G: Nukkuuko vauva omassa sängyssä vai teidän vieressä ?
Minulla lapseni nukkuu pinnasängyssä. Muutaman kerran nukkunut vieressäni. Vaikka haluaisin nukkua pikkuiseni vieressä en uskalla, koska pelkään että kierähdän hänen päälleen tai jotain. Olenkohan liian vainoharhainen .
Kommentit (51)
ja se on kiinni meidän sängyssä. Mulla sama, nukun sikeesti, joten en uskalla ottaa viereen. Pian 7kk ja hyvin on sujunut tämä ratkaisu.
mutta nukkui pitkään välissä ja mun kainalossa;-D. Ikinä en olisi edes ajatellut, että siinä olisi ollut jotakin vaaraa. En, vaikka luin, että _joku _äiti oli vahingossa tukehduttanut vauvansa. En minä. Olin ja olen herkkäuninen, lapset ovat olleet isoja ja terveitä. Ainakin kolmisen vuotta kuopus oli kainalossani:-). Imetyskin on niin tajuttoman helppoa, kun vauva on valmiiksi vieressä. Ei tarvitse edes kunnolla herätä, ei vaihtaa puolta, ei mitään.
ikää nyt 5 kk. Isukki nukkuu toisessa huoneessa, koska pelkään että hän saatta tönäistä vauvaa, kääntyä päälle tms. Omiin vaistoihini luotan täysin. Sairaalassa ekayönä kysyin kätilöltä, voiko vauva nukkua vieressäni. Hän vastasi, että tottakai.
Näin me kaikki nukutaan parhaiten. Itse tuskin edes herään yösyöttöihin. ja on ihanaa ja kaunista, kun oma pieni vauva on siinä ihan lähellä...
ei uskalla myöskään nukkua vauva vieressä, koska nukkuu niin sikeästi ja pelkää että jotain käy.. Mulla sama homma, nukun todella sikeästi ja todellakin pelkään, että vahingossa menisin vauvan päälle tai jotain.. :( ap
Itse nukun huonosti jos lapsi samassa sängyssä, varon niin paljon että herään kunnolla joka kerta kun minä tai vauva liikahtaa,
Päikkärit voi nukkua vieressä, mut en mä kyllä päikkäreitä nuku itse kuin korkeintaan kerran kuussa! :D Siinähän nukkuu itse sellaista koiran unta, jos vauva on vieressä. Ja sit mies ei voi nukkua samassa sängyssä. On vauva pienempänä ollut mun vieressä ja mies ajettu sohvalle, mut silloin siis vauvalla oli paljon omaa tilaa siinä ja kaikkea ympärillä ettei pääse putoamaan.
Eli ihan ekat kuukaudet uskalsin vain silloin tällöin antaa nukkua kanssani parisängyssä. Mut sit kun oppi kääntymään paremmin (3,5kk) niin en todellakaan enää uskaltanut. Ja puolivuotias liikkuu jo niin paljon, etten todellakaan nuku, jos lapsi nukkuu meijän sängyssä! Mitä jos heräisin vasta siihen, kun lapsi on pudonnut?
Sitä en pelkää, että itse kierisin päälle. Oon meinaan joskus nukahtanut itsekin imettäessäni ja lapsi on sit jäänyt nukkumaan siihen ihan viereen siihen saakka kun itse havahdun tai mies herättää.
vieressä,molemmat. Hiukan pitää temppuilla kun molemmilla omat sängyt, ovat päät minuun päin, levottomammin nukkuva lähempänä mun päätypuolta:)Häntä kun joutuu yöllä kääntemään, nukkuu mieluiten päinvastoin kuin pitäisi, pää jalkopäässä ja peiton päällä. Välillä on hartiat ja selkä jumis kun on hyssytellyt molempia kädet ängettynä pinnojen välistä, ja sitten nukahtanut itsekin:)
Ei millään pystyisi nukkumaan lapsi kainalossa, sitten sitä vasta jumissa ja jännityksissä olisi, jos yleensä olisi saanut nukuttua.
joka meidän sängyn vieressä. Kun vauva oli ihan pieni, nukutin jonkun kerran vieressä, koska vauvan oli muuten vaikea rauhoittua. Heräsin niinä kertoina kohta kylki kankeana, ihan paniikissa kuvitellen vauvan tukehtuneen tms. Siinä se vieressä tuhisi, mutta jatkoi siitä unia omassa sängyssään. Imettämisen jälkeen olen aina joutunut vauvan röyhtäyttämään, muuten vauvan nukkumisesta ei ole tullut mitään. Samalla olen siirtänyt pinnikseen. Nykyään jo 11 kk ja tämä nukkumisjärjestely meillä paras. Vuoden rajapyykin jälkeen tosin suunnitelmissa oma huone lapselle. Vauva nimittäin herää aamulla lähes aina ennen kuutta, kun mieheni lähtee töihin. Olisi kiva itse nukkua välillä vähän pitempään.
ei nuku pinnasängyssä, vaikka on meidän sängyn vieressä, vaan ihokontaktissa.
Juuri alettiin opettamaan nukahtamista pinnikseen joka meidän sängyssä kiinni ja kun herää joskus kahden paikkeilla niin otan meidän väliin loppuyöksi :)
Mun unta keventäisi se, etten voisi vapaasti vaihdella asentoa miettimättä sitä, ettei nyt vauvan käsi ole alla tms.
nyt 3kk ja nukkunut jo pitkän aikaa yöt kertaakaan heräämättä =) Alussa heräsi pari kertaa yössä syömään, muttei mun mielestä ollu liikaa vaivaa hakee toisesta huoneesta. Meillä myös kissoja niin isi ja äiti nukkuu myös rauhallisemmin kun ei tarvi miettiä meneekö kissa sänkyyn. Kertaakaan ei ole vauvaa kyllä häirinnyt mutta varmuuden vuoksi.
loppuyön meidän välissä.
Näin ollut alusta asti ja vanhemmillakin on sitten sitä omaa aikaa rauhassa :)
"Vauva" n. 1.5v.
alkoi nukkua kokonaisia öitä 6 viikon ikäisenä. omaan huoneeseen meni 6 kuukauden iässä.
nukutaan koko perhe samassa sängyssä, ei tarvi miestä ajaa sohvalle, hyvin mahdutaan kaikki.Ja ihanaa nukkua kummankin rakkaan vieressä. Ja sitä omaa aikaakin saadaan kyllä, onhan noita muitakin huoneita kun makkari...
ja ekan yösyötön jälkeen jäi viereen ja nukkui siinä aamun asti. Imetyksen jälkeen oppi omaan sänkyyn ja siellä nukkuu koko yön. Ainoastaan sillon kun on kipeänä ja nukkuu huonosti niin otetaan viereen. Sitten taas kun huomataan että lapsi nukkuu paremmin niin laitetaan omaan sänkyyn.
että lapsi nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa koska asutaan kaksiossa, muutoin oltais jo siirretty omaan huoneeseen.
Voisin kyllä nostaa vauvan takaisin omaankin sänkyynsä, mutta en todellakaan pysy hereillä imetyksen loppuun asti. Enkä edes yritä - esikoisen kanssa tein niin ja se oli VIRHE. Kun valvomalla valvoin monta kertaa yössä, niin olin päivisin aivan kuolemanväsynyt.
nukkui alkuyön omassa sängyssä, ehkä vielä ekan syötönkin jälkeen, mutta loppuyöstä en enää jaksanut siirtää joten vieressä loppuyö.
alkuyön yleensä omassa sängyssään meidän sängyn vieressä ja sitten jää ekalta yösyötöltä viereen. Mä en usko, että terve äiti, joka ei käytä unilääkkeitä, alkoholia, huumeita tms. tai ei ole esim. kovassa kuumeessa, voisi kierähtää vauvan päälle.