Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko olla sisällä tuhkan takia?

Vierailija
16.04.2010 |

Minä aion. Aamulla kävin ulkona (Espoossa) 10 minuuttia ja sain silmät, nenän ja keuhkoputket pölyä täyteen. Olen astmaatikko ja allergikko joten koska olo tuli ulkona piipahtamisen jälkeen huonoksi, en mene enää tänään enkä ehkä huomennakaan ulos. Olkoon sitten tuhkaa tai jotain muuta, nyt silmiä kirveltää ja kurkku on kipeä sekä avaavaa astmalääkettä joudun ottamaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leijuu tuolla jossain kilometrien korkeudessa, mutta toki pihalla on nyt runsaasti katupölyä joka aiheuttaa noita kuvailemiasi oireita.

Vierailija
2/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin haistelevinani outoa tuhkan hajua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen kovan kuumeen ja lakon takia... mihis tässä edes pitäisi mennä???

Vierailija
4/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntemukset aamulla kertoivat muuta. Yöllähän oli täällä satanut ja kadut olivat ihan märkinä. Yleensä silloin ilma on ihanan raikas ja nimenomaan mitään katupölyä ei ole ilmassa. Siksi ihmettelinkin asiaa ja ajattelen, että tuhkaa on sateen mukana tullut hieman maahan asti. En toki halua hysterisoida enkä kuvittele että olisi yleisesti haitallisempaa kuin katupölykään, mutta minulle nyt aiheutti tukalan olon, siis fyysisesti.

Voihan olla tosiaan muutakin kuin tuhkaa mutta aika jännää noin sateen jälkeen...

leijuu tuolla jossain kilometrien korkeudessa, mutta toki pihalla on nyt runsaasti katupölyä joka aiheuttaa noita kuvailemiasi oireita.

Vierailija
5/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä pienessä pirkanmaalaiskunnassa ei ainakaan näy mitään.

Vierailija
6/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkat on siellä ylhäällä jossain. Aamupäivällä haisi rikki ulkona (Treen itäosassa asun).

Vierailija
7/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänäänhän oli ihan mahtava ilma ulkoilla, kun sateen jäljiltä oli niin raikkaan ihana ilma! Ei merkkiäkään tuhkasta tai katupölystä.

Vierailija
8/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ulkona kahdeksan jälkeen ja silloin sain tätä pölyä päälleni. Kieltämättä kävin kyllä myös kahdeltatoista ja silloin en enää huomannut mitään erikoista. Ehkä se oli sitten jotain paikallista, toivottavasti, huolestuin vain. Toisaalta voihan olla että yöllä oli vähän jotain tullut alas ja sitä sitten aamulla oli vielä ilmassa? En tiedä.

ap

Vierailija
9/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjosessa ei merkkiäkään tuhkasta. Valkosta hankea on vaikka kuinka, sininen taivas näkyy ja aurinko kans.

Eikä se tuhka ole asiantuntijoiden mukaan vielä edes laskeutunu, että ihan taitaa saasteet/katupöly aiheuttaa oireita.

Vierailija
10/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut luulee minun seonneen, niin huomasin juuri ikkunasta katsellessani, että meidän ikkunoiden pintaan on tullut pienenpieniä rengasmaisia pilkkuja (n. 1-2 mm). Pilkut eivät ole sadepisaroiden aiheuttamia, vaan niitä joutuu hinkkaamaan kovasti sormella, ennenkuin irtoavat.

Meillä on talossa uudet ikkunat ja pesen ne säännöllisesti, joten ihmettelen vaan...

Vierailija
11/11 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut luulee minun seonneen, niin huomasin juuri ikkunasta katsellessani, että meidän ikkunoiden pintaan on tullut pienenpieniä rengasmaisia pilkkuja (n. 1-2 mm). Pilkut eivät ole sadepisaroiden aiheuttamia, vaan niitä joutuu hinkkaamaan kovasti sormella, ennenkuin irtoavat. Meillä on talossa uudet ikkunat ja pesen ne säännöllisesti, joten ihmettelen vaan...

meilläkin joutuu hirveästi hinkkaa ennen kuin siitepöly lähtee pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän