Onko kenelläkään Applen iPhonea? Onko hyvä käyttää?
Pitäisikö vihdoin ja viimein luopua nokian puhelimesta ja siirtyä iPhoneen?
Kommentit (34)
TÄSSÄ YRITÄN POISTAA LAITTEESTA TIETOJA ETTÄ VOISIN MYYDÄ SEN MUTTA EI PASK*** TYHYJENE SITTEN MILLÄÄN SIIS PITÄÄ POISTAA YKSI KERRALLAAN KAIKKI. TOiseksi siittä puuttuu puolet ominaisuuksista mitä nokiassa on vaikka onkin uusin softa sissässä mikä on myös 4s. EN IKINÄ ENÄÄN HANKI MITÄÄN APPLEN TUOTETTA MUUTAKUN IPODIN. Yrittäkääpä saada datan siirto pois kokonaan käytöstä ei ikinä onnistukun ulkomailla kokeiltu on. EI VAAN YKSIN KERTAISESTI TOIMI KOKO RÄKKINE.
Liitä iTunesiin ja valitse "Resetoi tehdasasetuksiin". Kaikki katoaa kyllä. Ja datan siirto lähtee myös yhdellä nappulalla pois päältä. Kokeiltu on.
Tuo nyt on käyttäjän kyvyttömyyttä eikä puhelimen vika. Löytyisi helposti googlettamallakin vaikkapa sitä iPhonea käyttäen.
Itse olen ostamassa. Mistäköhän saisi 4S:n?
Puoli vuotta olen käyttänyt ja muuta ei voi sanoa, kuin että tätä laitetta ei tarvi OPETELLA käyttämään - se on niin helppo, että sen käytön osaa ihan tosta loogisesti lonkalta.
Toisin kuin Nokian karmeat viritykset.
Myös nämä "appsit" eli sovellukset mitä tähän saa on aivan loistavia. Nokia on valovuoden Applea jäljessä.
TÄSSÄ YRITÄN POISTAA LAITTEESTA TIETOJA ETTÄ VOISIN MYYDÄ SEN MUTTA EI PASK*** TYHYJENE SITTEN MILLÄÄN SIIS PITÄÄ POISTAA YKSI KERRALLAAN KAIKKI. TOiseksi siittä puuttuu puolet ominaisuuksista mitä nokiassa on vaikka onkin uusin softa sissässä mikä on myös 4s. EN IKINÄ ENÄÄN HANKI MITÄÄN APPLEN TUOTETTA MUUTAKUN IPODIN. Yrittäkääpä saada datan siirto pois kokonaan käytöstä ei ikinä onnistukun ulkomailla kokeiltu on. EI VAAN YKSIN KERTAISESTI TOIMI KOKO RÄKKINE.
Kuinka vaikeaa tämä voi joillekin olla:
Asetukset > Yleiset > Nollaa > ja siellä onkin kaikki tarvittava jolla saa kerralla KOKO puhelimen tyhjäksi
mutta kun se on niin törkeän kallis! Yli 600 euroa! Vai onko teillä joku kytkysysteemi ja jos on niin millainen, siis paljonko kk-maksu, mikä netti ja millainen puhelujuttu?
ja todellakin, sekin on lelu! Puhelin ei irtoa miehen kädestä ikinä. Lapset saa roikkua lahkeissa ihan rauhassa, kun mies pelaa. Ja mikäs on pelatessa, kun ei tarvitse olla edes tietokoneella.
Soittamiseen vehje on ihan onneton: puhelin menee itsestään äänettömälle, tai vastaaja kytkeytyy päälle, mies ei ikinä vastaa siis puhelimeen. Töppösormillaan ei myöskään jaksa näpytellä tekstiviestejä kosketusnäytöllä. Pelkkä pelikone on siis meillä älypuhelin. Onneksi ei ole Iphonea...
Miehelläni on ollut se muutaman kuukauden ajan, mutta kaikki puhelut ja tekstiviestit hän hoitaa edellen Nokiallaan. iPhone ei ole varsinaisesti puhelin, vaan kiva lelu, jolla on mukava katsella nettiä sängyssä ja pelata. Koska siinä ei ole näppäimistöä muuta kuin näytöllä, kaikki tekstin muodostaminen on vaikeaa etenkin verrattuna communicator-tyyppisiin laitteisiin, joissa on oikea näppäimistö. Jopa tavallinen tekstinsyötöllä varustettu puhelinkin on nopeampi tekstiviestien tekemiseen kuin kosketusnäyttö, ja tätä on tutkittu eikä kyse ole vain minun vaikutelmastani.
Mutta leluna se on siis ihana!
Miehelläni on ollut se muutaman kuukauden ajan, mutta kaikki puhelut ja tekstiviestit hän hoitaa edellen Nokiallaan. iPhone ei ole varsinaisesti puhelin, vaan kiva lelu, jolla on mukava katsella nettiä sängyssä ja pelata. Koska siinä ei ole näppäimistöä muuta kuin näytöllä, kaikki tekstin muodostaminen on vaikeaa etenkin verrattuna communicator-tyyppisiin laitteisiin, joissa on oikea näppäimistö. Jopa tavallinen tekstinsyötöllä varustettu puhelinkin on nopeampi tekstiviestien tekemiseen kuin kosketusnäyttö, ja tätä on tutkittu eikä kyse ole vain minun vaikutelmastani.
Mutta leluna se on siis ihana!
Käyttöliittymä ja kosketusnäyttö ylivoimaisesti puhelinmaailman parhaat. Toimii, helppoa ja siistiä. Paljon apuohjelmia (ilmaisiakin).
Puhelimena aivan surkea eli antenniosuus todella heikkoa tasoa. Akunkesto heikko (varmaankin ison näytön ansiosta). Huolto on ulkoistettu SCF:lle ja sieltä mm. saattaa tulla tuomioksi että, ei takuuta - osta uusi (tämä tapahtui 6kk vanhalle laitteelle). SCF tosin huoltaa muitakin älypuhelinmerkkejä eli ei vain applen ongelma.
Meillä miehellä on samsungin kosketusnäytöllinen älypuhelin,
Samsung on älypuhelimien irvikuva.
mutta ero muihin älypuhelimiin samassa hintaluokassa ei ole mitenkään merkittävä, eikä kaikissa asioissa applen eduksi.
Kannattaa kirjoittaa ylös sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat itselle tärkeitä (mulla esim. kalenteri, hyvin toimiva netti, ladattavat sovellukset ja pelit jne.) ja sitten verrata listaa eri puhelinmalleihin. Nokialaisesta olen joitain yksityiskohtia jäänyt kaipaamaan, ehkä eniten hyviä herätysääniä ja selkeämpää herätyskelloa:D
tälle "jollekin kotiäidille" iPhone on ihan korvaamaton. Kotoa käsin erilainen yhteydenpito kavereihin on korvaamatonta! Lisäksi on hyvä kalenteri ja muistiinpanomahdollisuudet. Ja aivan paras: näen gps:n avulla, missä lapset kulkevat (heilläkin on samanlaiset puhelimet). Rahaakin säästyy, kun tekstarit ovat toisiin iPhoneihin ilmaisia! Tämä jos mikä on kiva kotiäidille, kun ei ole duuniluuria!
Tietenkin jollekin kotiäidille ei välttämättä ole kaikki toiminnot tärkeitä. Mulla toimii puhelin, kaksi kalenteria, muistiinpanot, to do -listat ja sähköpostit samassa vehkeessä. Ja työmatkoilla voi Wlanissa myös surffata ajankuluksi tai käyttää ipodina. Mikään muu vehje ei ole tuonut näin paljoa lisätilaa käsilaukkuun!
apple on valovuoden jäljessä tehoiltaan johtavia android valmistajia, ostakaa vain samaa vanhaa paskaa eri numerolla
Mulla on jo 3:s iPhone ja tykkään kovasti. Minä tykkään myös virtuaalinäppäimistöstä ja olen sillä varsin nopeakin kirjoittamaan. iPhone:ssa eniten tykkään sen käyttöliittymän hillitystä tyylikkyydestä ja helppokäyttöisyydestä. Esim. samsungin malleissa vaan joku tökkii, siis siinä visuaalisessa ilmeessä käyttöliittymän puolesta, vaikka ne periaatteessa on ihen jees - ei vaan oikein minun tyyliä.
Mulla Lumia 800 ja pelittää hyvin. Pojalla Samsung ja sekin pelittää hyvin. Ongelmat on kyllä itse käyttäjässä ja kirjoitan nytkin Lumialla. Musta näytön pitää olla iso ja siksi valintani olisi Samsung s4, on nyt se kova juttu.
mä haluan, että on kunnon näppis! Paljon helpompi kirjoittaa tekstarit yms.
Eli riippuu, mitä haluat puhelimellasi tehdä! Jos haluat vaan pelata Angry Birdsiä, niin mikäs ettei. Jos haluat tehdä jotain muuta, niin ei !