Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäkokoisia ovat teidän 9kk lapset?

Vierailija
16.04.2010 |

Paino?

Pituus?

Konttaako, käveleekö, ryömiikö tms?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

75,9 cm ja 7805 kg.

Kävelee.

Vierailija
22/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan pojan 3kk neuvola oli tänään, ja tarkat mitat oli 69,5cm ja 7600g. Oli kyllä iso jo syntyessään, viisikiloinen ja 56,5cm. Kuitenkin on ihan siellä käyrällä, kasvu on siis tasaista ja paino suhteessa vähän laskusuunnassa käyrällä, mitään huolta ei kummiskaan tietty ole, vaikka ei tuo nyt ole mikään pullerovauva (mun mielestä vauvalla pitäisi olla jalkamakkarat...).

Hassua ajatella, et tosiaan jonkun puoli vuotta vanhempi on saman kokoinen =) vaikka onhan se niinkin, että jos syntyy pienenä, kasvaa suhteessa kuitenkin ihan samaa tahtia. Koskahan tuo kasvu sitten alkaa hidastumaan, alkaa jo pelottaa ohittaako poika äitinsä ennen tarhaikää =)

Ja niin, hampaitakin on jo kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk mittoja ei ole, mutta 8kk ikäisenä oli 67cm 6760g, pieni sintti siis :D (Mutta mitään vikaa ei tytöstä ole löytynyt, syntyikin ihan täysiaikaisena ja "oikean kokoisena" 3300g painoi...)

Ryömii, nousee konttausasentoon ja istumaan polviensa päälle, nousee tukea vasten seisomaan ja kävelee tukea vasten sivuttain jonkin verran. Veljensä "osasi" 9kk ikäisenä suunnilleen samat jutut, tosin lähti noin kuukautta myöhemmin silti liikkeelle.

Varovainen tyttö, eikä kovaa kiirettä mihinkään, ainakin jos esikoiseen vertaa. Vanhin lapsista lähti kävelemään 9kk ja viikon ikäisenä.

Muut tenavat olleet kooltaan 8kk ikäisenä

tyttö: 73cm tasan 9kg

poika: 72cm 9980g

pikkusisko on "vähän" eri kaliiperia noiden kanssa...

Vierailija
24/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin säälittää?? Siis säälitkö nyt vauvaa sen takia, että on iso, terve poika? Vai äitiä, kun kuitenkin joutuu sitä vielä kuukausitolkulla kantamaan?

Naurettavaa, sanon minä.

Minä säälin pieniä vauvoja, tai oikeammin heidän vanhempiaan, koko ajan saa kytätä kasvamista ja syömistä ja kaikkea.

Sääli sinä rauhassa, minä nautin siitä, että minulla on terve täyden kymmenen pisteen poika joka syö, juo ja nukkuu yöt putkeen, nauraa, kääntyilee selältä mahalleen ja takaisin selälleen, ääntelee ja kommunikoi ja on hurmannut lisäkseni oikeastaan kaikki jotka hänet ovat nähneet.

Vierailija
25/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes ole NIIN iso. Meidän kuopus oli 2kk 64cm ja 7,3kg. Ja oli iso jo syntyessään:) Ja käyrillä on, joskin ihan yläkäyrällä, mutta EI OLE YLIPAINOINEN!! Ihan vaan teille kauhistelijoille tiedoksi:D

Vierailija
26/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan ole ylipainoinen tuo minun poika, itse asiassa neuvolantäti juuri suuositteli kiinteiden aloitusta, kun maitoa menee pitkälle toista litraa päivässä ja paino suhteessa pituuteen laskee koko ajan. Ja ulkoisesti vauva on ennemmin laiha, kuin millään tavalla pullea. Sellainen jäntevä pötikkä, vaikka ei ehkä tosiaan ihan siihen perus pikkuvauva-muottiin mene. Ristiäisiin oli ostettu 68cm body, ja se meni just ja just kiinni..

Vierailija
27/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 9kk n. 80cm ja 9kg.

konttaa (jo pitkän aikaa)

nousee polvilleen (ilman tukea)

nousee tukea vasten ylös

kävelee tukea vasten

kiipeää sohville ja kohta varmaan tuoleilla (iiks)

2 hammasta

tyttö oli 9kk ikäisenä n. 74cm ja 8,5kg

käveli

istui

kiipeili

ym. kaikkea mahdollista ja siis ilman tukea

sai myös ekat 2 hammasta tämän ikäisenä

(nyt 2 vuotiaana 92cm ja 11,5kg)

Vierailija
28/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä tyttö, painoa 8700g ja pituutta 75cm. Pitkä ja hoikka siis.

Konttaa ja kävelee tukea vastan, tiistaina nousi ekan kerran ilman tukea seisomaan ja siitä asti muutamia kertoja noussut joka päivä. Oletan siis, että lähtee parin vkon sisällä ottamaan ensiaskeleitaan. Olisi mulle hitaampikin tahti kelvannut.. Mutta ihanahan se on, kun lapsi oppii uusia juttuja.

Vierailija
29/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pituus: 69.9cm

- paino 7,9kg

- hampaita 9

- kävelee tukea vasten ja konttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi