Kuuluuko syvällä kainalokuopassa olla rauhaset tai lihakset tai patit?
Jos nostan esim. vasemman käden pään taakse ja puristelen oikean käden sormilla kainalokuoppaa, siellä tuntuu möntit molemmilla puolilla.
Kommentit (10)
mutta oletko varma ettet tunnustele kylkiluitasi, jos molemmilla puolilla tuntuu kerran samalta?
hetkellä mulla ainakin on patit molemmissa kainaloissa. Tosin taitaa johtua ihan turvonneista maitorauhasista (näin mä asian neuvolassa ymmärsin).
Mutta tosiaan, on ennen raskauttakin ollut ja pelästyin kovasti (tietenkin), mutta kun eivät olleet kipeät ja hävisivät melko nopeasti, oletin niiden olleen vain jotkut turvoksissa olleet rauhaset.
Ei tunnu siinä kainalon keskellä vaan vähän alempana kun kokeilen peukalolla ja etu/keskisormella :(
Osaakohan duunilääkäri ottaa kantaa vai gyne?
ihan yleislääkäri osaa ottaa kantaa. Lähettää sitten eteenpäin jos tulee tarvetta lisätutkimuksille.
voi olla turvonnut imusolmuke.
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Patti-kainalossa/191/?c=Kadet
jostain olen lukenut, että rintojen ja kainaloiden mahdollisia patteja ei pitäisi etsiä kuukautisten aikaan. Silloin ilmeisesti on normaalia, että jotkin rauhaset turpoaa.
ja jos patti on liikkuvainen ja muljahtelee puolelta toiselle, se on yleensä ihan normaalia. Kovat ja kiinteät patit nyt ainakin kannattaa tutkituttaa. Mulla oli suurentunut imusolmuke vas. kainalossa heti sikainfluenssarokotteen jälkeen. Mutta se kuului haittavaikutuslistaan. Kannattaa tunnustella kainalot heti kuukautisten jälkeen..
samalla tavalla mutta en löytänyt mitään mönttejä tai vastaavia.