Mille raskausviikolle asti olette lentäneet koneella?
Kysyn siksi, etten vielä pariin kuukauteen haluaisi töissä kertoa raskaudesta, mutta noita lentelyitä on harva se viikko.
Tosin just nyt näyttää tuhkapilven ansiosta siltä, että hätä ei ole tämän näköinen. :-)
Kommentit (9)
kakkosesta en ollenkaan, ennen kolmosta lensin n.vko5ja vko7 ->meni kesken(ekassa ultrassa näkyi kaksi alkua, sammunut miltei lähtöruutuun...), kolmosen aikana en lentänyt.
normaalisti sujuneesta raskaudesta. Kaikkein vaarallisinta lentäminen on 1. ja 3. kolmanneksen aikana, eli 2. kolmanneksen aikana voi lennellä paremmilla mielin. Sinuna koittaisin vältellä lentoja alkuraskauden ajan.
Lensin viikolla 34 euroopan lennon, eikä mitään ongelmia. Viikolle 36 asti olisivat koneeseen päästäneet.
Eka kolmannes on nyt takana, mutta siis hyvillä mielin uskallan lentää vielä ainakin pari kuukautta.
Ap
En tarvinnut lääkärintodistusta. Tämäkin lentoyhtiöstä riippuvaista, mutta ennen viikkoa 32 ei käsittääkseni yksikään lentoyhtiö vaadi todistusta.
5
RASKAUS
Finnair noudattaa IATA-lentoyhtiöiden kansainvälistä suositusta jonka mukaan viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (raskaus kestää 40 viikkoa). Lisäksi Finnair hyväksyy lyhyille kotimaan ja Skandinavian lennoille matkustamisen 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on kehittynyt normaalisti, mitään raskauskomplikaatioita ei ole eikä merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ole.
28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.
Tosin lyhyt lento.
Siihen asti ainakin voi lentää huoletta, kun on töissä muutenkin jo kerrottava ;)
pari kuukautta sitten. Lennot oli jo maksettu, kun alettiin epäillä etistä istukkaa. Lopulta mut kuitenkin otettiin kontrolliin, jossa todettiin istukan nousseen ylemmäs. Finski eikä If-vakuutus olleet valmiita lasekmaan raskausajan komplikaatioita perusteeksi saada peruttua matka aj rahat takaisin, vaikka oli kyse hengenvaarallisesta tilanteesta.
Noh, lopulta pääsiin matkaan rv 27, ja hienosti meni. Sen vain tahdoin sanoa, että laskut tuntuivat kyllä mahassa inhottavasti (mua on supistellutkin kiivaasti, nyt saikulla). Eli jos toistamiseen voisin päättää, en näine fysiikkoineni lähtisi enää tuohon aikaan reissuun. vaan sun fysiikkasi, kohtusi yms. voivat olla toki tuhannesti kestävämmät etkä edes huomaa paineenvaihtelua.
Kyllä mä lensin kummatkin raskaudet aika lailla siihen asti kun jäin äitiyslomalle. Tosin jäin kummassakin noin rv 30 sairaslomalle, kun mulla laskee näköjään loppuraskauksissa hemoglobiini noin 80 vaikka tekisi mitä.
Lentäminen sinänsä oli ihan ok, sai istua vain paikallaan ja levätä. Jos sulle tulee isoja aikaeroja, niin se on rankkaa. Mulla oli pääsääntöisesti ihan Eurooppaa. Kävin kai vikaa kertaa Aasiassa noin rv 18 esikoisen kanssa. Tokan kanssa ei ollut tarvetta käydä.