Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleskelulupa USA:ssa, onko tietoa..?

Vierailija
18.04.2010 |

Yks kaveri on jenkeissä ja käsittääkseni ilman oleskelulupaa. Sillä on ihan näinä päivinä 3 kk mittarissa ja vielä aikoo siellä olla edelleen, huolettomasti. 3 kuukauttahan saa olla ihan omiaan, sen ylittävältä ajalta tarvii oleskeluluvan.

Sen 3 kk ylihän voi ihan normaalisti toki siellä olla, mutta mitäs sitten jos tarvii jotain viranomaisasioita hoitaa, poistua maasta tms? Ja jos poistuu maasta ja yrittää takaisin niin mitä tapahtuu jos rajalla huomataan, että tällä ei olekaan luvat kunnossa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se just mennee.. oletko kenties se sama lukihairioinen joka kirjoitti taman viestin kuin tuo toinen tossa ylempana joka ei enaa YMMARRA suomeksi lukemaansa tekstia?

Vierailija
42/48 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti silla puolisolla on tarpeeksi hilloa sitten ei ihan kuka tahansa kuitenkaan kay kylla pitaa minimi toimeentulo olla taattu maahanmuuttajalle muunkun valtion toimesta.

Valtio ei taalla takaa toimeentuloa. Ihan itse on tyossa kaytava ja elantonsa ansaittava.

Noinhan se just mennee.. oletko kenties se sama lukihairioinen joka kirjoitti taman viestin kuin tuo toinen tossa ylempana joka ei enaa suomeksi lukemaansa tekstia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa itsellasi olla lukihairio.

ihan sama, ap:n kaveri on silti idiootti

Vierailija
44/48 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tarkennusta siita mita tarkotat oleskeluluvalla? Jos tarkoita permanent resident-statusta (=green card) niin sita ei saa ilman avio- tms. perusteita. Viisumilla (work/student/tourist etc) voi sitten oleskella maassa rajoitetun ajan riipuen mita viisumissa on maaritelty. Ilman viisumia, ja jos ei aikaisemmin ole olllut ongelmia viranomaisten kanssa, voi olla max 3 kk visa waiverilla.

....noin asiattomasti neuvomaan, jos menee määrä-aikaisen oleskelun aikana naimisiin ja hakee sitten oleskelulupaa, tämä on siellä jyrkästi kielletty koska hakijan ns. status muuttuu oleskelun aikana. Hän ei voi hakea mitään avioliittoon perustuvaa lupaa maassa ollessaan vaan sitä varten pitää poistua maasta ja sulhanen/morsian hakee sitä hänen puolestaan, joten en menisi neuvomaan tuollaista ilman asiatietoja.

ei tossa viestissa ole mitaan neuvoa kunhan sanoin etta oleskelulupa(?) (=permanent resident status) on eri asia kuin viisumilla maassa olo! Ja mita siella selitat ettei minulla ole asiatietoa mina olen maahanmuuttaja USA:ssa kylla mina tiedan miten noita lupia haetaan ja millaisia niita on.

...jokaisella maalla on omat määritelmänsä.

Vierailija
45/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa etta parempi olisi hoitaa asiat USA:n ulkopuolella ollessa. Olen lakimiehena Arizonassa (harjoitan myos maahanmuuttolakia?. USA:ssa laitetaan luvattomat olekelijat "linnaan" kun kiinni jaavat. Siella sitten istut muitten laittomien maahanmuuttajien kanssa kunnes karkotetaan. Maahanmuuttolakien kanssa pitaa taalla olla tarkkana ettei tule ikavia yllatyksia.

heehehhehe :-p

Miten ei yhtään yllätä että tämä sankari työskentelee Arizonassa?

Vierailija
46/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin joskus tämän ketjun ja nyt kun luin uudestaan niin nauran sille miten sekavia nämä kommentit ovat :-p Ei se oikeesti ollut noin vaikeeta, meille annettiin ohjeet mitä dokumentteja tarvitsee tuoda,, ja lupa tuli sitten postissa myöhemmin. Ei oikeasti ollut vaikeeta missään vaiheessa.

Vierailija
47/48 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa etta parempi olisi hoitaa asiat USA:n ulkopuolella ollessa. Olen lakimiehena Arizonassa (harjoitan myos maahanmuuttolakia?. USA:ssa laitetaan luvattomat olekelijat "linnaan" kun kiinni jaavat. Siella sitten istut muitten laittomien maahanmuuttajien kanssa kunnes karkotetaan. Maahanmuuttolakien kanssa pitaa taalla olla tarkkana ettei tule ikavia yllatyksia.

lakimiehen. Sinun kirjoitustyylisi on niin huolimaton ja omituinen etta minulta ainakaan et tyota saa.

Vierailija
48/48 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa etta parempi olisi hoitaa asiat USA:n ulkopuolella ollessa. Olen lakimiehena Arizonassa (harjoitan myos maahanmuuttolakia?. USA:ssa laitetaan luvattomat olekelijat "linnaan" kun kiinni jaavat. Siella sitten istut muitten laittomien maahanmuuttajien kanssa kunnes karkotetaan.

Maahanmuuttolakien kanssa pitaa taalla olla tarkkana ettei tule ikavia yllatyksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi