miehiä kävi soittelemassa ovikelloani ja nimettömiä rakkauskirjeitäkin tuli useita

Onneksi sääntö muuttui ja pelkkä etunimi riitti jatkossa.

Vierailija
9/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehesi ei ollut ilmeisesti mitenkään kokenut esimiestehtävissä, siinä syy.

Mutta oikeasti toisen niemellä esiintyminen on moraalitonta.

Vierailija
10/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sekin ulkomailta (Keski-Euroopasta); siellä on yleistä käyttää puhelintyössä keksittyä nimeä. Jotain helppoa, tyyliin Mirja Mikkonen, joka asiakkaan on helppo muistaa ja josta hänen ei tarvitse kysyä miten se kirjoitetaan.

Asian täytyy vain tientekin olla työpaikalla tiedossa, jotta kollegat tietävät, ketä tarkoitetaan asiakkaan tiedustellessa "Mirja Mikkosta".

Mutta Suomen lainsäädännöstä ei ole kokemusta.

Vierailija
11/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä vastata??? siinäpä pulma, "juu, ei se minun oikea nimeni ole, se on keksitty."

Minulla on lähtökohtana nyt se etten halua valehdella.

ap.

Vierailija
12/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikka sitten vain se etunimi.. siihen voisin suostua.

ap.

Vierailija
13/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän valaista että missä työssä tuollaista vaaditaan?? Itse olen ollut puhelinmyyntityössä kahdessa paikassa ja kyllä siellä ihan omalla nimellä esittäydyttiin.

Vierailija
14/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
15/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on ettet voi omaa nimeäsi sanoa? Asiakas ei sitä muista kuin kaksi ekaa sekuntia...

Vierailija
16/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina ei todellakaan halua omaa nimeä kertoa.

Vierailija
17/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini joka on ollut alalla 10v. sanoi ettei kertaakaan ole nimeä kysytty.

Silloin harvoin kun nimeä kysytään kyseessä on yleensä joku kiukustunut asiakas.

ap.

Vierailija
18/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on ettet voi omaa nimeäsi sanoa? Asiakas ei sitä muista kuin kaksi ekaa sekuntia...

en valehdella..mutta vain siis etunimeni, sukunimeni on hyvin harvinainen ja sitä joutuu yleensä tavaamaan.

ap.

Vierailija
19/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini joka on ollut alalla 10v. sanoi ettei kertaakaan ole nimeä kysytty. Silloin harvoin kun nimeä kysytään kyseessä on yleensä joku kiukustunut asiakas. ap.

Eli työnantaja sitä mieltä että jos asiakas alkaa tinkaamaan nimeä, valehdellan joku? Vai sinäkö olet sitä mieltä ettet sano omaa nimeäsi?

Vierailija
20/22 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini joka on ollut alalla 10v. sanoi ettei kertaakaan ole nimeä kysytty. Silloin harvoin kun nimeä kysytään kyseessä on yleensä joku kiukustunut asiakas. ap.

Eli työnantaja sitä mieltä että jos asiakas alkaa tinkaamaan nimeä, valehdellan joku? Vai sinäkö olet sitä mieltä ettet sano omaa nimeäsi?

mutta että etunimi saa riittää, en kerro sukunimeäni.Esimies ei siihen kommentoinut sitten mitään..

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi