Kajaanin taivas tällä hetkellä, (tulivuoren purkaus)
Meillä Kajaanissa kirkas tähtitaivas. Ei mitään merkkejä Pohjois-Eurooppaa mullistavasta katastrofista.
Miksei koneet voi lentää?
Entäs jos tosiaankin on kyse jostain ihan muusta, kuin jostain Islannin tulivuoresta?
Lentokielto ja ihmisten liikkuminen kielletty, alan epäilemään, että syyt on aivan muut kuin tulivuori.
Kommentit (29)
Tampereella ollaan. Mutta niitä asioita mitä ei ymmärrä, niin niitä kyseenalaistaa eniten, näinhän se menee.
kunnon salaliittoteoriat vaan nyt kehiin =D
tahtoo viihdykettä ;)
kun uskon uutisissa näytettyä kuvaa tuhkapilvestä, joka on normaalia pilvikerrosta ylempänä. Silloin se ei näy meille, eikä tule esim. sateen mukana alas. Ja lentokoneethan kuitenkin lentää pääasiassa pilvikerroksen yläpuolella. Ei kai siinä sen kummempaa salaliittoteoriaa tarvi olla.
mutta huomenna päivällä pukkaa tuhkaa taas.
että sitä tuhkaa on niin vähän kuin on! Siis niin vähän ettei auringon valo esty, tai tähtien valo. Jos olisi niin paljon, olisi Eurooppa aikamoisessa hmm.. kusessa. Nälänhätä olisi silloin tiedossa.
Se että tuhkaa ei näy, ei tarkoita sitä etteikö sitä olisi. Ja varmaan "kaikki" katsoi uutiset, jossa näytettiin tuhkan sotkeman Hornetin moottorin sisustaa? Eipä näyttänyt hyvältä.
Meillä Kajaanissa kirkas tähtitaivas. Ei mitään merkkejä Pohjois-Eurooppaa mullistavasta katastrofista. Miksei koneet voi lentää? Entäs jos tosiaankin on kyse jostain ihan muusta, kuin jostain Islannin tulivuoresta? Lentokielto ja ihmisten liikkuminen kielletty, alan epäilemään, että syyt on aivan muut kuin tulivuori.
kansainvalisia lentokenttia?
kun uskon uutisissa näytettyä kuvaa tuhkapilvestä, joka on normaalia pilvikerrosta ylempänä. Silloin se ei näy meille, eikä tule esim. sateen mukana alas. Ja lentokoneethan kuitenkin lentää pääasiassa pilvikerroksen yläpuolella. Ei kai siinä sen kummempaa salaliittoteoriaa tarvi olla.
Eikä se nyt ole mikään yhtenäinen musta pilvi. Hienojakoista pölyä, jonka välistä tähdet näkyvät hyvin. Kyllä munkin hengityselimissäni jo tuntuu, että siitepölyaika on alkamassa, vaikka siitepölyä ei näy missään...
Mutta näkyyhän se mm. ilta-auringon halona.
haluatteko te todella, että lentoliikenne olisi normaali ja sitten koneet tippuisi alas, kun riskillä mennään? Ja mitä siitä, jos kone remontin maksaa seuraavat matkustajat?
että sitä tuhkaa on niin vähän kuin on! Siis niin vähän ettei auringon valo esty, tai tähtien valo. Jos olisi niin paljon, olisi Eurooppa aikamoisessa hmm.. kusessa. Nälänhätä olisi silloin tiedossa.
Se että tuhkaa ei näy, ei tarkoita sitä etteikö sitä olisi. Ja varmaan "kaikki" katsoi uutiset, jossa näytettiin tuhkan sotkeman Hornetin moottorin sisustaa? Eipä näyttänyt hyvältä.
Okei, ajattelin vähän liian yleistäen et koko Suomesssa on pilvistä kun meillä täällä on koko päivän tullu vettä niin ei oo paljon pilviverhon läpi taivalle näkyny. Terv. 6
silmin ei näe, sitä ei ole? Ei tosiaan ole mikään tuosta noin bongattava pilvi vai ootitteko tämän asian tiimoilta jotain sienimuodostelmaa...? Tuhkat on korkealla, siellä missä lentsikat lentää, ei niitä keskivertomamma vielä onneksi pysty katselemaan edes Kajaanin taivaalta :)
joten jossain kohti tuhkapilvi voi tulla vastaan. Eikä ilmeisesti tarkkaan pystytä ennustamaan missä kohtaa, että sen voisi kiertää.
Eihän se mikään katastrofi olekaan useimmille ihmisille, kun junallakin pääsee. Mutta jollekin on, jos esim. sairaankuljetukset eivät onnistu Pohjois-Norjassa, kuten jostain luin.
syynä on joku Obaman (Amerikan) alulle laittama kokeilu, mikä epäonnistui pahoin.
Maksoivat sitten piskuiselle Islannille, että ottaisi syyt niskoilleen. Obama vielä lupasi toimittaa uutisiin kuvia 80- luvun Pinatubon järistyksestä, ja täysillä meni meihin.
Nyt hätäpäissään yrittävät pelastaa edes osan ihmiskunnasta lento- ja matkustuskielloilla.
Nyt hätäpäissään yrittävät pelastaa edes osan ihmiskunnasta lento- ja matkustuskielloilla.
Nyt ei oteta lukuun vaikkapa Pohjois-Koreaa.
tuhkaa pitäisikään näkyä. Tuhkapilven raja menee niillä main juuri nyt. Katso kartta oikealla ylhäällä:
http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1271440382.png
kun sieltä on aamulla tulossa jo se toinen. Ja minne lentäisit sieltä, kun niin monet muut maat on suljettuja.
..ootte te hassuja. :)
Vuonna 1982 oli British Airwaysin lento Australiaan vähällä päätyä katastrofiin, koska se lensi kenenkään sitä tajuamatta tulivuoren tuhkapilven läpi. Kaikki koneen neljä moottoria sammuivat eikä niitä saatu käynnistymään uudestaan. Koko matkustamon peitti savu ja katku.
Kun kone laskeutui ja jätti tuhkapilven taakseen, osa moottoreista heräsi onneksi taas eloon. Tuhkahiukkaset olivat toimineet kuitenkin hiekkapuhaltimen tapaan, niin että kun kone lopulta pääsi yrittämään laskeutumista Jakartan kentälle, tuulilasin läpi ei voinut nähdä. Jälkeenpäin paljastui että suurin osa koko koneen maalipinnasta oli hioutunut pois.
Tuhkapilvet eivät edes näy koneiden säätutkissa tavallisten pilvien tapaan, koska niissä ei ole yhtään kosteutta.
Tässä on Aircrash Investigation ko. lennosta:
Ei ole mikään ihme, etteivät lentoyhtiöt halua ottaa mitään riskejä.
Kattokaapa huviksenne bernoullin laki kuukkelista. ja sitten tiedoksi suihkumoottorin etuturvaetäisyys vaihtelee noin 2.5m-8m ((täysin koneen ja moottorin koosta kiinni)) (kokeilkaa kotona kaatakaa jauhoja pöydälle ja tuokaa käynnissä olevan imurin imupää lähelle ja katsokaa miten jauho imeytyy) ja tällä koe kautta teoria järjestelyllä saadaan havainnolistettua kuinka vaarallista jo pieni pienhiukkas (joka voi siis sulaa vulkaaniseksi lasiksi tai tukkia ohivirtaus/jäähdytys-kanavat) pitoisuus toiminta/lento korkeudessa voi olla.
ps sorry puuttuvat välimerkit ....,,,,,???!! tossa niitä tarvittaviin paikkoihin
T:AV Mamman mies