Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

II viikko Porin juoksukoulua alkaa...

Vierailija
19.04.2010 |

Ketkäs hölkkäävät mukana?

Tänään reipas kävelylenkki ja huomenna sit se 4 minuutin juoksu. En oo kyllä mitenkään varma jaksanko vielä. Sen verran lujille ottaa tuo 2 minuuttiakin. Kannan mukanani reippaasti ylipainoa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut "pala kakkua" mutta ei niin vaikeaakaan kuin kuvittelin. Kannusti tosi paljon taas eteenpäin, kun huomasin jaksavani sittenkin.

Nro 12: Minun läskini ovat pääasiassa kertyneet totaalisella "liikkumattomuudella". En ole karkkihirmu enkä tykkää shipseistä tai hampurilaisista. Syön normaalia kotiruokaa ja aivan liikaa voileipiä. Olen tarkistanut annoskokoja ja luopunut voileipä-välipaloista.

Uskon, että tälläinen säännöllinen liikuntaharrastus on "minun tieni onneen".

ap

Vierailija
2/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan siis tänään. Mulla ei tosin ole mitään sekuntikelloa, josta noin minuutit näen. Miten te muut olette tän minuutinmittaushomman ratkaiseet? Kannatteko kännykkää mukana ja mittaatte sillä aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely osuuksia olen tehnyt vähän pidemmästi kuin vain 5 minuuttia, joten niitä en ole niin tarkasti ajastanut.

ap

Vierailija
4/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette tän minuutinmittaushomman ratkaiseet?

Ei tarvitse kantaa mitään hölskyvää ja painavaa mukana.

En ole mukana tässä, mutta aloitin muutama vuosi sitten juoksemisen ja seuraan mielenkiinnolla. :)

AP:lle tsemppiä! Kyllä se siitä. Minäkään en jaksanut alkuun juosta kuin 100 metriä kerralla ja nyt menee 10 kilometrin lenkit ilman suurempia vaikeuksia. Onnistumisen ja edistymisen tunne on hieno!

Vierailija
5/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopen kyllästynyt häpeämään itseni joka paikassa, joka tilanteessa ja missä tahansa vaatteissa. En ole aina ollut näin lihava, enkä ole mitenkään sinut vyötärölle kertyneen pelastusrenkaan kanssa. Ja nyt se lähtee prk!! :D

Ensin "opettelen" juoksukoulun avulla juoksemaan ja pakkohan näiden läskienkin on sitten jossain vaiheessa sulaa tuonne lenkkipolun varteen.

ap

Vierailija
6/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan viikon jälkeen tuntuu, että tahti on aika tiukka. Mistä löytää aika ja innostus lähteä lenkille viisi kertaa viikossa??? Tänään pitäisi juosta ekaa kertaa 4 minuuttia ... huh, mitenhän siitä selviytyy, kun ekalla viikolla nuo 2 minuutin juoksutkin tuntui rankalle. No, ei muuta kuin urheilukamppeet päälle ja menoksi.

Mielenkiintoista nähdä miten juoksukoulu vaikuttaa painoon. Meinaan kun mulla on ihan hirvee nälkä juoksukertojen jälkeen!

Vierailija
7/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tullut viesti perille

Tänään ajattelin juoksukoulun aloittaa. Syksyllä juoksin 3,5km kunnes juoksukoulu stoppasi sairastumiseen ja talven tuloon.

Viimeksi totesin digitaalisen munakellon hyväksi apuvälineeksi. Airamin kello maksoi n. 7€ ja toimii meillä myös munakellona ja lasten jäähykellona.

Laskin juostua matkaa katuvalotolpista, niistä hyvin näki edistymisen ja sai laskettua juostun matkankin.

Vierailija
8/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alku juoksukoulusta on rankin, tein sen viime vuonna. Kunto oli alussa lähes nolla ja muutaman minuutin juoksun jälkeen kerrankin suorastaan luulin lysähtäväni pihaan. Jatko ja pidemmät lenkit sujui paljon jouhevammin. Uskomatonta, mutta niin totta.

Tsemppiä teille matkaan!

Vierailija
9/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kevään juoksukoulussa mukana, vaikka hieman soveltaen. Aloitin nimittäin viime elokuussa ja juoksin joulukuussakin vielä. Minusta kaikista pahinta juoksukoulussa oli nimenomaan viikot kaks-neljä. Ne kun jaksaa, niin hommakin helpottaa. Tärkeitä on myös kävelypäivät ja lepo!

Viime viikko meni vielä flunssaa parannellessa, mutta tänään oli hyvä päivä aloittaa. Just kotiuduin lenkiltä. Ihan yllättävästi oli juoksukuntoa jäljellä, 4 kuukauden tauosta huolimatta, vaikka olen vain kävellyt ja käytnyt tanssitunnilla talven aikana. Lähdin sillä periaatteella matkaan, että juoksen sen verran kuin hyvälle tuntuu. 16 min juosten, 2 min kävellen ja 8 min juosten ja taas 2 min kävellen kotiin. Tästä on hyvä taas jatkaa eteen päin.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
10/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen innoissani :)

Vierailija
11/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 3v harrastamisen jälkeen tilanne jo aika hyvä, takana pari maratoniakin.Viikossa nautinnollisia juoksukilometrejä 70-100:) Juoksu on ihanaa vaikka alussa se on hieman hankalaa.Voimaa kaikille!

Vierailija
12/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän ettei läski jää lenkkipolulle. Laihtuminen tapahtuu pääasiassa ruokailutottumuksia muuttamalla. Tottakai lenkkeily avittaa ja on ylen terveellistä, mutta ei se sinua laihduta, ellet luovu asioista joiden vuoksi lihoit.

Ja tsemppiä, juokseminen on ihana harrastus!

Vierailija
13/13 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen viikon jälkeen jo huomasi miten se kahden minuutin juoksu helpottui, ei enää hengästynyt niin pahasti. Tänään pidin lepopäivän mutta huomenna lähden yrittämään sitä neljää minuuttia. Kaksi minuuttia meni ihan arviolla, mutta nyt täytyy ottaa kello mukaan, että saan sen neljä minuuttia mitattua.

Ensimmäisellä viikolla polvet kipeytyi vähän, mistä se voisi johtua? Päätinkin että jos polvet tulee liian kipeiksi, niin en noudata mitään aikatauluja, vaan juoksen vain sen verran kerrallaan kuin hyvältä tuntuu.