Miten onnistua vanhempana?
Minut on kasvatettu nujertamalla ja halveksimalla, vain suoritukset kelpasi. Omilleni en halua samaa, mutta en löydä sitä kultaista keskitietä. Lapset alkaa olla huonosti käyttäytyviä, vaikka kovasti olen parhaani yrittänyt. En vain osaa!
Kommentit (4)
TOtuut on, että kenenkään lapset ei kasva pelkällä vaatimisella eikä pelkällä puolustamisella, mutt aopastamisella ne ennen pitkää kasvavat ihan knnollisiksi ihmisiksi. Sekin tosin kestää aikansa, ja kaikki ne ovat jossain vaiheessa nicopettereitä - sun pitää vaan jatkaa sitä opastamista, kunnes se vähitellen tehoaa.
Aikuinen päättää, asettaa rajat, mutta auttaa ja kannustaa lasta vaikeiden asioiden äärellä. Päälle mukavaa yhdessäoloa, iloa, naurua ja rakkautta.
TOtuut on, että kenenkään lapset ei kasva pelkällä vaatimisella eikä pelkällä puolustamisella, mutt aopastamisella ne ennen pitkää kasvavat ihan knnollisiksi ihmisiksi. Sekin tosin kestää aikansa, ja kaikki ne ovat jossain vaiheessa nicopettereitä - sun pitää vaan jatkaa sitä opastamista, kunnes se vähitellen tehoaa.
Tuo oli lohdullista luettavaa. Olen kyllä opastanutkin, mutta oppi menee vaan kehnosti perille (tai siltä tällä hetkellä vaan tuntuu). Jatkan yrittämistä. Jotenkin tuntuu siltä, että nuo lapset oikein kaivaa minustakin esiin sitä nujertajaa, jota omat vanhempani ovat olleet, mutta en halua lähteä sille linjalle.
joita aina haukutaan. Ymmärrän siis heitä liikaa, vaikken kuitenkaan ole curling-vanhempi. Mielestäni elämä paiskoo heitä riittävästi ilman, että minä teen sen, mutta annan elämän kyllä paiskoa ja koitan olla tukena. Haluan myös puolustaa lapsiani: minua ei kukaan ole koskaan puolustanut.
jatkaa ap