Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja vatsataudissa

Vierailija
15.04.2010 |

Mitähän vois yrittää syödä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vauva saa kaikki atrvitsevansa, mustikkakeitto

Vierailija
2/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivennäisvettä, että pysyy suolat kunnossa. Mehukeittoja, niin saat energiaa, mutta on helppo oksentaa tarvittaessa. Ei tarvitse yrittää väkisin syödä mitään kiinteätä, jos ei meinaa pysyä sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin pahan mahataudin rv8.

Jouduin sairaalaan tiputukseen, kun mikään ei pysynyt sisällä ja oksensin kouristuksenomaisesti tyhjää.

Toivottavasti sulla menee nopsaan ohi!

Mulle lääkäri sano että raskaus voi joskus "ylläpitää" mahatautia eli jää tavallaan päälle niin kun mulla kävi.

Vierailija
4/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että tuo on kamalaa. Itse sain samassa tilanteessa neuvolasta kehoituksen juoda gefilus mehua.

Vierailija
5/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin palautuminen kesti tosi pitkään kun tuntu siltä että vauva vie ensin tarvittavan ja loppu jäi mulle. Kesti pari viikkoo palautua kun normisti menee muutama päivä.

Söin sitä mitä teki mieli. Muutenkin kun kaikki vielä tuossa vaiheessa eto niin ei edes ruoka maistunut hyvin.

Tsemppiä!!

Vierailija
6/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kauheeta tää on. Kävin tänään lääkärissä ja lääkäri käski ostaa Osmosalia. Ostin, mutta en meinaa saada sitä alas. Sehän on ihan hirveetä. Mehuja oon yrittänyt juoda, mut kiinteitä en oo oikein uskaltanut syödä. Mustikkakeittoa vois yrittää. Nyt en oo oksennellut muutamaan tuntiin, vaan tilalle on tullut hirveä ripuli. :(

Vierailija
7/9 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt 7 vuotta aikaa, en muista mitä sain neuvoksi syödä tai juoda, mutta se jäi mieleen että mulle sanottiin "älä huoli, vauva voi kyllä ihan hyvin, se ottaa kyllä omansa, sinä itse kärsit enemmän"

Vierailija
8/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reilusti suosituksia enemmän maitohappobakteereja esim. Gefilus, Lactoseven. Lisäksi Gefilus (tai muita vastaavia) -tuotteita, jogurtteja, mehuja. Yritä saada suolaa jostakin, vaikka et pysty paljon syömään, suolakeksit, sipsit ovat hyviä. Ne apteekin ripulijuomat on niin pahan makuisia että ei niitä oikein saata kukaan juoda.

Juominen on tärkeää, vaikka tuntuu että mikään ei pysy sisällä. Itselläni oli synnytys käynnistyä rv 35, kun olin mahataudissa ja karmeassa ripulissa. Supisteli kipeästi viiden min välein monta tuntia, mutta rauhottui sitten kun väkisin vain join ja join. Eli nestehukka voi alkaa supisteluttamaan.

Vierailija
9/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmosalia edes hiukan paremman makuista, samaan asiaan käytettävää ainetta on Floridral. Ei sekään hyvää ole, mutta sitä pystyy just ja just juomaan. Kumpaakin pitäisi vielä vetää aika isoja määriä päivässä että saisi korvattua menetetyt nesteet ja ravinteet.

Itse sairastuin kovaan mahatautiin (ripulointia ja oksentelua) just ennen joulua rv. 30 ja 15 tunnin jälkeen jouduin hakeutumaan sairaalaan tiputukseen kun meinasin pyörtyä kotona. Yksi yö tippaa käänsi suunnan oikeaksi. Kova kuivuminen voi aiheuttaa lisääntyviä supistuksia, sen takia kannattaa olla herkkänä omalle voinnilleen ja tuntemuksilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi