Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt! -Onko äitisi tupakoinut tai syönyt grillattua raskauden aikana? Sairaudet?

Vierailija
15.04.2010 |

Toki muistettava että jos haittaa on voi se tulla myös ns. "passiivisesta" tupakoinnista.

Mutta on todettu yleisesti että mm. grillaamisessa muodostuu karsinogeeniä joka aiheuttaa syöpää, sikiövaurioita...

Googlaa karsinogeeni: Grillauksesta ym. Kirsi Annolan tutkimus.

Karsinogeenit kulkeutuvat raskauden aikana äidin verenkierrosta istukan läpi kohdussa kasvavaan ja kehittyvään lapseen.

Akryyliamidia on mm. perunalastuissa, ranskalaisissa perunoissa, näkkileivässsä, kekseissä jne. Nitrosodimetyyliamiini on nitraatililla säilötyssä lihassa, savustettu kala jne.

Näistä hajoamistuote kulkeutuu helposti ja täydellisesti sikiön verenkiertoon.

Näin ollen voisi "syyttää" ja arvostella myös grillauksesta ihannoiville odottajille, hekin altistavat sikiön mahdollisille haitoille kuten tupakoivatkin.

Odottavien äitien tulisi välttää tupakan lisäksi grillattuja ruokia, jotka usein saavat kuumuudessa rapean pinnan, hiiltyminen karsinogeeniä.

Yksi grillimakkara vastaa jo useata tupakkaa karsinogeeneiltään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iOlen 60v ja äitini poltti sisälläkin]kuten isänikin.

Odotusaikana ja imetysaikana myös, mutta onneksi minulla ei ole "vielä" mitään ilmennyt jota voisi laittaa tupakoinnin syyksi.

Ei pidä syyttää tupakoivia odottajia. Grillaaminen esim. tuntuu olevan myös pahe odottaville kuten muillekin, syöpää aiheuttaa ja vastaa tupakointia karsinogeenin takia.

[/quote]

Vierailija
22/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta tuli viallinen kun viihdyn täällä av.palstalla. Selviä mielenterveysongelmia siitäkin makkarasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei polttanut, ei juonut, söi terveellisesti minua odottaessaan. Vuosi oli 1976 ja minä synnyin terveenä ja täysin terve olen vieläkin.

Mieheni äiti oli toista maata. Poltti sisällä koko mieheni lapsuuden ajan. Mies kärsii allergioista ja astmaoireista. Psyyke on jotenkin myös pilattu=( Tämä tuskin raskausajoilta juontuu vaan lapsuuden kohtelusta.

Vierailija
24/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söi just mitä huvitti. Ei sairauksia kellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan