Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

33v nainen ja rytmihäiriöitä-normaalia? Mitä tehdä?

Vierailija
16.04.2010 |

Olen siis reilu 30v ja raskaana (kolmatta kertaa). Aiemminkin on ollut syydämen rytmihäiriöitä, silloin kun olen väsynyt. Aiemminmennyt levolla ohi. Nyt on ollut n viikon verran rytmihäiriöitä, jotka eivät ole kivuliaita, saan levättyä ja nukuttua normaalisti, eivätkä ne aikuta muutenkaan olemiseeni, PAITSI silloin, kun istun tai makaan selälläni, rytmi alkaa heittämään. Saattaa mennä hetki, että on ihan normaali rytmi, mutta sitten saatta olla vain muutama välilyönti ja yksi syke jää pois kokonaa. Tuntuu kurjalta, mutta ei satu. Mitä pitäisi tehdä tai onko ylipäänsä ihan normaalia? Tietysti olisi viisasta käydä lääkärissä, mutta onko jotain 'kotitoimenpiteitä'..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni tulee aina siitepölyaikaan rytmihäiriöitä, jos rasittaa kovasti itseään. Syö allergialääkkeitä ja lääkäri sanoi, että saattaa johtua siitä ja ovat vaarattomia.

Vierailija
2/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäri todennut sinulla jo nämä aiemmat ryhtmihäiriöt? Vai onko se ollut lähinnä omaa tuntemusta siitä, että lyönti ei ole tasaista ja jää lyöntejä välistä?

Yleensä nuo jos eivät ole kivuliaita, ei ole aihetta huoleen. Jos tuntuu, että niitä on turhan usein niin käy ihmeessä lääkärissä.

Itse kävin kerran lääkärin suosituksesta sydänfilmissä kun näitä sykkeen epätasaisuuksia oli paljon, mutta mitään syytä ei löytynyt. Niskavaivat, närästys ja huonot asennot ja tietysti stressi aiheuttavat niitä, ainakin minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys aiheuttaa rytmihäiriöitä. Samoin joskus liika kahvin juonti. Olen kuullut myös, että matala hemoglobiini voi aiheuttaa niitä.

Vierailija
4/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lepotilassa ilmenevät "rytmihäiriöt" ovat normaaleja.

Vierailija
5/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli näin. Tunsin myös voimakasta väsymystä. Kilpirauhasen vajaatoimintahan voi tulla raskauden aikana, tsekkaisin asian varmuuden vuoksi.

Vierailija
6/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös käynyt rytmihäiriöiden takia lääkärillä, ja se sanoi että JOS häiriöt tulevat rasituksessa, on syytä lisätutkimuksiin,

mutta JOS taas levossa tulevt, ovat vaarattomia, näin yleensä kuulema menee , ja itse en ole vieläkään kuollut vaikka 2000 luvun alussa kävin tästä ikävästä vaivasta lääkärillä.

Vierailija
7/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt allergialääkkeitä, mutta kytin alkuviikosta otrivin-nenäsumutetta, joka voi aiheuttaa rytmihäiriöitä, mutta tuskin kyllä enää näin loppuviikosta..

Itsekin ajattelin, että olisi ihan normaalia, kun on raskaana, väsynyt, eivät ole kivuliaita, ei tule rasituksesta (olen käynyt jopa lenkillä ja crossing-tunneilla..) ja saan nukuttua ja levättyä kunnolla.

Mutta eihän sydämen asioiden kanssa kannattaisi leikkiä.. No, täytyy yrittää levätä, nukkua ja rauhoittua, ehkäpä tämä tästä.

Kiitos vastauksista!!

Vierailija
8/8 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmihäiriöitä parikymppisestä asti, nyt olen 30-v. Ne on niitä vaarattomia kammioekstroja. Sain niihin aikoinaan betasalpaajaa, mutta kun jossain vaiheessa rytmihäiriöitä oli jatkuvasti, käski lääkäri mun ottaa isompaa annosta, ja se taas laski verenpainetta niin paljon, että olin aivan töttöröö koko ajan. Kävin akupunktiossa, ja puf, rytmihäiriöt katosivat moneksi vuodeksi.

Kannattaa kyllä käydä lääkärillä. Kai nuo ovat vaarattomia enimmäkseen, mutta jos sulla ei ole niitä aiemmin ollut, niin hyvä varmaan todeta tilanne.

Mulla rytmihäiriöitä aiheuttavat kahvi,tee ja muut kofeiinipitoiset juomat, tupakka, alkoholi, unettomuus, stressi, rasvainen ruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi