Mikä vähentää finnien muodostumista?
Millä keinoin estää murrosikäisen finnien muodostumista niin paljon kuin mahdollista? Olisiko hyviä vinkkejä kenelläkään.
Kommentit (13)
ja ihon puhdistus joka päivä. Sen lisäksi rasvaisten ruokien välttäminen (suklaa, juustot, pikaruoka...).
Ei nää välttämättä ongelmaa kokonaan poista, mutta auttaa vähän.
samoin kannattaisi juoda paljon vettä, poistaa kuona-aineita
Eivät sitten pätkääkään. Nythän on myös todistettu moneen kertaan tutkimuksilla, että tuo suklaansyönti-finnijuttu on ihan puppua ja urbaanilegendaa.
Puhdistustuotteet auttavat vain pinnallisiin finneihin ja mustapäihin, jos auttavat lainkaan, eivät isoihin pahkuroihin (niihin, joihin ei tule edes sitä valkoista päätä), jotka tulevat syvältä ihon sisältä.
Itselläni finnit johtuvat ilmeisesti vain ja ainoastaan hormoneista. Raskaudet ja imetykset ovat nimittäin vihdoin vähentäneet finnejä huomattavasti. Positiivistä tässä ihossa on se, että samanikäiset tuttuni näyttävät nyt paljon ryppyisemmiltä kuin minä. Kjäh. ; )
Eivät sitten pätkääkään. Nythän on myös todistettu moneen kertaan tutkimuksilla, että tuo suklaansyönti-finnijuttu on ihan puppua ja urbaanilegendaa.
Puhdistustuotteet auttavat vain pinnallisiin finneihin ja mustapäihin, jos auttavat lainkaan, eivät isoihin pahkuroihin (niihin, joihin ei tule edes sitä valkoista päätä), jotka tulevat syvältä ihon sisältä.
Itselläni finnit johtuvat ilmeisesti vain ja ainoastaan hormoneista. Raskaudet ja imetykset ovat nimittäin vihdoin vähentäneet finnejä huomattavasti. Positiivistä tässä ihossa on se, että samanikäiset tuttuni näyttävät nyt paljon ryppyisemmiltä kuin minä. Kjäh. ; )
itse kärsin aknesta 7 vuotta ja lopulta söin Roaccutan-kuurin ja sillä ne finnit lähtee PYSYVÄSTI pois. Jos haluaa väliaikaista tulosta, myös antibioottikuurit auttaa, tosin vain sen ajan mitä niitä syö.
Olin järkyttävä aknenaama murrosikäisenä. Hoidettiin vaikka millä ja lopulta sitten hiottiin niitä arpia. Iho on todella rasvainen edelleen, ikää yli 40v. Onneksi aikuisiällä finnejä ei juuri tule enää, epäsiisti iho silti.
Enää en yritä erikoishoitoja, kun ei kosmetiikka ainakaan voi auttaa sitä mikä on kromosomeihin kirjattu.
Itse menin siihen lankaan nuorena ja kieltäydyin suklaasta ja vastaavasti hörpin vettä, söin terveellisesti, jatkoin tätä vuosia. Kroppa näytti hyvältä, naama sama kuin ennenkin.
Nykyään syön myös rasvaa, kun kuulin, että tuo ruokavalio ei vaikuta. Ja kuten joku muukin sanoi, ainoa lohdutus on, että rasvanaamat rypistyy hitaammin ;)
koska ne ovat hormoniperäisiä. Mä suosittelen, että nuori pääsis heti ihotautilääkärille, jos finnejä on paljon ja ne on syviä ja tulehtuneita. Tällä lailla puolet ongelmasta + pitkään kasvoissa pysyvät arvet on jo ehkäisty.
Finneihin taipuvaisen on myös kesäisin syytä suojata iho auringolta jos vain pystyy, koska silloin finnit oikeasti syntyvät, vaikka näennäisesti näyttäisi siltä että aurinko parantaisi ihoa. Sitä satoa sit korjataan talven kuukausina, kun noi alut pikkuhiljaa kypsyy finneiksi.
Mulle kun ihotautilääkäri aikoinaan suositteli auringonottoa akneen... Ja kyllähän se aina auttoi hirmuisesti. Tosin tuo Roaccutanin teho oli paras, ihotautilääkäri kertoi että onnistumisprosentti on jotain 90% ja niillä harvoilla joilla ei tehoa, otetaan uusiksi ja on tehonnut. Kuulemma.
Toki puhtaus on tosi tärkeää, esim. voisit vaihtaa omat tyynyliinasi ja kasvopyyhkeesi tiuhempaan kuin muulle perheelle. Älä kosketa naamaasi likaisilla sormilla (esim. nojaile palaverissa leukaasi vasten). Kiinnitä huomiota myös kaulaliinojen puhtauteen; keräävät helposti ihon öljyjä ja likaa.
Mutta, muistathan myös kosteuttaa ihoasi kunnolla. Koita välttää öljyjä sisältäviä tuotteita, mutta muuten voit kokeilla (vaikka vaan yöksikin) vähän tujumpiakin rasvoja. Minulla pintakuiva finninen ja lisäksi vielä herkkä couperioottinen iho, ja jos ihon pinta kuivuu liikaa niin tuloksena ovat hillittömät finnibileet!
Jos mahdolllista, niin minäkin suosittelen ihotautilääkärillä pistäytymistä.
Onnea matkaan :)
Finnejä joko tulee tai sitten ei tule.
Mun nuoruudessani niitä hoidettiin clearasililla vaihtelevalla menestyksellä. Ajattelin, että nykyään olisi jo ollut jotakin uutta tietoa aiheesta. Kiitos kuitenkin. = ) T. ap
tarviin vinkkejä. Ihan kauhee finninaama oon vieläkin vaikka ikää on jo 28!! :( Säälittää jo omat lapset valmiiks jos perivät minulta tän rasvaisen ihon...