Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän kouluikäisillä päänsärkyä usein? Kuinka usein?

Vierailija
17.04.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista että 2-luokkalaiseni olisi koskaan valitellut päänsärkyä.



Teilläkö sitä on? missä määrin?

Vierailija
2/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syynkin arvaan: Silmälasit.



Lapsella on lasit ja niiden pitäminen on ihan pakkopullaa. Ottaa ne pois aina kun silmä välttää ja epäilyttää se koulussa pitäminenkin.



Ap, tarkistuta lapsen näkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta päänsärystä olen lukenut, että kannattaa tarkistaa, että lapsi syö monipuolisesti ja riittävästi, nukkuu 10 tuntia tai melkein ja ulkoilee ts. on vähän tietokoneen tai television ääressä.

Vierailija
4/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina silloin tällöin päänsärkyä, yleensä lomien jälkeen tai jos on ollut jotain jännittävää. Päänsärkyä on tutkittu ja silmätkin tarkistettu, unta saa riittävästi jne.

Vierailija
5/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ala-asteella oli päivittäin pääkipeä. Jäi kokonaan pois kun tarkistettiin likinäkö joka vaati silmälaseja. Niitä käytin useamman vuoden, mutta nyt olen pärjännyt hyvin ilmankin.

Eli suosittelen samaa kuin joku aikaisemminkin..tarkistuta lapsesi näkö optikolla.

Vierailija
6/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan että johtuu siitä että syö usein aika huonosti (vaikka on ruokaa tarjolla) itsellänikin päänsärky liittyy verensokerin laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy usein nuhaan tai liikuntaharrastukseen.

Jos on yhtään nuhaa, on heti myös päänsärkyä. Ja usein treenien/pelien jälkeen on päänsärkyä.

En tiedä mitä asialle pitäisi tehdä...



Itsellänikin tulee helposti päänsärky jumpassa tms., jossa heilutaan pää alaspäin yms.



Mistähän voi johtua tuollainen liikuntaan liittyvä päänsärky?



Muilla lapsilla ja miehellä ei tuollaista ongelmaa ole.

Vierailija
8/8 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistuva päänsärky ei ole kenellekään normaali tilanne. Se pitää kyllä tutkituttaa. Likinäköisyys tai riittämätön ravinto ovat todennäköisiä syitä.



Liikunnasta tuleva päänsärky liittyy mun mielestä usein siihen, että ei ole juonut/syönyt riittävästi ennen fyysista ponnistusta.



Toki sitten voi tehdä liikuntaa huonossa asennossa, esim. uida niska kenossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi