Miksi hankkia monta lasta ja sitten valittaa ettei jaksaa hoitaa?
Mä en vaan käsitä tuota. Joka käänteessä sitten valitetaan kuinka rankkaa se on ja kuinka väsynyt on. Sitten pistetään yhteiskunnan hoidettavaksi tarhaan kun ei itse jaksa hoitaa. Syy tarhaan laittamisessahan ei sitten tietenkään ole se äidin väsymys vaan se, että lapselle pitää saada kavereita ja virikkeitä.
Kannattaisko miettiä eteukäteen jaksaako niitä lapsia hoitaa vai ei. Tuntuu aika kummalliselta ettei aikuiset ihmiset tunne omia rajojaan.
Kommentit (24)
Vanhemmat lapset jo koululaisia sekä 1v kuopus.
Eilen täyttelin yhden koululaisen papereita kun oltiin menossa lasten psykiatrille lopullista diagnoosia varten. Ens viikolla pitäis päättää leikataanko kuopus vai ei ja kyseessä ei ole mikään pieni leikkaus. Onneksi lapset olivat koulussa joten sain itkeä ja miettiä asioita ihan rauhassa. Elämä tuo eteen erilaisia asioita ja niiden mukaan pitää elää. Joskus jaksaa paremmin ja joskus hieman väsyttää ja on rankkaa.
Ap, koska et valita ja aina jaksat ole siitä onnellinen. Et voi kuitenkaan lähteä arvostelemaan muita kun et heidän tilannettaan tiedä.
Itse laitoin lapsen tarhaan hänen ollessaan 3-vuotias, jotta pääsin töihin. Töissä on sata kertaa rankempaa kuin kotona. Kotona oli mulle liian helppoa, en tykännyt.
Lapset menivät hoitoon, koska en vaan jaksanut hoitaa heitä. Vauva oli onneks helppo ja nukkui paljon ja itsekin vaan itkin ja nukuin ne ekat kuukaudet kun isommat hoidossa. Siskoni oli meillä alkuun lastensa kanssa ja lisäksi kävi perhetyöntekijä.
Minäkin ajattelin, että hoidan itse lapseni enkä laita virikehoitoon, mutta kun elämä heitti häränpyllyä niin eipä ollut vaihtoehtoja.
kuukaudeksi lepuuttamaan hermojaan ja nukkumaan pois väsymystään piipaa-autolla hätätapauksena. Väsyi 4 lapsen kanssa. Perhe ja suku ovat lestadiolaisia, ja kun nuorin lapsi oli "jo" 2v, oli kova painostus viidennestä.
Rankkaa heillä on edelleen, viides syntyy nyt syyskesällä, välissä 2 keskenmenoa. Nainen on 30+. Tulisin kyllä hulluksi itsekin jos pitäisi ajatella että elämä on samaa hulabaloota ja vaipparallia vielä seuraavat 15 vuotta, jonka jälkeen hoitoon tulevatkin jo lapsenlapset... Huh.
Meille riitti yksi, toista en tee. Tuleepahan kunnolla hoidettua.